Hoofdsponsor

1/125 Zal ik het nog eens wagen ? ... Cousteau's Calypso... of Revell's Ocean Exploration Vessel...

Mooi, het idee voor het dio vind ik ook wel speciaal.
Nu nog de laatste loodjes
 
Je bouwt wel snel vind ik.
Ik denk dat je giethars wel goedkoper kan vinden dan in de modelbouwwinkels. Maar het blijft een uitgave natuurlijk.
Ben benieuwd naar de eindfoto's.
 
vind je idee om er een dio van te maken klasse , maar clear epoxy hars kost inderdaad al snel 100€ voor 5l
Vrij duur voor grote hoeveelheden, epoxy is goedkoper maar word echt wel gelig van kleur na enkel maanden.
Je huidige oplossing vind ik echter helemaal niet verkeerd, knap alternatief.
 
Inderdaad goede oplossing en zo heb je die toch belangrijke elementen van dat schip (kooi, duikers en onderzoek) ook naar voor gebracht.
 
Mij stoort die opzet geenszins en vind ik het zelfs knap dat de haai met kooi op deze wijze word getoond.
Het verbergt de kader waarop de boot draagt en geeft het een mooie presentatie waardoor ik het zeer geslaagd vind.
 
En hier zijn we dan met twee eindfotootjes. Ik had het voor het ondergrondje wat meer in gedachten maar mijn zoon zei dat dit dan zou afleiden van het bootje zelf, dus dan maar gewoon een zandbodem gemaakt.





Zoals je ziet heb ik gekoze voor een vlag in Nederlandse wateren, de reden hiervoor is omdat er weinig keuze was, een Duitse, een Amerikaanse en deze Nederlandse. Ik zat dus met die haai en naar mijn weten leven er geen dergelijke grote haaien voor de Duitse kust, ik vertikte het om een Amerikaanse te gebruiken, dus bleef enkel nog de Nederlandse over (de Franse had ik natuurlijk nodig voor de nationale vlag van het schip) , ik weet natuurlijk niet of dat correct is, maar naar mijn weten heeft Nederland nog steeds een Caraïbische kust dus ik veronderstel dat de Nederlandse driekleur ginder ook gevoerd wordt ?
 
Laatst bewerkt:
Nederlanders zitten overal zelf hier op het forum :LOL:

Maar is toch wel een knap schip geworden. (y)
 
Vind het een heel geslaagde bouw van zo'n oude kit, bravo.
 
Zoals ik eerder al schreef een mooie presentatie op deze manier.
 
Derde keer dus goede keer :)
Proficiat met het resultaat.

Vlagjes kan je toch afprinten, dan kan je kiezen welke je gebruikt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan