Hoofdsponsor

1/87 Zware Lastwagens met militaire voertuigen

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Onlangs een koopje gedaan en tweedehands enkele roco wagons aangeschaft met militaire voertuigen op.
Koopje + tweedehands = meestal dat er hier en daar wel iets ontbreekt of beschadigd is.
Zo ook bij deze modellen. Echter met wat liefde en aandacht kan dit worden opgelost, en ik ben tevreden met modellen op mijn treinbaan die niet spiksplinternieuw uit de verpakking komen... Het hoeft zelfs niet volledig correct en/of accuraat te zijn. Zolang het er realistisch uitziet vanop een afstand ben ik tevreden.
Ik heb voor jullie geen echt topic met veel foto's en info, enkel wat foto's genomen voor en na.

Soit, verder naar de modellen
Het betreft volgend lot van 5 wagons met 2x MARS Rakettenwerfer, 2x Leopard 2A5 en 1 Leopard1 bruglegger (waarvan de brugdelen en de bijhorende wagon ontbreken
Op de foto's is reeds te zien dat de wagons (evergreen-)rongen hebben gekregen waar deze ontbraken, en op sommige wagons is de vloer al eens langs de bruine wash gepasseerd.:
0001.jpg

En 4 Leopard 2A4 :
0002.jpg

De camo is de uitvoering zoals bij aanschaf, de twee andere zijn reeds naar eigen wens behandeld.
Deze vier exemplaren zijn als decoratie bedoeld op het terrein, omdat deze veel te zwaar zijn om door een loc getrokken te worden. Het zijn oorspronkelijk modellen bedoeld voor tabletop-wargaming. Duidelijk te zien aan de afwerking...

0003.jpg 0004.jpg 0005.jpg 0006.jpg

Om even de lijmschade te schetsen welke op zowat elk model terug te vinden was:

0010.jpg 0011.jpg 0012.jpg 0007.jpg

Langzaamaan doe ik nu en dan wat verder...
 
De wagon en belading uiteen gehaald voor makkelijke behandeling.
Intussen de koppelingen vervangen door Märklin kortkoppelingen.
0008.jpg

En zo goed als afgewerkt:
0018.jpg0016.jpg 0017.jpg
De spankabels van één Leopard ontbraken, dus zelf aan de slag met dunne koperdraad van elektriciteitsleiding. De behuizing werd voorzichtig doorgesneden en een eindje verschoven over de draad. Dan de draad door de vingers gedraaid en op maat gebracht. Een likje verf et voila:
0019.jpg 0020.jpg 0021.jpg

Waar ik mij het meest aan erger aan de militaire voertuigen op de meeste treinbanen zijn de groene tracks.
Het vergt wat werk om alles te schilderen, maar zeg nu zelf, dit zorgt toch voor een groot verschil?

0014.jpg 0009.jpg 0015.jpg
 
Rest dan nog de bruglegger en wat andere..
0022.jpg0023.jpg 0024.jpg

0025.jpg

0026.jpg 0027.jpg

De kraan is een eigen oud project welke nieuw leven werd ingeblazen maar nog niet volledig af, kan hier en daar nog wat verbetering krijgen
0028.jpg
0029.jpg
 
Dit ziet er inderdaad een koopje uit en gaat knap zijn op uw toekomstige spoorbaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan