Hoofdsponsor

V.W.T1.Samba bus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.803
Ik ga de V.W.T1.Samba bus maken.

Zie foto';

DSCF8886.jpg

DSCF8889.jpg

De oorsprong van alle vans en Transporters gaat terug tot het eind van de jaren veertig, toen in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg transportwagens voor metaalplaten werden gebruikt.

Deze vormden voor de Nederlandse importeur Ben Pon de ingeving om een transportauto te bouwen.

VW ontwikkelde eind jaren veertig meerdere prototypes van een ruim bemeten auto die geschikt was voor transport.

Van de aanvankelijk bedachte namen kon geen enkele zonder beperking worden gebruikt, hierdoor kreeg de nieuwe voertuigencategorie de naam "Transporter".

Op 8 maart 1950 begon de seriebouw van de eerste generatie Transporters. De auto met het typische V-vormige front en de gesplitste voorruit bestond in diverse uitvoeringen, waaronder ook een minibusje.

Technisch steunde hij op de Volkswagen Typ. 1, de kever, waardoor de T1 beschikte over een luchtgekoelde viercilinder boxermotor.

Het vermogen van de betrouwbare, achterin geplaatste motor met zijn 1,2 liter inhoud werd in 1961 opgevoerd tot 34pk.

De luxe uitvoering van het busje, de speciale negenzitter, wordt tot vandaag de dag als "Samba bus" aangeduid en bedeeld met een ovaal dakraam, zeer comfortabele zetels, een opvouwbaar dak en zeer veel verchroomde onderdelen, alles met een onmiskenbare automobiel-charme.

- Type: Transporter
- Jaartal: 1962 (D)
- Motorkracht: 37 PS
- Snelheid: 80 km/u

Details bouwdoos.


Door de beweegbare portieren in de bouwdoos is het ruime interieur zeer goed zichtbaar.

Aangezien er grote vraag naar deze auto in zowel de VS als Europa was kan met deze bouwdoos de Amerikaanse en Europese versie gebouwd worden.

Specificaties:
- Schaal: 1:24
- Onderdelen: 173
- Lengte: 18,1 cm
- Niveau: 5
- Decals: Authentieke transfers met sierstrips en diverse kentekens (D, NL, F, GB en USA)



- Carrosserie uit meerdere delen
- Gedetailleerd interieur met instrumentenbord en zitbanken
- Beweegbare portieren en achterklep
- Beweegbare voorwielsturing
- Dak naar keuze gesloten te bouwen, of met samengeklapt vouwdak
- Motorimitatie
- Draaibare wielen
- Europese en Amerikaanse schokdemperuitvoeringen
- Verchroomde wieldoppen, deurhendels, ruitenwissers en siermotief vooraan

Ik probeer de V.W.T1.Samba. zo orgineel mogelijk te maken.

Ik wens iedereen succes met de bouw van zijn project en de wedstrijd.;)
 
Bart, succes met deze bus!

(Mijn vader had er zo een vroeger toen hij nog "pendelde" voor zijn baas:D)

Fred
 
En Revell blijft volharden in de boosheid.
Vermoedelijk omdat ze Duits zijn, evenals de Sambabus.
Het zou dus eigenlijk een T2 moeten zijn.
De echte T1 is de kever.
Dit compleet terzijde.
Veel succes met de bus.
Ik blijf deze volgen, want deze ligt nog enkele keren tussen mijn stash.
 
Bart, veel succes met de bus.
Net als Fred had mijn vader er ook één, helemaal oranje (daarom zal ik ook nog wel weten ;) ).
 
Veel succes met je sambabus
 
Hoi,

Allemaal bedankt voor succes wensen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan