Hoofdsponsor

1/72 US M35 2,5ton Cargo Truck

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart December 2025
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Nog eentje dat ik eind verleden jaar opgestart ben toen ik zedelijk verplicht mijn echtgenote diende te voeren/vergezellen naar haar hobbyclubje.
Vermits ik al enkele 1/35 projecten opgestart was, werd het eens tijd voor een 1/72 model.

Slachtoffer van dienst werd een US M35 2,5ton Cargo Truck van Academy / Hobby Model Kits op 1/72.

Boxart.jpg

De gele kleur sprak mij wel aan en de voorlopige kleurkeuze valt dus op een voertuig gebruikt door de US troepen in Bagdad, Irak in 2003.

Instructions 1.jpg

Instructions 2.jpg

Instructions 3.jpg

De instructies zijn klaar en duidelijk maar het blijft toch altijd uitkijken.

Sprues.jpg

De onderdelen zitten op 3 sprues en het kleine decalvel is geschikt voor 2 uitvoeringen.

Subs.jpg

Terwijl de dames rustig aan het haken en het kletsen waren heb ik de tijd gevonden om de eerste sub-onderdelen in elkaar te steken.
Na enkele weken "on hold" gaan zij nu eerst geverfd worden alvorens verder te bouwen.

Stay tuned ...

Op deze manier ga je wel vlug een aantal modellen klaar hebben :winking:
Laat het een goede motivatie zijn...

Schitterend model, werden in de burger maatschappij vaak van een "wagenmakers cabine"voorzien. Dat waren carroserie bouwers die een losse cabine bouwde en de standaard neus bleef dan zitten. Deze cabine is gemaakt door van Eck uit Lexmond.

Bijlagen

• DSC_3899.jpg
    DSC_3899.jpg
    350,7 KB · Weergaven: 3
Afgewerkt, al is het met twee minpuntjes.

1: De decals voorzien achteraan de truck zijn in feite iets te groot voor de bumperstukken waarop ze moeten komen. Dit zouden we kunnen aanpassen met een goede sterke decal cote maar ze versplinterden bij aanraking daarmee en dus geen decals achteraan.

2: Juist voor het nemen van de eindfoto's diende ik vast te stellen dat de linker achteruitkijkspiegel verdwenen was en ik heb die tot nu toe nog niet teruggevonden.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

De kit geeft ook geen uitleg wat betreft de markeringen (unit markings) die ze gebruiken en dus heb ik deze moeten opzoeken:

81 CR 345 MI BK:
81 CR = 81st Infantry Division Combat Reconnaissance
345 MI BK = 345th Infantry Regiment Militairy Intelligence Barracks (logistiek)

HQ 19 = voertuig 19 behorende tot het hoofdkwartier.

De foto's zijn opnieuw wat overbelicht en geven de bestoffing van de truck niet goed weer.

Op naar de volgende ...

Gezien de schaal vind ik het toch een geslaagd resultaat... en die spiegel, tjah, een beetje te dicht bij een rotspartij of boom gereden zeker ?

Mooitje... die kende ik nog niet. Wel eens de moeite om deze om te bouwen richting guntruck
Hoop dat je die nog gaat vinden want heb ergens gelezen dat die niet meer courant verkrijgbaar zijn. Bijna alle 1/72 Academy modellen zijn "out of order" bij Passion132.

op 14 dagen een model in elkaar zetten, wat doe ik fout.....

Mooi model geworden Erwin, jammer van de spiegel. ( al terug gevonden?)

Fred

Terug
Bovenaan