Hey de mannen,
Ik ben begonnen om de 223 in elkaar te stoppen.
Dit is echter vlugger gezegd dan gedaan.
De verhalen die je op het net vind over de bouwkits van Xion kloppen.
Dit is niet voor beginnende modelbouwers en daarbij heb je ook nog de nodige machinerie en werkgereedschap nodig om dit in elkaar te steken.
Ik ben begonnen aan de transmissie en de motormount.
Bij deze heb ik alle gaten die in de kovers zaten moeten na boren zodat ze echt open zouden zijn, ook heb ik alle schroefdraad nog eens deftig moeten snijden want deze trok ook op niet veel.
Gelukkig heb ik tappen liggen van M2 en M3.
Ook heb ik ondervonden dat de bijgeleverde vijzen van chocolade zijn ipv van metaal.
Heb vandaag een vijsje afgedraait en moet nu zoeken hoe ik dit stuk uit het shassis ga krijgen.
Ik moet de kit ook in elkaar steken als Inge niet thuis is want het is als verrassing bedoeld voor haar, ze weet zelfs niet dat ik de kit heb. Deze is gelukkig met de metalen upgrade en de sterkere motor.
Dit laatste zorgt onmiddellijk ook voor een bijkomend probleem. Ik moet de rollagers van de assen met de plastic tandwielen recupereren hiervoor ga ik me zelf moeten een pollietrekker maken zodat ik de rollagers van de as kan trekken.
Hier zijn al enkele foto's.
De kit:
Transmissie in elkaar gestopt en op haar plaats bevestigd.
De assen gemaakt (dit is maal 2):
bij deze ga ik wel denk ik M2 moeren en boutjes gebruiken ipv de manier waarop ze nu in elkaar gehouden worden.
De vijsjes die gebruikt moeten worden om de 2 helften tegen elkaar te houden zijn zelftappende vijzen die zo kort zijn dat ze maar enkele toertjes in het lichaam kunnen gevezen worden.
We zien wel wat het word.
De assen zijn al onder het shassis bevestigd en toen ik de sturing wou bevestigen is er een zelftappende vijs afgebroken in het shassis. Even het hoofd breken hoe ik dit ga oplossen.
Ik ben begonnen om de 223 in elkaar te stoppen.
Dit is echter vlugger gezegd dan gedaan.
De verhalen die je op het net vind over de bouwkits van Xion kloppen.
Dit is niet voor beginnende modelbouwers en daarbij heb je ook nog de nodige machinerie en werkgereedschap nodig om dit in elkaar te steken.
Ik ben begonnen aan de transmissie en de motormount.
Bij deze heb ik alle gaten die in de kovers zaten moeten na boren zodat ze echt open zouden zijn, ook heb ik alle schroefdraad nog eens deftig moeten snijden want deze trok ook op niet veel.
Gelukkig heb ik tappen liggen van M2 en M3.
Ook heb ik ondervonden dat de bijgeleverde vijzen van chocolade zijn ipv van metaal.
Heb vandaag een vijsje afgedraait en moet nu zoeken hoe ik dit stuk uit het shassis ga krijgen.
Ik moet de kit ook in elkaar steken als Inge niet thuis is want het is als verrassing bedoeld voor haar, ze weet zelfs niet dat ik de kit heb. Deze is gelukkig met de metalen upgrade en de sterkere motor.
Dit laatste zorgt onmiddellijk ook voor een bijkomend probleem. Ik moet de rollagers van de assen met de plastic tandwielen recupereren hiervoor ga ik me zelf moeten een pollietrekker maken zodat ik de rollagers van de as kan trekken.
Hier zijn al enkele foto's.
De kit:
Transmissie in elkaar gestopt en op haar plaats bevestigd.
De assen gemaakt (dit is maal 2):
bij deze ga ik wel denk ik M2 moeren en boutjes gebruiken ipv de manier waarop ze nu in elkaar gehouden worden.
De vijsjes die gebruikt moeten worden om de 2 helften tegen elkaar te houden zijn zelftappende vijzen die zo kort zijn dat ze maar enkele toertjes in het lichaam kunnen gevezen worden.
We zien wel wat het word.
De assen zijn al onder het shassis bevestigd en toen ik de sturing wou bevestigen is er een zelftappende vijs afgebroken in het shassis. Even het hoofd breken hoe ik dit ga oplossen.