Hoofdsponsor

1/43 Solido KIT Alfasud ti trophée [ WIP ]

ERVARING
Ik ben reeds 62jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
782
20240102_164035_resize_76.jpg20230304_144642_resize_55.jpgDeze kits met metalen carrosserie hebben decals voor 3 verschillende versies.
Het opkuisen van de carrosserie vroeg meer dan 2uren , veel metalen bramen .
 
Ongewoon kitje, wist niet dat Solido ooit die vorm van bouwdoos had uitgebracht.
 
daar heb er ook nog een paar van liggen haha , leuke dingen je kon zelfs andere velgen en uitbouwkitjes krijgen in een klein winkeltje in Berchem
Zo heb ik nog enkele BMW's 30csi liggen twee Porsches en BMW's om OOIT nog eens te bouwen he
 
Daarna 2lagen primer , dan 3 lagen donkerblauwe lak en tenslotte 2 lagen vernis , alles van Motip auto lak.
Het interieur werd ook geverfd. 20231023_155653.jpg20230305_153627_resize_57.jpg
 
Aaah a Alfa Spud 🥔 as we called here, tiny little guy but great detail , will see watching for the result
 
Strak werk alhier.
 
Dan alles ineen steken , de decals aangebracht. Nieuwe laten maken door Strop 96 want de oude waren vergeeld .Decals gefixeerd met Klir en de lichten geverfd.
Ziezo afgewerkt. 20240106_152602_resize_13.jpg20240106_152639_resize_1.jpg20240106_152657_resize_97.jpg
20240106_152619_resize_2.jpg
20240106_152715_resize_96.jpg
Tesamen met een kollega die ik nog in de vorige eeuw gebouwd heb .20240106_152758_resize_77.jpg20240106_152818_resize_68.jpg
 
Mooie racer geworden, veel verschil met de huidige racewagens.
 
Had ook nog nooit gehoord van dergelijke bouwdoosjes
Wat is ”klir” Willy ?

Greetzzzz Modest.
 
Anthony in de jaren 80 waren die er veel te vinden men kon zelfs spoilers en wieltjes krijgen om wagens om te bouwen en plots was dat allemaal verdwenen , ik zelf heb er nog verschillende steken
Klir is het zelfde als parket reiniger waar de modelbouwer zijn glaasjes mee behandeld , is verkrijgbaar in verschillende merken

Willy ge hebt dat hier prachtig gedaan mooi alhoewel de Alfasud helemaal niet mijn ding was of is heb dat altijd een raar autotje gevonden
Knap werk
 
Anthony in de jaren 80 waren die er veel te vinden men kon zelfs spoilers en wieltjes krijgen om wagens om te bouwen en plots was dat allemaal verdwenen , ik zelf heb er nog verschillende steken
Klir is het zelfde als parket reiniger waar de modelbouwer zijn glaasjes mee behandeld , is verkrijgbaar in verschillende merken

Willy ge hebt dat hier prachtig gedaan mooi alhoewel de Alfasud helemaal niet mijn ding was of is heb dat altijd een raar autotje gevonden
Knap werk
Alfa Romeo wilde in het armere zuiden van italië meer werkgelegenheid scheppen en daar werd dan de Alfasud gebouwd. Het was ook de eerste voorwielaandrijving auto van Alfa .Een 4 cilinder boxer motor en schijfremmen op de 4 wielen en een soort fastback lijn . Een prettig wagentje om mee te rijden , minpunt het slechte kwaliteitstaal van de carrosserie. Men hoorde hem roesten. Tesamen met de Citroën GS was het een trendsetter in de jaren 70 . Verschillende andere merken namen dit concept over o.a Opel . Willy.
 
Had ook nog nooit gehoord van dergelijke bouwdoosjes
Wat is ”klir” Willy ?

Greetzzzz Modest.
Hallo Modest.Een woordje uitleg over Klir of Clear. Dit is een product om in water op te lossen om tegels of parket te doen blinken van Johnson &Johnson of later van Johnson Pledge .Was vroeger te koop in Delhaize .Daarna niet meer te krijgen in België. Daarom bracht een medeclublid soms een fles mee uit Engeland of uit de Walmart in de USA .
Ik gebruik Klir voor decals . Op een paneel een laagje aanbrengen , goed laten drogen ( 24 u ) , dan decals aanbrengen, laten drogen en daarna nog een laagje Klir ,24u wachten en voor matte ondergrond, vb een tank een laagje matte vernis.Geen silvering meer.
Om doorschijnende plastiek delen zoals ruiten of cockpit die niet meer helder zijn weer in orde te brengen, onderdompelen in Klir, laten afdruipen en 24 u laten drogen.
Sommige spuiten verdunde Klir met airbrush ,daarna airbrush zeer vlug en zorgvuldig reinigen.
Vinyl tracks van tanks en halftracks : verf houdt daar moeilijk op. Klir mengen met wat ontsmettingsalkohol ( isopropylalkohol) te bekomen bij de apotheek, met penseel aanbrengen op de rupsen . 24u laten drogen. Dan rupsen verven met acrylverf , werkt goed bij mij.
Isopropylalkohol kan als verdunner gebruikt worden om Tamiya verf te airbrushen want de Tamiya thinner is voor 95% isopropylalkohol.
Niet gebruiken met echte acrylverf zoals Vallejo , Tamija is meer vinyl. Willy. 20240107_120228_resize_1.jpg
 
Hallo Modest.Een woordje uitleg over Klir of Clear. Dit is een product om in water op te lossen om tegels of parket te doen blinken van Johnson &Johnson of later van Johnson Pledge .Was vroeger te koop in Delhaize .Daarna niet meer te krijgen in België. Daarom bracht een medeclublid soms een fles mee uit Engeland of uit de Walmart in de USA .
Ik gebruik Klir voor decals . Op een paneel een laagje aanbrengen , goed laten drogen ( 24 u ) , dan decals aanbrengen, laten drogen en daarna nog een laagje Klir ,24u wachten en voor matte ondergrond, vb een tank een laagje matte vernis.Geen silvering meer.
Om doorschijnende plastiek delen zoals ruiten of cockpit die niet meer helder zijn weer in orde te brengen, onderdompelen in Klir, laten afdruipen en 24 u laten drogen.
Sommige spuiten verdunde Klir met airbrush ,daarna airbrush zeer vlug en zorgvuldig reinigen.
Vinyl tracks van tanks en halftracks : verf houdt daar moeilijk op. Klir mengen met wat ontsmettingsalkohol ( isopropylalkohol) te bekomen bij de apotheek, met penseel aanbrengen op de rupsen . 24u laten drogen. Dan rupsen verven met acrylverf , werkt goed bij mij.
Isopropylalkohol kan als verdunner gebruikt worden om Tamiya verf te airbrushen want de Tamiya thinner is voor 95% isopropylalkohol.
Niet gebruiken met echte acrylverf zoals Vallejo , Tamija is meer vinyl. Willy. Bekijk bijlage 436567
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan