Hoofdsponsor

1/35 1/35 M108 105mm Howitzer

Ja ,hier kijk ik ook van op.
Knap werk zeg.
 
Ja dat ziet er heel strak uit. Mooi om eens een niet over gemoduleerde verfbeurt te zien.
 
Zeer goede keuze om deze weer op te nemen zou echt zonde zijn deze onafgewerkt in de doos te laten,trouwens zeer mooi werk ...
 
Goed te zien dat je deze terug opneemt.
 
Even een vraagje.. heeft er iemand een voorstel van lijm voor het lijmen van rubberen tanktracks. Heb al verschillende geprobeerd maar het blijft precies zoeken naar de ideale..?
 
En eindelijk is hij dan klaar..
Enkele dagen verlof kunnen wonderen doen om iets afgewerkt te krijgen 😜.
Mijn afgewerkte versie van de M108. Reacties/kritiek zijn altijd welkom, kan ik alleen maar uit leren 😁79B0D802-1DF5-4357-A6B3-29C45491CD46.jpeg315E902E-9E53-4E15-8CF2-EF2110DA8344.jpeg98CA797B-CAA7-4FD7-B9A1-AE72CC794187.jpegB7DA0B1A-FD40-4955-8ACF-7723A59F8D31.jpegE975AF87-D044-42D4-BE86-298930773BF2.jpeg
 
Persoonlijk eerst

Smiley-face-emoticon-575.jpg
bevalt me, moderne Tk met de juiste hoeveelheid weathering.

Nu effe muggenziften op hoog niveau, de voetsporen is persoonlijk maar vind ik er juist iets over, ofwel veel en willekeurig of geen en verschil in kleur?
 
Persoonlijk eerst

Bekijk bijlage 429380
bevalt me, moderne Tk met de juiste hoeveelheid weathering.

Nu effe muggenziften op hoog niveau, de voetsporen is persoonlijk maar vind ik er juist iets over, ofwel veel en willekeurig of geen en verschil in kleur?
👍 is zeker geen muggenzifterij, die voetsporen was eerder een testcase. Na deze test komt er al zeker uit dat de donkere stappen helemaal “not done” zijn.. 😬. Is weer een weetje bij voor de volgende.. 😉
 
Zeer geslaagd deze , die voetstappen hebben wel iets vind ik , misschien zijn ze allemaal een beetje te strak/gemaakt maar das zeker muggezifterij
Jammer dat je de verf en verweerklus niet stap voor stap toont , we konden er nog iets van leren hee
in ieder geval chapeau voor het eindresultaat ! Dik in orde 1667911047149.png


Greetzzzz Modest
 
Ik denk dat voetstappen ook vaak gedeeltelijk zichtbaar zijn, door (snelle) verwering enerzijds en doordat niet de hele voetafdruk wordt gebruikt anderzijds.

Als je de bescheidenheid zoals te zien in de rest van de verwering, ook zou toepassen in het gebruik van voetstappen (wat altijd helpt: referentiefoto's erop naslaan, ook wat kleur betreft), dan zie ik je volgend model met toenemend vertrouwen tegemoet. Ook dit exemplaar ziet er al prachtig uit.
 
Heel mooi model, vooral de verwering komt erg realistisch over.
 
Die schoenafdrukken vind ik heel goed gevonden maar ... er is altijd ergens een maar:

- als je het geschut presenteert als museum model, dan zijn die overbodig.
- als je het geschut in een setting wil presenteren dan is deze te weinig bevuild om er ook met vuile voeten door of over te gaan. In dat geval zou een figuurtje op de M108 niet misstaan.

Verder vind ik de M108 heel goed geslaagd, zelfs wedstrijd waardig. Heb ze zo zien staan in Brasschaat, menig oud militair of milicien zou dit model graag thuis zien staan.
 
Zeer overtuigend en realistisch geschilderd.
De voetstappen is een keuze maar zeker niet nodig.
Knap werk en ben onder de indruk van de kleuren.
 
Prachtig gedaan op bepaalde beelden zou men denken dat men met een echte te doen hebben
Voetstappen zijn wel leuk gevonden
Marc
 
Iedereen alvast bedankt voor de plus en min puntjes, de voetprinten is zeker iets om bij de volgende over na te denken, wel of niet/veel of geen. 😜
 
Waouw..., Barbara, dus B-batterij...., mmm , roept herinneringen op....
Prachtig model geworden, persoonlijk vind ik de voerstappen wel goed, maar teveel, less is more zeggen ze in het schoon Vlaams...
 
Prachtig om naar te kijken,
Met volgens mij een zeer realistische verwering (y)
En die voetstappen, ik vindt het wel iets hebben maar iedereen zijn mening hé.

Grtz.

Luc:cool:
 
Waouw..., Barbara, dus B-batterij...., mmm , roept herinneringen op....
Prachtig model geworden, persoonlijk vind ik de voerstappen wel goed, maar teveel, less is more zeggen ze in het schoon Vlaams...
Ha juist, jij bent een oud artilleur op die machines of was het een 109?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan