Hoofdsponsor

1/24 Ford Escort Rally RS 1800 1979 [WIP ]

ERVARING
Ik ben reeds 61jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
786
Deze oude kit is van het merk Esci. Bevat niet zoveel onderdelen en past redelijk wel . Ik ben nu eens omgekeerd te werk gegaan en begonnen met de carrosserie te spuiten en de decals aan te brengen. De kit bevat een mooi decalvel van Cartograph , dat echter door zijn ouderdom van tientallen jaren op verscheidene plaatsen barstjes vertoont . De oplossing kwam van Strop 96 , een medelid van mijn club Ipms Gent die voor een replica decal vel zorgde. ( zie zijn artikel van een week geleden ) . Dus direkt aan de slag gegaan met die nieuwe decals en met goed resultaat. 20221111_113630_resize_42.jpg20221111_113557_resize_45.jpg20221111_113535_resize_91.jpg20221111_113521_resize_36.jpg20221111_113611_resize_96.jpg20221111_113659_resize_87.jpg
 

Bijlagen

  • 20221111_113611_resize_96.jpg
    20221111_113611_resize_96.jpg
    22,8 KB · Weergaven: 2
Dat is een bijzonder model! Een Escort uit het epicentrum van mijn jeugd, deze bouw moet ik natuurlijk volgen.
 
zalig een Escort waar is de tijd
Veel succes ermee ik volg zeker en vast
 
De Escort, de eerste wagens waar ik herinneringen aan heb, eerst de Mk1 en dan later de Mk2 en 3 van mijn vader. Achter het stuur van de Mk2 heb ik zelf nog gezeten, weliswaar op de schoot van vaker en op het privéterrein waar de garage stond. De Mk3 (grijs) was dan uiteindelijk de laatste Ford bij ons, en was de eerste wagen waar ik zelf mee mocht rijden toen ik mijn rijbewijs had.
De eerste twee waren allebei rood, al was het rood van de Mk1 voor zover ik me herinner iets donkerder dan dat van de opvolger.
Veel succes...
 
Wordt tegenwoordig trouwens grof geld voor dit soort auto's gevraagd en betaald (en dan heb ik het over de catalogusversie). Het zijn klassiekers ('Youngtimers') die in waarde zijn gestegen. Wie had dat eind jaren '70 kunnen denken, toen reden ze in bosjes tegelijk rond.
 
Denk dat de echte Escorts nu al oldtimers zijn want allemaal meer dan 30 jaar oud.
Zelfs de bouwdoos is een oldtimer en op EBay heb ik gezien dat men er tot 110 € durft voor vragen. Wie deze ooit op de kop kan tikken voor een prikje, doet er een goede zaak aan.
 
Dat is veel geld , Italeri heeft die kit van Esci terug uitgebracht , dat zal wel een pak goedkoper zijn voor dezelfde wagen. Willy.
 
160 euro zie ik zelfs. Ik zie 'm nochtans ook voor 44 euro, hier; en nog een voor 60 euro, hier; nog een voor 60 euro maar minder verzendkosten hier. Beetje begonnen, maar 40 euro: hier.


Voor de liefhebbers:
Rothmans-versie is hier nog te koop voor 70 euro, een transparante versie (?!) voor 54 euro, hier.
 
Met verzendkosten zijn ze nog altijd overpriced hoor vind ik , als je op Evil bay de verzendkosten veel hoger stelt als de werkelijke kost dan maak je meer winst wegens minder afstaan aan EBay , zoals Willy stelt die Italeri kit vind je hier in België voor 27 € + eerlijkere verzendkosten.
Trouwens mooie werken hoor Willy , mooie decals ook , kijk al uit naar het vervolg, zit er een motor bij de kit ?

Greetzzzz Modest.
 
Ja ik denk dat als je de originele kit wilt hebben, maar niet per se meteen, dat je best eens kunt speuren tussen de dozen tijdens een beurs bijvoorbeeld. ESM 26 november in Houten is dan een goeie eerste optie voor de 'Ollanders. En anders is de Italeri-versie prima alternatief.
 
Met verzendkosten zijn ze nog altijd overpriced hoor vind ik , als je op Evil bay de verzendkosten veel hoger stelt als de werkelijke kost dan maak je meer winst wegens minder afstaan aan EBay , zoals Willy stelt die Italeri kit vind je hier in België voor 27 € + eerlijkere verzendkosten.
Trouwens mooie werken hoor Willy , mooie decals ook , kijk al uit naar het vervolg, zit er een motor bij de kit ?

Greetzzzz Modest.
Er zit een motor in de kit , maar met niet veel extra's: een uitlaat en aan de andere zijde een luchtfilter annex carburator en ook nog een radiator. Willy.
 
Mooi kleurtje en knap gespoten.
 
knappe rallyauto ik zag toch en nu nog de MK1 liever de zogenaamde colafles
Marc
 
Is meteen een mooie start Willy.
 
Wel in het begin van mijn loop baan heb ik een paar jaar bij een Ford garage gewerkt 500 meter van waar ik toen woonde en de Escort mk1 kwam toen juist uit en iedereen noemde het daar een cola fles om die golvende lijn
 
Ja, vernoemd naar de lijnen van de zijkant van de auto die doen denken aan colafles; niet alleen de Escort MK1 maar meerdere auto's uit die tijd. Bij de B- of C-stijl zat dan ineens een 'verdikking'.

Zie hier, met een aantal voorbeelden.

Bij de Escort MK2 was dit designtype alweer uit de mode.
 
Bedankt coachke en Roy. Ben weer wat slimmer dan vanmorgen 🙂
 
Ondertussen kunnen voortwerken aan de Escort. Waar de 2 rode zigzag pijltjes naar wijzen heb ik putjes uitgeboord waarin dan zeldzame-aarde magneetjes gaan ingekleeft worden. Aan de onderkant van de motorkap wordt dan een stripje metaal gekleefd , zo blijft de motorkap dan op zijn plaats liggen. Nog een paar kleinigheden en het model is af. Willy.20221204_112737.jpg20221204_112055.jpg20221204_111825.jpg20221204_111739.jpg20221204_111536.jpg20221204_112123.jpg20221204_111644.jpg20221204_111906.jpg20221204_111445.jpg20221204_111644.jpg
 

Bijlagen

  • 20221204_112123.jpg
    20221204_112123.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 0

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan