Het gat dat op de vorige foto's nog te zien was is nu voor de helft gedicht. Tenminste op deze foto's, in werkelijkheid ben ik al weer wat verder. Hier zijn er aan weerszijden nog 6 rijen plankjes te gaan.
Na betere bestudering van de plannen blijkt dat de berghouten bij voor- en achtersteven toch verder gekromd omhoog lopen dan ik eerst dacht. Daarom heb ik het verjongingschema wat aangepast. Ook de eerste 4 gangen onder het laagste kanondek ga ik nu iets verjongen. Komt bij de boeg goed uit want daar had ik nog maar weinig ruimte over. Zo ziet het er nu uit:
Het verloop van de spanten heb ik ook al afgetekend. Later heb ik dat nodig voor het aftekenen van de geschutspoorten en nu kan ik de spanten nog zien ......
De kromming van de planken bij de achtersteven loopt ook lekker:
Bij de boeg zie je dat daar de 2e band al vol zit terwijl er nog 2 planken in zouden moeten. Dat komt door het aangepaste verjongingschema. Ook bij de achtersteven is dat het geval.
Tot slot iets wat me opviel: die speciale vorm onder aan de boeg (in de rode ellips). Waar doet die aan denken?
Kan aan mij liggen maar ik zie overeenkomsten met de cockpit / neus van een boeing 747, ruim 200 jaar eerder. Toeval?
Al met al lig ik wel op schema om de romp op de ledendag volledig gesloten te kunnen laten zien.
Naar vorig fotoverslag
Naar volgend fotoverslag