Hoofdsponsor

1/12 101 Airborn Division "Screaming eagles" (Mitches Military Models)

  • Onderwerp starter debakker1962
  • Startdatum
D

debakker1962

Guest
Mitches Military Models 200 mm
101 Airborn Division Paratrooper
Drop Order 1944 - Normandy

Afgewerkt, doch ben er niet helemaal tevreden over. Tips en kritiek welkom.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Figuren beoordelen aan de hand van foto's vind ik altijd moeilijk, vooral wat kleur betreft.

200 mm is groot voor een volledige figuur en vind ik persoonlijk zeer moeilijk te schilderen, deze figuren vragen om een enorme detail rijkdom indien ze goed tot hun recht willen komen. Het contrast bij deze figuren mag iets minder zijn als bij de kleinere omdat het gevaar bestaat dat men anders overdrijft.

Wat ik zou proberen bij je figuur is het aflijnen van je details, ik zie dat je het geprobeerd hebt maar volgens mij mag dit iets duidelijker.
Bijvoorbeeld de naden van je reserve valscherm, de paking koordjes, de releashendel. het zelfde voor de materiaal zak onder het reserve valscherm, bijvoorbeeld de klep gaat vloeiend over in de rest hier zou een duidelijke aftekening veel brengen. de riempjes zijn opgenaaid hier plaatst zich altijd vuil in de randen.
Sommige onderdelen heb je goed gedaan, maar dit moet je dan wel doortrekken voor je ganse figuur.
Bijvoorbeeld de materiaalzak en het bovenste gedeelte van het valscherm en de openingsklep zijn duidelijk dat deze delen open gaan, de statciklijn en de veiligheidsriem voor de materiaalzak zijn dan weer contrastloos en 1 massa.

Is geen kritiek op je werk, het is wat ik zou veranderen 200 mm blijft moeilijk.

Grtx Jan
 
Ziet er goed geslaagd uit. Knap werk. Ik krijg alleen de indruk dat sommige onderdelen nogal blinken.
Kan natuurlijk optisch bedrog zijn, of misschien nog niet helemaal droog bij het maken van de foto's.
Voor het overige ben ik het in grote lijnen eens met wat Jan (Grijze Wolf), hier meegeeft.

Mark
 
bedankt voor de tips, 200 mm is inderdaad niet gemakkelijk, is de eerste keer dat ik die schaal uitprobeerde, denk dat de belichting bij het fotograferen voor de glans verantwoordelijk is
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan