- Lid geworden
- 7 nov 2013
- Berichten
- 594
Deel 3,
Als het teveel word hoor ik dat graag .
Overzetten van de buitenmaten.
Wel het grappige is dat wij dat geleerd hebben nog voor we de scholing Trasceerder-Monteerder in de scheepsbouw hadden gevolgd.
In die scholing diende we allen voor ons zelf een schaal 1/10 sectie van een Vrachtschip te maken.
Wie slim is gebruikt dan zo weinig mogelijk een maatlat.
Je weet nog van die waterlijn maten. In dit geval zijn dat dek breedte maten.
Vanaf ieder dek plan dienen die overgezet. Wat is er dan handiger dan strookjes papier.
Je zet op iedere strook de spant nummer en gaan met die banaan.
Zo heb je per spant alle dek breedtes bij elkaar, je moet enkel nog weten welk lijntje van waar is.
Dat is soms, in het geval de lijntje dicht tegen elkaar zitten een probleem.
Uitkijken en merktekens aanbrengen is de boodschap.
Echt, van die strookjes een spantenbord en lijn plan tekenen word dan gemakkelijker.
Zo, tijd voor onze middag rust.
Mvg,
Swake
Als het teveel word hoor ik dat graag .
Overzetten van de buitenmaten.
Wel het grappige is dat wij dat geleerd hebben nog voor we de scholing Trasceerder-Monteerder in de scheepsbouw hadden gevolgd.
In die scholing diende we allen voor ons zelf een schaal 1/10 sectie van een Vrachtschip te maken.
Wie slim is gebruikt dan zo weinig mogelijk een maatlat.
Je weet nog van die waterlijn maten. In dit geval zijn dat dek breedte maten.
Vanaf ieder dek plan dienen die overgezet. Wat is er dan handiger dan strookjes papier.
Je zet op iedere strook de spant nummer en gaan met die banaan.
Zo heb je per spant alle dek breedtes bij elkaar, je moet enkel nog weten welk lijntje van waar is.
Dat is soms, in het geval de lijntje dicht tegen elkaar zitten een probleem.
Uitkijken en merktekens aanbrengen is de boodschap.
Echt, van die strookjes een spantenbord en lijn plan tekenen word dan gemakkelijker.
Zo, tijd voor onze middag rust.
Mvg,
Swake