Hoofdsponsor

Anders / onbekend volgende stap [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.435
Waar ik de laatste weken mee bezig ben geweest.
de lockdown heeft me aan het studeren gezet, het is allemaal nog niet perfect en het zal ook nog enige tijd duren voor ik daar ben waar ik heen wil.
Maar we zien wel, digital sculpts, schaal ? (hangt van de printer af)

Man-Pistool-04.jpgMan-Pistool-05.jpgMan-Pistool-06.jpgParaFal.jpgPara-Falklands05.jpgPara-Falklands06.jpgPara-Falklands07.jpgVietcong-Lady-3d-04.jpgVietcong-Lady-3d-06.jpg

Grtx Jan
 
Hoi Jan, u bent wel erg nauwkeurig, prachtig.
 
Ziet er al goed uit Jan. Wat voor een printer heb je?
 
Ik ga hier eens een echt Aantwarps woord gebruiken dat is gewoon " bangelijk "
Marc
 
Hier wil ik toch ook meer over weten.
Die FAL M3 is zo herkenbaar .
 
de sculpts zijn een combinatie uit drie software pakketen, Blender (gratis), DAZ3d (gedeeltelijk gratis), Zbrush Core ( betalend)
Zbrush Core is het kleine broertje van Zbrush en budgettair past het nog juist in wat ik er voorlopig aan wil uitgeven in dit begin stadium.

De wapens zijn een conversie van bestaande stl files die men kan aankopen via het net, de FAL M3 kost 2 dollar bijvoorbeeld en is gedacht voor de schaal 1/4 en bestaat uit 12 files, ik heb de files samengevoegd tot 1 wapen in Blender zodat ik het kan printen op 1/10 in een stuk. Voor die prijs spaar ik me liever uren tekenwerk.

Ron, de bedoeling is dat ik me een printer aanschaf van de nieuwste generatie resin printers (mono lcd/4 of 2K). momenteel ben ik mij vooral aan het informeren en lezen. het bouw volume is natuurlijk voor mijn budget opmerkelijk kleiner als een gewone 3d printer maar voldoet voor wat ik er mee wil maken. (wordt vervolgt).
 
Goede keuze een resin printer, heb er enkele filmpjes van gezien en het resultaat was wel goed zo te zien. Binnen een paar jaar kan je alleen nog maar figuren kopen die je zelf mag uit printen dit is nu al hard in opkomst :(
 
Voor sommige is 3 D printen dan weer de toekomst voor sommige hobby's en vooral hier bij de bustes etc ,en er word al heel veel aangeboden voor de modelbouwers in 3D ,ik vraag me enkel af voor de scratch bouwers onder ons...is het dan nog plezierig als je enkel een foto gaat geven van een onderdeel of model en dan gewoon printen op schaal dat is natuurlijk weer iets om over te converseren..
 
ik denk dat het zo vaart niet zal lopen, ben zelf iemand die veel scratcht en originele dingen bouwt. Juist daarom ben ik dit gaan studeren (groot woord).
Er zijn dingen die je eenvoudiger kan maken, maar het digital sculpten vraagt minstens evenveel tijd als het traditionele, en van een 2d (foto) een 3d model maken is niet zomaar een handeling (nog niet). Het printen zelf is sterk geëvolueerd en de resultaten zijn bijna zoals een gegoten model, maar een onderdeel drukken stelt dat men een printer, software, computer en een deel basiskennis van het ganse heeft. Voor het kostenplaatje liggen er al veel bouwdozen in je stash.
Er is inderdaad al heel veel beschikbaar aan figuren en modellen online, waarvan heel veel erg originele stukken van artiesten voor een fractie van de prijs van een gekochte figuur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan