Hoofdsponsor

1/72 1/72 Zvezda C-130H Hercules BAF 50 Years.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Wow,

Netjes hoor, hij begint nu wel echt vorm te krijgen.

Grtz.

Luc :cool:
 
Mooi verfwerk. De pre-shading komt goed tot zijn recht, zelfs bij het donker geverfde oppervlak. De aflijning tussen de verschillende tinten ziet er goed uit. Succes met het vervolg.
 
Ik kan even niet volgen.
Foto 1: zonder vleugels.
Volgende foto's: met vleugels
Daarna opnieuw zonder vleugels.

Ik kan mis zijn maar volgens mij kan je niet zomaar even de vleugels afhalen en weer aanbrengen zonder aanpassingen zoals een beetje putty en vlak- of bijschuren. Wat is mij ontgaan ?
 
de vleugels zijn 1 geheel dat perfect past op de romp en dat je eigenlijk pas als alles af is kan monteren.
 
Mooi verfwerk. De pre-shading komt goed tot zijn recht, zelfs bij het donker geverfde oppervlak. De aflijning tussen de verschillende tinten ziet er goed uit. Succes met het vervolg.
Dank u voor het mooie compliment.🙂

Ik kan even niet volgen.
Foto 1: zonder vleugels.
Volgende foto's: met vleugels
Daarna opnieuw zonder vleugels.

Ik kan mis zijn maar volgens mij kan je niet zomaar even de vleugels afhalen en weer aanbrengen zonder aanpassingen zoals een beetje putty en vlak- of bijschuren. Wat is mij ontgaan ?
Zoals Erik al aangaf, in dit geval wel Erwin. Dit model is 1 van de weinige modellen waar je de vleugel na de afwerking definitief op de romp kan verlijmen zonder bij te schuren of bij te vullen. De foto's zijn in volgorde, dus ik kan de vleugel nog steeds makkelijk verwijderen van de romp.

Mvg

Danny
 
Zoals Erik al aangaf, in dit geval wel Erwin. Dit model is 1 van de weinige modellen waar je de vleugel na de afwerking definitief op de romp kan verlijmen zonder bij te schuren of bij te vullen. De foto's zijn in volgorde, dus ik kan de vleugel nog steeds makkelijk verwijderen van de romp.
OK, bedankt, wist ik niet.
Nog nooit meegemaakt met enige vliegtuigkit trouwens, moet dus een goed model zijn.
 
OK, bedankt, wist ik niet.
Nog nooit meegemaakt met enige vliegtuigkit trouwens, moet dus een goed model zijn.
Het is inderdaad een hele goede kit. Buiten de cockpitraampjes gerekend, maar ik ben er van overtuigd dat dit gewoon een slecht onderdeel was. Bad luck, maar het is opgelost.

Mvg

Danny
 
Gisteren de eerste decals op de romp geplaatst. Het was even toch een spannend momentje want je weet nooit met de decals van Modelmaker wat je mag verwachten. Dit was mijn eerste keer dat ik ze gebruikte en ik was verrast dat ze toch heel goed bewerkbaar waren. Ze zijn inderdaad heel dun en fragiel maar al bij al waren er geen grote problemen.

Ik heb eerst de strepen en de grote decals aangebracht. Deze zijn de moeilijkste.

UmrCHD3l.jpg


Wn7QdaXl.jpg


Daarna de andere zijde, en daar had ik wat schrik van, want de APU die op de sponsons aanwezig is heeft wel wat reliëf. Dus eens zien hoe de decals daarop reageren.

Nu, ik ben er zeker van dat gelijk welke decal met dit soort van detail, reliëf, en niveauverschil problemen heeft. Achteraf werk ik alles wel bij, eerst de DACO straffe sol eens erop smijten........... :-)

0fATd93l.jpg


MeFgEill.jpg


C4U11hHl.jpg


O2RUfhAl.jpg


Voila, de rest is voor volgend weekend.

MVG

Danny
 
Plaatsing decals ziet er goed uit. Alleen de decal aan de linker wielbasis (derde foto) zal moeten hersteld worden veronderstel ik. Ben je zeker dat de medium versie van de Daco decal setting niet voldoet? Als de decals van Modelmaker zo dun en fragiel zijn zou ik op zeker spelen en een iets minder sterke decal setting gebruiken. Misschien eens uittesten met een stukje decal dat je niet op het model gebruikt?
Benieuwd naar het vervolg. Succes.
 
Echt wel mooi weer.
Vraag me af hoe een decal te herstellen of te verwijderen zonder verfschade.
Heb daar geen enkele ervaring mee voor alle duidelijkheid.
 
Echt wel mooi weer.
Vraag me af hoe een decal te herstellen of te verwijderen zonder verfschade.
Heb daar geen enkele ervaring mee voor alle duidelijkheid.
Met een sterke onderliggende verf- of vernislaag (zoals Revell enamel) is er geen probleem om een decal te verwijderen. Voldoende decal setting en/of softener op de decal zetten zodat die week wordt en dan met voldoende water en een penseel de decal verwijderen. Mogelijk valt de decal in stukken en moet je het afweken herhalen maar met een sterke verflaag vormt dit geen enkel probleem.
Voor het herstellen van een decal heb je meestal een tweede decal vel nodig om beschadigde delen te vervangen.
 
Strak werk toch al met die decals.
Dank u Erwin. (y)

Looking very good , coming along nicely
Thank's(y)

Plaatsing decals ziet er goed uit. Alleen de decal aan de linker wielbasis (derde foto) zal moeten hersteld worden veronderstel ik. Ben je zeker dat de medium versie van de Daco decal setting niet voldoet? Als de decals van Modelmaker zo dun en fragiel zijn zou ik op zeker spelen en een iets minder sterke decal setting gebruiken. Misschien eens uittesten met een stukje decal dat je niet op het model gebruikt?
Benieuwd naar het vervolg. Succes.
Inderdaad, de APU laat het niet toe om de decals goed te laten plaatsen, maar op zich zie ik er geen probleem in om deze te herstellen. De DACO straffe sol heeft zijn werk gedaan en al bij al valt het mee. Hier en daar wat extra aandacht en het komt wel goed.

Echt wel mooi weer.
Vraag me af hoe een decal te herstellen of te verwijderen zonder verfschade.
Heb daar geen enkele ervaring mee voor alle duidelijkheid.
De decal terug zacht maken is meestal de oplossing, alleen krijg je toch beschadigingen naar mate je het oppervlak manipuleert. Ik laat de decals gewoon met rust, de beschadigingen werk ik bij met een spare decal of verf.

Met een sterke onderliggende verf- of vernislaag (zoals Revell enamel) is er geen probleem om een decal te verwijderen. Voldoende decal setting en/of softener op de decal zetten zodat die week wordt en dan met voldoende water en een penseel de decal verwijderen. Mogelijk valt de decal in stukken en moet je het afweken herhalen maar met een sterke verflaag vormt dit geen enkel probleem.
Voor het herstellen van een decal heb je meestal een tweede decal vel nodig om beschadigde delen te vervangen.
Hier kan ik niks verder aan toevoegen. Mooie uitleg(y)(y)

MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan