Hoofdsponsor

1/10 British tank crew member WWII (Young Miniatures). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hoi mannen, vandaag botste ik opnieuw op deze 1/10de schaal buste en ditmaal ging ie de winkelwagen in !

Het is lang geleden dat ik nog een figuurtje schilderde en daarom is de zin er.

Ook vind ik de bustes van het merk behoren tot de meest verfijnde in deze stijl.

Nu nog even de Char afwerken en daarna hou ik jullie op de hoogte van mijn volgende sprong in het diepe.

res-ym1835-british-tank-crew-wwii-1-10_zps8b0d886b.jpg

Vriendelijke groet van Guy.
 
We zijn benieuwd G.
Hier kan je wel geen roest aanbrengen e. :)
 
Veel plezier met de buste. Het is wel eens iets anders dan een verweerd voertuig :-) .
GRTZ
Koen
 
Is dit het reeds geschilderde model? Dan neem ik mijn hoed af voor het werk en anders wacht is met belangstelling af ;)
 
Dank jullie voor het bezoek mannen, ik heb hier al veel opgestoken mbt. acrylschilderen.

Deze ga ik nog in olieverf doen, hoewel ik al acrylverf gebruikt heb.

Als "primerlaag" maakte ik een mengsel af van Tamiya Laquer Thinner + mat wit + glanzend wit + mat zwart.

306a3512-0126-47a2-98d2-f345d97592a7_zps888a1c29.jpg

Vandaag kregen de verschillende onderdelen hun basiskleurtje welke tot stand kwamen met Tamiya gemengde acrylverven.

Ik ben gegaan voor tussentonen zodat ik zowel makkelijk donkerder als lichter kan opbouwen met olieverf.

4_zps548c5ca0.jpg

6_zps9ab2627f.jpg

7_zps9cac8406.jpg

5_zpsbe510aa1.jpg

Tot nu ging het gemakkelijk, nu moet het stilaan gaan beginnen.

Groet van G.
 
Laatst bewerkt:
Deze ga ik met de nodige belangstelling volgen G.
Heb nog zowat gelijkaardige bustes liggen en daar jeuken mijn vingers voor...
Ben vooral benieuwd naar de combinatie acryl en olieverf.
Succes verder, maar dat gaat zeker goed komen.

Mark
 
Miljaar, alweer een ander model. Guy jij ligt werkelijk in een hoge versnelling man.
Is een zeer mooi figuurtje, ik volg zeker.
 
Knappe start terug man. Ik ben een paar dagen afwezig en dit vind ik hier terug.
 
Ik heb vandaag de ogen ingeschilderd. Eerst glanzend wit + een heel klein tikje rood vermengd voor de oogbal. Daarna glanzend zwart + sky blue. Als afsluiter de oogleden weer rond de ogen geschilderd met een fijn penseel en wat vleeskleur die over is van vorige keer.

8_zps4e185c3f.jpg

Vriendelijke groeten ! G.
 
Laatst bewerkt:
Doet plezier dit te horen van iemand als u René !
 
Amai G, ge trekt er weer flink van door hé. Ge gaat precies in verlof vertrekken...:P;)
Ge kunt dat ook meenemen hé zo'n buste, neemt niet veel plaats in... Ik durf dat ook te doen maar meestal komt er ter plaatse niets van schilderen in huis:laugh:.
Nee dat wat ik zie, ziet er weer heel goed uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Mark, ik heb met het idee gespeeld maar ik ga deze veiligheidshalve maar in olieverf afwerken, kwestie van erin te komen met vertrouwd materiaal he...later wil ik me ook wel het acrylschilderen eigen maken en dan is zo'n buste snel meegenomen op reis. Nu blijft het droogproces toch een heikel punt.
 
Ja inderdaad, met olieverf is het zeker heeeeeeeeeeeel voorzichtig zijn, qua transport.

Mark
 
De toekomst ziet er geweldig uit als wij samen eens een buste zullen gaan schilderen daar waar we al eens een momentje vrij hebben !
 
Ik volg deze in elk geval op de voet man.
Ik heb hier nog een para liggen die ik met de tijd wil schilderen en kan hier zeker en vast nog tips op doen.
 
Ik volg deze in elk geval op de voet man.
Ik heb hier nog een para liggen die ik met de tijd wil schilderen en kan hier zeker en vast nog tips op doen.

De materie is ver te zoeken in het achterhoofd Buzzy, maar gaandeweg zal ik hier door de figuurschilders zeker op dreef geholpen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan