Hoofdsponsor

"Was bringt Uns Morgen ?" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

mad ice

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2010
Prachtige setting!!! Ik zie het al helemaal voor mij. Wat duinen en helmgras erbij... Waar dat luciferdoosje staat, komt daar een muur?

mad ice

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2010
Komt er nog een MG of mortier in de bunker? Of misschien een tankkoepel op het grootste gat? Ik voel het, dit wordt een prachtdio!

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
je fighuren zijn mooi geschilderd tot nu toe vind ik , setting is goed ingedeeld é

tom

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
@Mad Ice : in het grootste gat komt er een mortier, je kunt er een FSJ opmerken die de loop zal kuisen.

Een MG zal niet worden toegevoegd, mogelijks leg ik een MP 40 of een sturmgewehr naast het gat van de wacht.

Het doosje imiteert inderdaad het muurtje.

Verder wil ik jullie bedanken voor de reacties. De setting zal zo wel uitgewerkt worden.

Mijn figuren schilder ik volgens de Verlinden-methode, volgens het boekje : The system - Figure painting. Ik werk met Humbrol verven en artist oils.

Groeten Rik

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Hey Rik, dit is een erg waarheidsgetrouwe bunker geworden, en het dio belooft veel goeds als dit af zal zijn.
Enkel de para's kan ik niet linken aan deze bunkers omdat in Normandië de meest dichtbijgestationneerde (bij de kust bedoel ik) eenheid het 6°FJ Regt. was. Deze hielden zich op bij Carentan en moesten ondermeer de higway van Utah naar dit plaatsje verdedigen. Het zijn wel leuke figuren en ze maken het dio er niet minder om!

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
@Guy : je hebt gelijk, bunkers werden meestal bemand door gewonde Oostfronters en Osttruppen. Verder nog een zootje van oude knarren en snotneuzen. :$

Maar ik zocht een mortier om in de bunker te plaatsen en zo stootte ik op dit setje van Dragon. De FSJ in een rustige pose sprak mij direct aan, het is eens geen actie-diorama.

Door te wikken en te wegen bekomt men het beste resultaat, niet ?

Daarom nog eens geëxperimenteerd met de setting :

Een overschotje meubelpaneel wil ik gebruiken als ondergrond. Wanneer ik een rand overhoud van 2 cm heb ik een ruimte over van 21 x 35 cm. Iets langer als mijn A4-tje. Volgens de Gulden Snede heb ik de bunker op een derde van de rechterzijde geplaatst. De Officier met verrekijker zal rechts van de bunker geplaatst worden, op een duin.

Vanaf het muurtje voor de deuropening wil ik een lage loopgraaf maken die naar de linkerzijde van het dio zal leiden. Zo wordt de aandacht naar de overige FSJ getrokken die hier van hun flesje genieten. Met deze opstelling verkrijg ik ook een beter evenwicht doordat de figuren verdeelt zijn over het dio.

De fles hebben ze inmiddels ontkurkt... :P

Beter ?

Groeten Rik

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Super mooi,word alles nog bedekt met graszoden zoals je kan zien bij dit soort bunkers...

yvan

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2009
puik werk,echt realistic

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Deze bunker kan probleemloos in de handel.

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Bedankt Heren voor jullie reactie !

@Danny : de bunker wordt inderdaad bedekt met wat grond en graszoden. Namelijk de grijze vlek tussen de verhoogde rand boven de deur en beide openingen in het dak, zoals te zien op onderstaande foto.

Deze foto komt van volgende site : http://www.strijdbewijs.nl/hinder/bunkers.htm

Deze bunker, die momenteel nog te bezichtigen is in 'Les Dunes de Varreville', is mijn inspiratie geweest voor mijn zelfbouw-bunker.

In deze schaal, 1/35, is het moeilijk om iets groter te bouwen dan een Tobruk.
Ik had de kazematten van Crisbecq in gedachten, maar met een grondplan van 21 x 16 m, in schaal 1/35 60 x 45.7 cm is dit wel wat groot.

Groeten Rik

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Bedankt voor de tip, Danny, het is een mooi gedicht. Het is een soort van poëtische samenvatting van de felle gevechten die er plaatsvonden.

Groeten Rik

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Hallo,

Mijn dio'tje nog eens vanonder het stof gehaald.

Aan de voorzijde van de bunker komt een loopgraaf. Deze wordt aan de tegenoverliggende zijde gestut door boomstammetjes. Deze zijn bijeen gehouden door een balk, waarin de roestige nagels zichtbaar zijn.
Deze bunker is onderdeel van een complex van bunkers verbonden door loopgraven. De loopgraaf loopt verder tussen roestige golfplaten die recht gehouden worden door stammetjes of rails.

Dit stuk moet de kant verlengen vanaf de kromming tot de rand. Aan de ronde plaat komt een FSJ te zitten, die zijn MP40 aan de rail hangt naast zich.

De MP40 staat hier nog in grondverf. Er volgen nog een paar laagjes verf : zwart, gunmetal gemengd uit Burnt Sienna olieverf en Humbrol Silver. Uiteindelijk wordt het opgehangen aan een riem uit plasticard.

Groeten Rik

Droop

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 apr 2008
Je zou warempel nog gaan geloven dat die golfplaten echt verroest zijn. :O

Knap geschilderd!!

Droop

Beyond

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
27 jun 2008
Mooie schilderwerken op de roestige golfplaten, dit doet verlangen naar meer :)

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Niks schilderwerken.

Het stuk conservenblik is geschilderd in een grondverf, gevolgd door een laag Humbrol 113 Roest. And that's it !

De verdere afwerking geschiedt met MIG poeders : Old Rust, Standard Rust, Light Rust en Fresh Rust.
Dit alles gefixeerd met Pigment Fixer.

Groeten Rik

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
je zou denken dat het een echte roestige golfplaat is , top geschilderd

tom

Nico.

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 jan 2011
Yo Rik,

Mooi scratchwerk! Word een prima setting...keep up!

De fles hebben ze inmiddels ontkurkt...

...die één krijgt er zelfs een punthoofd van ;-)

Greetz Nico

Silenoz

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 nov 2010
prachtig gedaan, ook die roestige plaat... net echt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan