Hoofdsponsor

1/35 wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc w

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
3.219
mijn huidige project loopt stilaan ten einde en door toeval een hoopke half lege doosjes gekregen met figuurtjes 1/35.
na veel gepuzzel een leuk setje figuren bij elkaar gekregen om en dio mee te gaan bouwen.
ik zal de vorderingen van de figuren onder een topic figuren plaatsen want er is heel wat pas en voeg werk aan om alles te laten passen. maar ik zal waarschijnlijk ook veel beginners vragen hebben daar het de eerste maal is dat ik me aan dit onderdeel waag.
het dio zou een bos rand moeten gaan voorstellen met een verdekt opgesteld legertje en een anti tank gun ( op de foto voorlopig nog in dry-fit om een idee te krijgen )

alvast de eerste fotokes om mijn idee wat meer visueel te verduidelijken.


attachment.jpg




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

alvast hopend op jullie hulp
vgr
Marc
 
De opzet ziet er goed uit, ik kan me al voor ogen brengen hoe het geheel er gaat uitzien... succes met je eerste dio enne... vragen?... just shout!
Alweer ééntje om te volgen.
 
heeft potentie zoveel is zeker
beetje foto's bekijken om het realistisch te maken is hier zeker een must bro
leuke keuze qua figuren dit word wel iets om meer van te zien
dus volgen

Scott
 
knape marc . ik ga het zeker volgen want het belooft weer iets mooi te worden
 
merci jongens,
ik ben begonnen met het eerste proefstukje te maken . een klein boompje.

het is gemaakt uit vele dunne draadjes waarvan je telkens een aantal exemplaren opzij buigd en bij elkaar draait zodat je takken verkrijgt.
daarna alles solderen zodat je stam er niet meer uitziet als een bundel bij elkaar gedraaide draadjes.

het is een techniek die veel gebruikt word bij spoorbanen alleen zijn ze dan een stuk kleiner.

straks na het schilderen komen er nog wat blaadjes op maar niet te veel , net zoals bij het huidige jaargetijde ( herfst )
blaadjes ga ik trachten te maken van echte versnipperde herfst bladeren.

en hier komt mij eerste vraag om een tip.
kan iemand mij vertellen welke werkwijze ik nu best kan volgen voor het schilderen van dit exemplaar?
eerst ontvetten dan primer, maar dan ........gewoon bruin lijkt me nu net niet genoeg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr
Marc
 
Hey,

De boom zelf zou ik bezetten met een soort van putty om daarna in-kervingen te maken die de boomstructuur moet voorstellen.
Voor het beschilderen zou ik eerder gaan van donkerbruin tot licht grijs zelf een klein tikeltje wit, maar zeker niet overdrijven daarmee. Vergeet ook niet om een groene filter te leggen naar de 'zogezegde' noordkant van de boom, dit moet het mos voorstellen.
 
Als je echte bladeren, of delen, wilt gebruiken kun je ze 'conserveren' door efkes (bvb 1 min) in de microgolf te steken. De straling doodt eventuele bacteriën waardoor je bladeren niet zullen rotten.

Overigens een mooi boompje, misschien wat aan de kleine kant ? Als ik vergelijk met je officier die er neffe staat.

Groeten Rik
 
Yo Marc,

Dat ziet er leuk uit.

Wel veel figies voor de setting denk ik...te veel subverhaaltjes. Al kan het natuurlijk ook wel.

Je boom ziet er schitterend uit!

Word je drager daadwerkelijk die cirkel?

Grt Nico
 
Mooie boom, de draadvlechtmethode gebruik ik ook dikwils. Voor de bast gebruik ik wel eens zilverzand. Ik smeer dan eerst de stam in met houtlijm, daarna het zilverzand erop strooien, laten drogen.

Grtz Bart.
 
Mooi project die ik vervolg,je boom die je maakte is supermooi,kijk zeker uit na het eindresultaat van de afgewerkte boom.
Iets wat ik mischien ook eens moet proberen te maken in de lange donkere winterdagen ;)
 
bedankt voor de tips jongens, de schors van de boom dat komt wel snor.
het aantal figuren en de bodem plaat is nog niet bepaald , ik heb gewoon alle figuren gemaakt die mogelijk waren met de onvolledige kits en toch een beetje bij elkaar hoorden. de cirkel had ik ergens nog liggen. ik heb momenteel iets van een ovaal in gedachten.

vgr
Marc
 
mijn eerste boompje wat eigenlijk begonnen was als een test is af.
ik heb veel gevloekt bij het verven en dikwijls ervaren dat ik net verkeerd bezig was.
ben 4x volledig opnieuw begonnen
in total minstens 30 lagen
bij poging 4 was het resultaat na 6 lagen bevredigend genoeg.

het moet een jonge Amerikaanse eik voorstellen met rode herfst tooi

tijdens het drogen enkele herfstbladeren in de micro oven gelegd en daarna in de keuken robot tot de gewenste grootte voor 1/35

na het drogen van de verf goed wat vernis op de kruin gespoten en daarna het bakje gemixte bladeren er over.
het resultaat hieronder op de fotokes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

alles eens rustig overdenken en dan beginnen we aan een groter en dikker exemplaar

vgr
Marc
 
Ziet er mooi uit, misschien de blaadjes nog iets kleiner??
 
moeilijk in teschatten op de foto die blaadjes, maar amerikaanse eik zijn bladeren ter grote van je hand ongeveer dus het zou tog wel redelijk goed kunnen zijn.

mischien iets minder blaseren op de boom en meer op de grond dan blijf je ook de struktuur van de boom zien
maar het ziet er tog wel goed uit hoor marc
 
Zeker en vast een mooi boompje. Als nieuweling ook weer een manier bijgeleerd om een boompje te maken. Is genoteerd en zal nog van pas komen.

Bij een volgend boompje zou ik zoals amazone voorstelt ook wat minder bladeren op de boom laten. De takken structuur is zeer geslaagd en verdient om meer zichtbaar te zijn
 
hoi allemaal , het heeft toch nog langer geduurd dan aanvanklijk gedacht, maar mijn RC project is afgewerkt zo dat we er terug voor 50% tegen aan kunnen gaan.
de andere 50% gaat naar de figuren.

we zijn begonnen met 1 van de grotere bomen en de omgewaaide boom .
stap 1 van 8 is een feit

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu ons vigers gaan verbranden bij het aan elkaar solderen van alle losse draadjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan