Hoofdsponsor

1/24 Ford Escort Rally RS 1800 1979 [WIP ]

ERVARING
Ik ben reeds 61jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom
Is geen kritiek ,is mijn mening over S&P

Greetzzzz Modest.
 
Een oude rallywagen doet mijn hartje altijd eens opspringen.
Doet me aan mijn jeugdjaren denken toen ik vaak naar de 24u van Ieper kon gaan kijken.
Mooi wagentje geworden ;)
 
ik wil nu weer geen tumult maken over polijsten of niet maar ik heb toch enkele bedenkingen over rally wagens en race auto's waarom moeten die nu altijd blinken gelijk een Ferrari of een of andere dure sportwagen het zijn gewoonlijk afgeleefde carrosserieën die toch wat meegemaakt hebben he en dan spreek ik niet over ongevallen he gewoon krassen of blutsen van stenen of takken en denk nu niet dat die na iedere wedstrijd opnieuw gespoten worden , ik heb racewagens gekend die met een lakrolletje geschilderd werden na schade en je moest goed kijken om het verschil te zien , het is niet zoals in de formule 1 waar de nieuwe onderdelen opgestapeld liggen mooi nieuw gespoten en bestickering erop
ik wil geen discutie tot Kerst maar het is toch wel waar he als ze nieuw zijn dan nog de stickers zijn erop geplakt en zijn gewoonlijk matt of satin glans en blinken niet zoals ze soms gebouwd worden , ik vind het ook wel mooi maar niet natuurlijk
sorry voor degene die er aanstoot aan nemen he maar ieder bouwt toch voor zich zelf he een Custom daarentegen moet blinken dat moet af zijn
Ik wil nu niks afbreken want ik zie het ook graag een mooie blinkende wagen hoor
dat is mijn visie erover

Ik neem er zeker geen aanstoot aan Marc maar ik schreef er ook bij dat dit persoonlijke keuze is hé. Mijn gedacht mag ik ook geven. Ik vind dat als je clearcoat wat orange peel heeft of stofjes erin zitten en je dit x24 zou doen dan is dat niet realistisch. Het gaat me niet over opblinken als een show wagen want daar draait schuren en polijsten niet altijd om. In mijn beperkte ervaring met schuren en polijsten is dat het er gewoon wat realistischer uitziet al is het maar doordat de clearcoat wat dunner wordt. Maar ik respecteer evengoed dat je het niet wil doen omwille van een andere mening daaromtrent of door wat schrik er doorheen te schuren wat ik zelf ook heb.

schuren en polijsten doe je niet omdat het zou blinken hee Marc , veeleer om de sinaasappelhuid weg te werken en de onnatuurlijke hoogtes en laagtes in de laklaag egaal te maken. Als ik eens rondkijk in modelbouwland zie ik dat de veel autobouwers S&P Moest je vele sinaasappelhuidjes van 1/24 naar 1/1 brengen dan zou je grote ogen trekken en dat zou er pas onnatuurlijk uitzien. En elk professioneel team komt met een mooie blinkende auto aan de start , dat hij daarna vuil en vol krassen komt te staan ga ik niet tegenspreken

Greetzzzz Modest.

Ik ben van dezelfde mening als Modest hier.
 
Polijsten doe je inderdaad in de eerste plaats om een stofvrije, sinaasappelhuidvrije laag te krijgen. Daarnaast kun je het zo blinkend polijsten als je zelf wilt. Als ik een stoffige rally-auto zou willen maken, dan zou ik eerst polijsten (om een perfecte ondergrond te krijgen) en daarna gaan vervuilen.

Dat gezegd, is de keuze om dit al dan niet te doen aan de modelbouwer. We kunnen tips geven, kritisch zijn of juist enthousiast reageren, maar meer dan plaagstootjes zouden we niet moeten geven. De bouwer maakt de keuze. In dit geval vind ik de laklaag goed geslaagd. En inderdaad zal er hier en daar wel een stofje in zitten en blinkt 'ie in de ogen misschien iets te veel (in de ogen van een ander dan weer niet), maar men bedenke dat het polijsten veel tijd kost en ook een zeker risico in zich herbergt. Het is maar net wat de bouwer zelf wil.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan