Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 5 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Neen die is nog nooit gevallen en zelfs met de dikkere naald heeft hij het echt degoutant
Ik gebruik hem nu om kleine zaken te spuiten waar je geen foutjes kan op zien , geef mij mijn Badger maar die is minstens 20 jaar oud en doet nog altijd wat hij moet doen de kop ziet er niet uit omdat ik door mijn eigen stommiteit hem heb moeten loswringen met een tang maar werken doet hij nog perfect heb dit moment nog een fijnere naald bij gekocht om echt fijne zaken te brushen
Marc
 
Ik was van gedachte tijdens de Corona pandemie zal er wel deftig gebouwd worden maar niks is minder waar , hoe dat komt heb bik geen verklaring voor , maar het is wreed stil in modelbouwland
Ikzelf heb echter niet stilgezeten moet nog vele fotokes tonen , ik moet wel zeggen dat het bij mij ook niet zo snel is gegaan wat probleempjes gehad die nu opgelost waren
Dus om terug in actie te schieten ben ik dan maar aan de Golf 5 begonnen , heb hem terug moeten schuren omdat het schuifdak dat ik niet in mijn wagen heb terug zich toonde in de lak dus opnieuw begonnen
Hier de beelden

51150694491_c8c599f289_c.jpg




hier een foto van het achterwiel ophanging wat nu niet zo makkelijk is omdat ik mijn originele velgen ook hier wil monteren en er kwam wel werk aan te pas

51151480624_88f8129eee_c.jpg

zo zou het er gaan uitzien

51151480434_868277c4d9_c.jpg

ik ga nu doordoen tot hij af is de Golf lag al een tijdje te wachten en nu heb ik er terug zin in
Marc
 
Ben benieuwd naar het vervolg.
Marc S.
 
dank u Marc ja hij moet af nu hoor , heb nog veel te veel dozen steken ik hoop dat ik ze overleef he :laugh:
 
Altijd leuk als je je eigen wagen kan nabouwen en hij ziet er goed uit ook.
Had ook verwacht dat er meer gebouwd ging worden in deze tijden maar het loopt niet altijd zoals je verwacht hè, het gaat hier ook trager dan verwacht.
 
Het is hier meer een praat en vraag forum geworden dan dat er gebouwd word . Als al die praters en vragers eens wat laten zien dan word dit weer een actief forum.
 
Ok Rudi daar heb je een punt ben100% mee eens maar als je terug gaat naar 2 jaar terug kon je de posts niet bijhouden en bijna iedereen bouwde alsof het een lust was , het is net of de mensen zijn stilgevallen he en niet alleen op het modelbouw forum op andere fora is het ook goed voelbaar heeft corona er iets mee te maken ik weet het niet
Beste lezers het is echt geen verwijt hoor alleen een vaststelling begrijp me er niet verkeerd in he
Marc
 
Hey Rudi afwachten he heel in de verte is dan toch een beetje het einde van deze miserie in zicht
Marc
 
Dat blinkt wel ferm moet ik zeggen.
 
Mooi kleur Marc, maar ik snap de samenstelling van die achterwielophanging niet helemaal, is die dan niet standaard zoals voorzien in de doos ?
 
Wel beste Dany omdat ik mijn originele velgen 1/1 heb laten namaken in Oekraïne naar 1/24 hebben deze velgjes een vlakke achterzijde zonder enige vorm van bevestigingen de manier waarop deze kit is toegepast niet werkt heb ik iets moeten verzinnen daarom die lange staaf die moet dan op maat verkort worden
Daar zit misschien de verwarring he dat staafje komt door het veerbeen en dan moet ik een gaatje boren in de velg en zo vast lijmen
Sorry voor de verwarring en ik hoop dat ge hebt door hebt hoe het werkt
Marc
 
/beste vrienden hier weer een update van de bodemplaat of chassis ( is niet echt een chassis word wel zo genoemd in de volksmond )
hier heb ik geprobeerd om de isolatie hitte schild na te bootsen met een afdekking van een botervlootje hopelijk valt het bij jullie ook in de smaak




51165587581_d3a7239765_c.jpg


51164923102_9db47c0714_c.jpg

51166368974_fc1eec6493_c.jpg


Een overzichtje met wat benaming erbij


51166689005_30206a36d0_c.jpg
 
Knap en met verklarende duidelijke aanwijzingen en benamingen wat voor mij toch al wat meer duidelijk maakt als er over onderdelen geschreven word.
TOP.
 
Ok, nu snap ik het Marc, bedankt voor de uitleg.
 
Wordt een mooi golfje.
 
opnieuw een straf stukske werk dat je laat zien.
 
Gaat mooi worden.Hitteschild is goed gevonden.
Marc S.
 
Makkers ik heb deze keer niet vollen bak gebouwd maar heb gestaag verder gedaan als ik zin of goesting had
hier even laten zien hoe ver ik gevorderd ben

51182435593_95e43fe1f4_c.jpg

51183003689_bbcac91fd8_c.jpg


51181532652_a99e4a20e2_c.jpg


51182220126_049f8e4ef9_c.jpg


Natuurlijk komen de glaasjes nog over de lichten , ik denk dat hij vandaag zal af geraken
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan