Hoofdsponsor

1/35 US Army Tractor Case VAI

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB met de bijhorende PE.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 23 december 2025
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Ik maak er geen wedstrijd van om tegen het einde van het jaar nog zoveel mogelijk kits op te starten maar deze is de laatste die ik (noodgedwongen) verleden week op verplaatsing ben opgestart.
Opnieuw een relatief gemakkelijk model met niet te veel onderdelen maar wel bestaande uit plastiek, PE en rubber voor de banden.

Boxart.jpg

Het staat niet vermeld op de box maar het betreft een Case VAI tractor gebruikt tijdens WO2 bij ondermeer de US Air Force.
Ik heb enkele jaren geleden reeds de versie met laadschop vooraan gebouwd en dus zal deze bouw iets gemakkelijker moeten zijn.

Colours.jpg

Er is een optie om een burger versie van te maken maar ik opteer voor de militaire variant.

Instructions.jpg

De instructies komen op omslagbladen en zijn heel duidelijk.

Chassis.jpg

Ik ben vergeten foto's te maken van de eerste bouwstappen maar het chassis met de motor en benzinetank steekt in elkaar. Ook de radiator en zijn verbindingen zijn bevestigd. De achteras werd gemonteerd en kreeg vandaag de achterwielen toegevoegd. Het geheel werd reeds gespoten in Humbrol 155 en zal nu eerst verweerd worden alvorens de volgende stappen verder af te werken en aan te brengen.

Stay tuned ...

Beetje verder gewerkt.
Niettegenstaande een tractor toch wel een robuust beest is, moet je hier toch wel opletten met de ophanging vooraan want er zitten heel fijne stukken tussen.

Voortrein 1.jpg

De fijne onderdelen vooraan gemonteerd. In het midden de stuurstang en achteraan het koppelingssysteem.

Voortrein 2.jpg

Gemonteerd zonder wielen, eerst alles goed laten drogen.

Afgewerkt en deze namiddag het moment om buiten foto's te maken van een tractor in de sneeuw.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Was een redelijk snelle bouw maar niet echt veel schilderwerk aan.
Afgewerkt als zijnde in dienst bij de USAAF in 1944.
Hij kan bij zijn broertje de loader gaan staan.

Fin 8.jpg

Op naar het volgende (afgewerkte) model.

Zo die is echt heel erg mooi geworden Erwin. Hoewel ik weet dat de uitlaat wel eens scheef staat, staat het op een schaalmodel (meestal) net wat zelfverzekerder als 'ie recht staat; misschien kun je dat nog aanpassen.

Wow,

Heel mooi geworden, prachtige foto's in de sneeuw, dat is eens iets anders.

Grtz.

Luc :cool:

Zeer mooi, inderdaad niet veel schilderwerk maar dat uniform olijfgroen van de VS heeft ook zijn charme. Goede verwering op de wielen ook.

Vreemd dat het profiel van de banden link en rechts in andere richting staat maar dat zal aan de kit liggen.

Verder mooi model weer.

heel mooie presentatie.
Fijn om ze beiden eens te zien want zijn mooie voertuigen.

Inderdaad, zoals Michel impliciet al noemt is de rechter achterband verkeerd om gemonteerd.

Afgewerkt en deze namiddag het moment om buiten foto's te maken van een tractor in de sneeuw.

Bekijk bijlage 446571

Bekijk bijlage 446572

Bekijk bijlage 446573

Bekijk bijlage 446574

Bekijk bijlage 446575

Bekijk bijlage 446576

Bekijk bijlage 446577

Was een redelijk snelle bouw maar niet echt veel schilderwerk aan.
Afgewerkt als zijnde in dienst bij de USAAF in 1944.
Hij kan bij zijn broertje de loader gaan staan.

Bekijk bijlage 446578

Op naar het volgende (afgewerkte) model.
@Erwin .Mooi koppel tractoren .

Terug
Bovenaan