Hoofdsponsor

Anders / onbekend zwart paard

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.707
Na vier weken schilderen en verf verwijderen om dan weer opnieuw te beginnen zo een 6 maal of was het meer. dit resultaat wat me nog niet tevreden stelt en vraag me af of dit te doen is in acryl natuurlijk mijn weinig ervaring zal ook wel een grote rol spelen maar toch jullie gedacht graag en laat u gaan he want slaap er niet van. olieverf of acryl voor paarden .wat ik nu wel weet zijn dat metalen figuren sneller ontdaan zijn van verf en dat is wel handig als je oefent.
groeten Pascal
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Pascal, ge maakt het u zelf ook niet eenvoudig niet.
Zwart schilderen is moeilijk tot zeer moeilijk, en toch zijt ge op de goede weg.
Probeer zwart nooit op te lichten met wit, gebruik blauw in verschillende variaties in dunne lagen of met veel retarder "ben persoonlijk voor dunne lagen"
In het begin zijn macro foto's enkel goed om je fouten uit te vergroten, bekijk je werk vanop +/- 20 cm je kan later altijd nog een vergrootglas gebruiken.
Gebruik een groter penseel, modelbouwers gebruiken "altijd" een te klein penseel.
Je paard gaat bij welke tandarts, het heeft een beter gebit dan sommige mensen die ik ken.

Grtx Jan
 
ha ha ha ja Jan die tanden heb ik gedaan met VO iraqui sand en de rest VO black, dark grey ,basalt grey en oplichting met bleu gray.
Was nochtans begonnen de eerste maal met VO dark prussia bleu, dark bleu en grey bleu om op te lichten en dat zag er goed uit maar in daglicht zat ik met een blauw paard wit is allen stipje in het oog want ik had gelezen dat wit taboe is voor zwart paard en blauw een goede basis maar vermeng ik blauw dan met donker grijs of zie ik het verkeerd. borstels die heb gebruikt zijn nr 4 voor lijf en nr 2 voor details alsook platte borstel voor grootste stukken.
En ja Jan moeilijk is plezant en uitdagend he. bedankt voor uw blijvende interesse
grt Pascal
 
Pascal, als je een zwart paard wilt moet er ook zwart inzitten.
Je schrijf dat je de eerste keer zijt begonnen met Dark prussia bleu vervang dit door zwart en zorg dat het blauw geen dominante kleur wordt.
zwarter als zwart gaat niet, dus begin met je hoge highlights op het hoogste punt en werk dan naar het donkere toe.
De truk is dat het zwart blijft domineren. "gemakkelijk gezegd ik weet het"

Grtx Jan
 
Bedankt Jan ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen en heb hem terug in badje gelegd en begin opnieuw dit is het antwoord wat ik nergens vond op internet ook niet en op andrea dvd die ik gekocht had maar ik ken andrea kleurennummers niet en airbruch heb ik niet want daar begint die mee en de rest doet hij met brush
Maar ik begin gewoon opnieuw.
groeten Pascal
 
Inderdaad nooit volledig zwart gebruiken , ik doe er ook meestal blauw in ( prussian in mijn geval ) en soms een puntje bitume van Rembrandt .
Tja ik spreek dan wel in olieverf termen .^^
grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan