Hoofdsponsor

1/35 Trumpeter HIMARS

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Wie een kit met minder problemen wil, moet dan maar de nieuwe uitgave van Foreart kopen. Daar zit zelfs een resinfiguur bij speciaal voor de HIMARS. En ook de juiste bepantsering.

6066961c2e28b00a335a85c3bf9ec2da.jpg


ad2f4210af864219f7fadfd2da92b181.jpg


Het interieur van de cabine is in NAVO groen gespoten, met een khaki drab schaduw erover. Met wat zandkleur is er gehighlight en ik heb de stoelkussens wat verweerd.

ffc5b0d686493d61fe5ea787f2a4845c.jpg


Nu is het moment aangebroken dat de Kelik 3D-decals er op kunnen. Ze moeten met water losgeweekt worden, maar net zoals die van Eduard bij de F-14-bouw blijven ze niet stevig op hun plek zitten, zelfs niet op elkaar waar dat gevraagd wordt. Kelik raadt dan ook het gebruik van secondelijm aan. Ik had wat moeite om de dakconsole aan te brengen door de overstap van een plat plafond naar een zadeldak in het resin stuk.

2db691d6983b793340d6b4ba87c537ed.jpg


Ik maakte me eerst zorgen dat je van de portieren niets kon zien aan de binnenzijde, maar Kelik neemt een groot deel van het benodigde detail op zich. ik zag nu ook dat er in de portieren van de kit niet meer detail zit dan op het resin. Het heeft dan ook niet zoveel nut om ze open te zetten. Rond het linkerportier komt er een leiding. Het bakje links is wat oversize, waarschijnlijk omdat in het prototype van de kit het plastic onderdeel van een groter bakje nog aanwezig was. Op de foto lijkt dat er niet meer te zitten en is een kleinere installatie wat hoger toegevoegd. Ik ga hier doen of ik het niet gezien heb. Op de achterwand zit ook veel detail dat in de kit volkomen verdwenen is.

985fa38f0c0b83bc01659ffd5555efa9.jpg


Kelik voorziet ook prachtige gordeltjes. Ik vraag me af of ik ze niet metallic moet inkleuren, ze waren nauwelijks te zien op de foto.

fa040b2899669a3ca70a3dd272fefa5a.jpg


Het resin is iets ingekrompen tegenover de plastic cabine, je moet dus alle clearparts duchtig bijslijpen om ze te laten passen. Maar dat is iets wat je bij Trumpeter eigenlijk steeds moet doen, want de clearparts staan altijd zo onder druk in de sponningen, dat er wel eens barsten optreden. Dit raampje had ik eerst in plexiglas nagemaakt, maar dat was te lastig werk met de cirkelzaag om te doen passen.

33089196dd52498d192b86122ead0d43.jpg


d404b463a0c0af8b41547bd1b8e804a8.jpg


De cabine is zo klaar om dicht te kleven, met zelfs gordijntjes. Ik vind het groen van Kelik niet zo geslaagd, maar de decals voegen wel veel toe.
 
Bedankt, Erwin. Ik heb nu de cabine dichtgekleefd. Bovenaan is de passing goed, onderaan wat minder. De vloer zit er ook niet helemaal recht in. Als ik wat valsspeel, ga je daar niets van terugzien, hoop ik.

41eed65e8aef57d13208a6e7067500be.jpg


Nu kon het PE van de mudguards teruggekleefd worden. Het zit nu wel op een andere manier vast dan bedoeld was door Tetra. Ook de SKP koplampen zijn bevestigd. Ik stelde vast dat de website van SKP vervallen is. Jammer, ze maakten bruikbare accessoires voor veel modellen.

958fbb265154293ff1811588cc35ac04.jpg


f35313abc21c8fd137f8c7aef9851167.jpg


1ef0a6442cdc3b4a1536a7c54695920b.jpg


Omdat het luik op het dak nu open geplaatst moet worden om wat inkijk te hebben in mijn state-of-the-art cabine, moet de binnenzijde van het luik geschratcht worden. Het is een platte plaat met printsteunlittekens en er zou een handgreep moeten zijn. Dat wordt opgelost met wat metaalfolie.

d05b4d0b56bde7786b3087b20a301d12.jpg
 
efkes alles doorgenomen en wel enkele bangelijke toverstukjes gezien , waanzinnig hoe jij soms te werk gaat en dan nog de nodige uitleg erbij geeft
Ik kan dit alleen maar toejuichen en probeer te volgen
Dit word weer een succes verhaal
 
Bedankt, Marc. Hier komt nog zo'n update. Wat ik ook nog wilde veranderen aan de geprinte cabine, was de grille voor de motor. Die was wel fijn geprint, maar ik had de PE versie van Tetra die geen 3D-printer kon overtreffen. Ik wilde de cabine niet verder beschadigen, dus begon ik langzaam de resin grille uit te snijden met een scalpel.

043eab7a83ccb1227892131367e88345.jpg


Het PE-stuk werd alvast geplooid over het resin voordat dat beschadigd raakte.

96eaa63f3fb047cbaa0c7d6c458b6ac0.jpg


Met de bovenste rand doorgesneden tot aan het interieur kon de grille van de cabine gebroken worden.

c11b7c95e3b1056f0fd86565430ebc3a.jpg


De randen zijn recht afgewerkt zodat het PE perfect past.

b5b8f724fd6ff3a6e689b62ad7d2c6f5.jpg


De radiator is in gunmetal geschilderd en heeft een zwarte wash gekregen. Hier kan je later niet meer overal aan.

b88e4c990a419e1ec1ae176f956d55b6.jpg


Met het PE-stuk ervoor, zie je waarom dit de moeite waard is om te doen. Je ziet ook de moeite die ik had om de clearparts passend te verlijmen in het resin, er moest nog wat CA-lijm achteraan.

eb5ba210f1d7b4d01d6bfeeb298730b0.jpg


cd61b4b2b95d98df0c90a88b20f88191.jpg


Ook de wielen worden nu gemaskeerd met de bijgeleverde stickers.

4b495854111dd29dd006dda43ecb0a21.jpg


Ik heb de ruitjes afgeplakt, wat in dit geval uiteraard in een paar minuten geflikt was.

eafafa96218f36d7296b44302cc4e14a.jpg


Ik heb de PE-delen in een grijze primer gezet, maar dan heb ik meteen ook een laag Tamiya NAVO groen over alles gespoten.

cde065ce296ea26f6124e155d051c275.jpg


ca6e27de03e5bdcd487952815a4ffde6.jpg


9b3b4ec81121234375355f22c9ae9188.jpg


c4080638dcb4f7527a22bc3a03a15420.jpg


Daarna kwam de modulatie met eerst een mix van khaki drab, zwart en donkergroen.

58669dd6a84ead4bc91bda0afd10710d.jpg


1c636afa79abc45282e7cdeb167c017b.jpg


7f5a48084a1be1fc67fa0b2909411560.jpg


Om dan af te sluiten met terug NAVO groen met wat interior green erbij.

e994daca67346048517cde338684360a.jpg


3da8085b94e71ac9e76404f68ef918e7.jpg


Nu konden wat subonderdelen samengekleefd worden.

dc3b22b06694ad4e0a04a566c44ed97d.jpg


ef2078c2c39ba74fd4e3018002696e54.jpg


Ik merkte dat de verf hier en daar kwetsbaar was, dus ben ik al aan de P+-laag begonnen.

aa71732821af261ea089d17361b08e7b.jpg


Een dry-fit van de launcher.

1877005c2a28f45caf715696a95e16d0.jpg


83acf662fa3deeaabf13ff8f03640d18.jpg


3e412988f0de88b65c0c662524c28731.jpg


8ef7cdbb3aac4ce654e7a067c1de9e98.jpg


a0c99d61e5b399e288fb7cec0a3436cb.jpg


De wielen waren moeilijk te dry-fitten, maar het geheel bleef net lang genoeg in evenwicht voor een foto.

329e55e4838270f1d74337ede098dae7.jpg


cf211d613e987878a9569302be1b053c.jpg


ebf94c0fbb1262e2dca30fc37e63dccc.jpg


Nu eens naar de decals kijken.
 
Bedankt voor de reacties. Zoals gezegd zijn nu de decals aangepakt. Er waren twee sets, die van de bouwdoos voor een prototype-toestel met VS-aanduidingen, en die van Kelik met een paar field conversions door de Oekraieners. De decals uit de kit bevatten de stencils die op de MLRS-set gekleefd moeten worden. Ik vreesde eerst dat dit onvolledig zou zijn, maar ze hebben er blijkbaar goed naar gekeken. Het is zelfs bijna foutloos overgetypt, al kon ik aan de bovenkant (de enige zichtbare kant) toch een misser onderscheiden. Deze zal je op deze foto's echter niet opmerken.

c02eb1e5bcf60138672f67dbe5fcf81f.jpg


d19def75a422122c7444252a2984fe8a.jpg


a4333ae8b97be82ed8c35d88588e4768.jpg


Enkele krantenfoto's uit de Daily Mail. De inzet gaat over een type van raket dat meer schade kan veroorzaken dan gewoonlijk. Let ook op de verfschade aan de takel door de hitte van de lanceringen. Moet ik nog overnemen op het model.

23cef3a0f037d0d4a802ee591e85b9a9.jpg


eaef8c9b781b98d72a001d99277d9a8f.jpg


En dan de keuze uit de Kelik decals voor de cabine:

2180b48db34ef759ff3b413249208487.jpg


84d5e426978d2ed0296d898543a9c764.jpg


Ik had eerst de instructies van Kelik letterlijk gevolgd.

a1a289aac1cbffa35bedc3e1a4faeb89.jpg


896421e8771ef8b8fe78c4cf479919f7.jpg


ae66565112a1889fddb07084fec14d74.jpg


Maar toen ik naar de referentiefoto's keek, zag ik dat de tanden te hoog op de cabine gekleefd waren. Het midden hoort over de grille te gaan. Dit komt mogelijk omdat Kelik nog de prototype-cabine toont met anders geplaatste bevestigingspunten voor external armour. Ik had al Daco Sol op de decals gedaan, maar deze zijn zo dik dat ze daardoor niet geaffecteerd worden. Daardoor kon ik de decals nog losweken en op een andere plek neerzetten. Nu nog even bekijken hoe ik de fijne grille met gaatjes terug tevoorschijn kan halen van achter die decal. Ik ga eens proberen met een naald en Tamiya Extra Thin.

3d34e3308bf89c517875bfab18d8fc2a.jpg
 
6400734aa1bf202ae165230b4137bdf2.jpg


Op Flanders Modelling Festival heb ik deze Oekraiense commandant gekocht van Spalah. Die komt bij de HIMARS te staan.

07098f3eb94de210878df30404963cca.jpg


De details zijn goed in orde op deze figuur.

d5f1a51904a6d1c3077256677836a59b.jpg


Hoe je deze digitale beschildering met hele kleine pixels moet doen, is ook niet duidelijk. Gelukkig zijn de kleuren gewoon in Tamiya aangegeven.

e591c900954afaa84eb59e886a4d932d.jpg


Ik heb nog een probleem ontdekt met mijn beschildering van de wielen. De kit stelde voor om de hele velg in het groen te doen, maar ondertussen is die kleur beperkt tot de naaf en moeten alle bouten in aluminium. Gelukkig kan ik de masking gemakkelijk opnieuw aanbrengen. Ik moet dan alleen de naaf afschermen.

6e560bcf76fa6cc759d02315fd7a02e3.jpg


2764bfef4d1c776a668821f986e5d971.jpg


Ik heb de geperforeerde gebieden van de grille met een swivel knife uit de decal gesneden. Dan heb ik de tanden teruggebracht met witte verf.

4953e241c4a74f585be2ae7a6aa536f4.jpg


Als ik de lijm nog wat weghaal boven de decal, dan kan deze terug gesealed worden.

5a05ff306cf1f8fd17f1771c5cd25c1f.jpg


a38194e9dde8ee598b281700bb700198.jpg


Een eerste setup is gemaakt voor het ondergrondje. Hier staat de HIMARS nogal statisch maar het kader is wat te groot, zelfs met de figuur erbij.

4844870a84567238a36afb8a50057b3d.jpg


42ac6c3698c630f87eb13f13a744a0d9.jpg


Een minder langwerpig, breder kader geeft de mogelijkheid om de Himars wat uit het midden te zetten. Omdat ik de lanceerbuizen ook gedetailleerd heb, kan de opstelling om te herladen nagebootst worden.

e825212ecbea883739334f0bd475ada7.jpg


Er wordt styrodur op het kader gekleefd voor een verhoogde positie.

b31d570e08cf9d4b224c83fff92756bf.jpg


De randen van het podium worden afgeschermd met repen van een voormalige verpakking van Tamiya.

6ddf14413078f0f7682e6dfae91efff4.jpg


Die worden zwart gespoten met een spuitbusrestje.

98a9ff2ae4bfada26f77dd436e7f3cef.jpg


Na het aanbrengen van deze stroken wordt een strooiselmatje van Martin Welberg op maat geknipt en op het podium gekleefd.

14ee75c7bdef57bcc5b768c2664f4dfc.jpg


Deze dynamische positie draagt mijn voorkeur weg. Er hoeft al niet veel extra meer toegevoegd te worden.
 
Vandaag werd er wat NAVO zwart op de HIMARS gespoten. Zoals vorige keer aangekondigd moesten de velgen grotendeels zwart, en er moest ook links achter de cabine wat toegevoegd worden.

c8434ea0ec539666711f6fdd095ac246.jpg


De wielen werden terug afgeplakt, waarbij een aluminium buisje over de naaf paste, die als enige groen moest blijven.

c0c1db63f4a957c829555494d5706d68.jpg


1ede16b8ebfffbd827f05a6ee60f884e.jpg


6f50f38994bb261321b4ad066c504795.jpg


De figuur heb ik nu in de lichtste camokleur gezet. De wielen moesten eerst in de P+ om ook de boutjes aluminium te kunnen schilderen, de zwarte verf is anders zo droog dat ze de aluminiumverf opslorpt en doet uitlopen.

dcbc7bfcd42533b2738228329f085870.jpg
 
Bedankt, Pascal. Het is van een Nederlands merk, denk ik, Martin Welberg genaamd. Ik heb nog een tweede exemplaar dat iets valer is van kleur. Dat hou ik dus beter voor een kleuriger voertuig.

De volgende stap was het gebruik van pigmenten. ik had nog wat donkerrood en geelbruin staan van een vorig project. De poeders werden liberaal met water aangebracht, eerst op de wielen om uit te testen.

f35d6cc300f93ca2c7fc7eff1c15a3b7.jpg


Na een paar minuten drogen, konden ze met een stijve borstel uitgewreven worden. Op de sidewalls probeerde ik tot de zwarte verf terug te gaan, in hoog gras zal er niet veel modder op blijven hangen.

1b0dcac9a2439c71d9823800a107721b.jpg


Na het werken met de pigmenten kon ik matte lak spuiten en dat betekende dat de SKP lichten konden geplaatst worden. Het plan is om deze na bevestiging nog wat te verweren, maar niet met zoveel wash en pigment. Waarschijnlijk is een filter genoeg.

38b5af475d08d33fb291c5b3bc0c0018.jpg


Er is zelfs wat keuzemogelijkheid in het type van achterlicht. Het is toch telkens adembenemend om het model met deze details te zien opleven. De lichten passen exact.

e9db145eb06302bc8b8c73963175752b.jpg


478a0a94e7ca732a3842d1e7151ec7d5.jpg


Ik had ook nog een setje spiegels van Tetra, waarover ik eerst sceptisch was. Zou een sticker mijn beproefde methode met gepolijst PE kunnen evenaren? Ik was verbaasd toen bleek dat dit zelfklevende stukjes metaal zijn. Ze geven een perfect spiegelbeeld. Het enige nadeel is, dat je er niet de bovenste bolle spiegel mee kan vervangen, het is nu een platte schijf geworden.

9c074627bbd6cb2c88d168bbd9f51d00.jpg


8edc9fafd3a93165ebe8cc8843597bc5.jpg


Nu de details er op zaten, kon de HIMARS bevestigd worden op het ondergrondje. De wielen werden vastgelijmd in de positie ABA/BAB, wat je kan terugzien in de draaiing van het wiel. Dit betekende wel dat alles even op een hefbrug moest geparkeerd worden, zodat de pinnen niet geplooid werden.

2cea9fd094c7437ee8a726b70a7efe48.jpg


becdc356eaec69c4db22cd38735ddc54.jpg


Ik dacht even dat dit heel makkelijk zou lopen, er zat immers alleen een papiertje en een laag styropor in de weg?

6299ecdaa26e15d5310470fcb162324a.jpg


Maar dat was buiten de bodem van mijn kader gerekend, die uit bordkarton bestond. Ik moest gaten boren vanuit de onderkant om de pinnen terug te vinden. Met de sterke hoekpincet van Tamiya moest er gevist worden naar de pinnen en dan konden ze omgeslagen worden. Ik gebruik ze relatief zelden, maar deze pincet kan wel wat heavy duty aan waarbij andere zouden verplooien.

59bbb03da1d0001fd29e56f3163348bf.jpg


8865958553703a3a05b25d1a5bd6086d.jpg


8c7df155ee148a97c152bd802d08cfee.jpg


Omdat de vier wielen in de hoeken aangespannen zitten, zullen er geen zwevende toestanden plaatsvinden op dit borstelige, vrij onregelmatige ondergrondje. Dat is namelijk een van de grote afknappers bij een realistisch voertuigmodel.

e912073b9713ef7ffe566f5ee6702253.jpg


494a694242b2ca1b89233d749321d2c5.jpg


6b8685bc01efcb3154a1c55842b0f72a.jpg


53f1983ffe7df511e92655cdc558bd79.jpg


Dat zou ook opvallen bij het MLRS-magazijn dat op het gras geplaatst moest worden. Hier zie je het als het zonder meer neergezet is. Door het borstelige gras zweeft het boven het ondergrondje uit.

faa9af0609b8ebc537b66f4f986594aa.jpg


Er wordt dus wat gras gewied in de vorm van het magazijn.

10e4ce75d841c5f5da24efc3ddb8bc41.jpg


Dat wordt met contactlijm op het papier gelijmd. De geplooide PE-achterbumper van Tetra is nogal kwetsbaar voor aanrakingen.

076faf119064367d602fcaee314ca7f2.jpg


Ook mijn gescratchte antennes zijn meerdere keren gesneuveld, zelfs nog na deze foto.

6700d88cb7f7be8885bcc3e2f0151f13.jpg


Ik vond dat de tandendecals erg verdonkerd waren door de wash, ik wilde proberen ze terug schoon te krabben met een mespunt. Dit gaf een aardig, enigszins sketchy resultaat. Ook de Tetra ruitenwissers zijn nu geplaatst en ik heb een paar camerakabels toegevoegd. Er zijn nog leidingen te zien op referentiefoto's, maar ik ga niet proberen de indruk te wekken dat er ook een motor onder de cabine schuilt. Dat is bij Trumpeter niet het geval. Ik ontdekte wel dat ik vergeten was om de uitlaat te plaatsen, gelukkig paste die nog via de onderkant na wat gedoe met pincetten en secondelijm.

b25c1f8ec67272440b05aee1ce243d09.jpg


3e3f928e7ed50984a78a02c79d05e491.jpg
 
Zoals gewoonlijk zijn het de details die het afmaken. Goed idee om te werken met die pinnen dwars door het kader.
 
Bedankt, Erwin. Er was nog een probleem met de HIMARS. Ik had gezien dat er een stel jerrycans toegevoegd was aan de achterbumper. Die was ook afgezaagd aan beide kanten, met iets meer lengte waar de jerrycans er op zaten. Dit vond ik op alle foto's waar niet het prototype van Trumpeter op stond. Er moest dus toch nog iets veranderen.

a089cab237f12c23abd619727c9b7d34.jpg


Om mijn gras niet vol stof te gooien, dekte ik het af met papier voor het doorzagen van de bumper.

ff9e450ef116a1cb628de9584f2fd4e0.jpg


Rechts moest er ook een groot stuk af. Het resultaat is wel dat je aan de binnenkant van de bumper een stuk dikker plastic hebt.

29eddf89b4c3bba665327bb59d195846.jpg


Dat wordt met frezen terug de juiste vorm gegeven.

2d7b9e307053750fddbf59c85bdb5508.jpg


Ik had een paar plooistukken in PE nodig. Een deel kon ik al uit een van de opgebruikte frets van Tetra halen. Er moesten ook een paar schroeven in geslagen worden.

823d24bc696a8a5bfc41dd9064cbb21c.jpg


89348e7790ee8566c5e6c39a639da78a.jpg


7a577aa5288d4fd350f90e9b8166275a.jpg


Dit tweede stuk heb ik op voorhand zwart geprimerd, want het komt vlakbij het wiel en zal moeilijk te spuiten zijn. Aan de bodemplaat wilde ik een steunlat snijden, dat is op de referentiefoto moeilijk te onderscheiden maar in mijn boek is het duidelijker. Hiervoor gebruikte ik zachter aluminiumfolie.

f9d5cac8fbf4b858298c10febec749c1.jpg


591fa76824cabeb36b7aa1b00bdd7774.jpg


Over de jerrycans kan een cover gerold worden, die heb ik uit keukenfolie gesneden. Omdat dat moeilijk te schilderen is, heb ik het ook met een spuitbus zwart geprimerd.

638d31d783e21c8618d75934d2f24586.jpg


De jerrycans komen uit de V150 Commando kit van Hobbyboss. Ze zijn identiek aan een van mijn foto's. Ik heb ze Tamiya zandbruin gespoten, zoals op die foto.

86dbda88681ff3cfb800b0e5278783be.jpg


Ik heb nog enkele kleine toevoegingen aan de bumper gedaan, zoals steunen om de cover aan te bevestigen en kettingen. Die komen nog uit de S300 kit van vorig jaar.

245324872554979f214b25789a757444.jpg


a8f4914a054af76b3425a83190fd6f50.jpg


Voor de figuur had ik wel de drie camoverfpotjes gekocht, maar ik kon het eigenlijk niet met de hand schilderen. Het moet een digitale camo worden. Ik herinnerde me dat ik voor de Snow Leopard figuren had gebruikt waar een prachtige decal over gewikkeld was. Nu wilde ik mijn eigen versie hiervan maken. Ik heb het Oekraiense MM-14 camoschema afgedrukt op decalpapier. Er stond een bruikbaar staal op Shutterstock.

b5dad2351f1461e9b66e727ad90b9db1.jpg


d92769a6c1531a06eef162e02b502c65.jpg


Daar heb ik decalfilm over gekwast. Er was toch geen wit bij, dus liep het ook niet uit zoals mijn Franse roundels voor de Béarn. De stukken camo had ik zeer goed gerescaled, ze passen net om de broekspijpen.

089344cd1018e61c8d70f359fd78bccd.jpg


9c6667be6f79a56de8c165bee46e4ba2.jpg


Maar zoals ik verwacht had, zijn de lichte kleuren grotendeels doorschijnend afgedrukt. Over een bruine ondergrond zou je dus een heel andere schakering krijgen dan op het witte steunpapier van de decal. Ik moest de figuur wit spuiten waar die de camo moest krijgen.

251ffe2a2d5bcb92fc538ea3cbe74930.jpg


d0f106b362251cb9e3aebd33959d80dc.jpg


De decal ging wel rond de broekspijp maar de hoekjes krullen graag om, ook na een beurt met sterke Daco Sol. We zullen moeten zien of dit na droging extra bewerking nodig heeft. De kleur zit alvast perfect. Je mag de decal wel niet over zichzelf leggen, dan is dat deel donkerder. Het teveel knip ik dus af.

8763c55f573b4f1efdcf620cd3ad7487.jpg


0fe3b5a5caedcdb18bd92f99979c05d3.jpg


0763ce5f1de0bc780acdbb1b087e6433.jpg
 
Denk dat je een nieuwe rage aan het lanceren bent: printen van camo decals voor kleding. Waar blijf je het halen!
 
Bedankt, Erwin en Pascal. De constructie achteraan de HIMARS is nu in de verf gezet.

ded2ed9e94814c8bb6901441a09ff159.jpg


b47ef1dc82a0de32c60f624488ce9f2d.jpg


Op de jerrycans is de donkere wash van Tamiya gekwast.

e9fc6332fcc80b0039e430d44af66d63.jpg


De figuur is bedekt met decals.

8792242b92627460c27f46d02c1266e2.jpg


Daarna is de huidskleur gekwast.

f9c6f7e2f868fa45757e07f9b7f85137.jpg


Dan is er met matte lak gespoten tot de figuur klaar was. Hij kreeg ook een paar pinnen. Het voertuig kreeg over de verlichting nog een filter van Dark Earth.

1fb24c1a9415b35e99270f03933722a3.jpg


Daarmee komt het HIMARS project eindelijk aan zijn eindfoto's.

1d8bddb18fcda4f0ef20bb83b6498ee6.jpg


94e32808ba0e5d1300bf9e93d0395d73.jpg


7bc9a24648fbd9b6349be8104c60690c.jpg


18ad41e64738f6da94d790a9a10e5231.jpg


855fc9f48020930183b2cb64ec4552a7.jpg


d9d796922c3ee232d4dbe3c6106d9067.jpg


fba97d453fd031ae96f9dc4c32c2117b.jpg


f086041e2222d140f29d4672d0de5cd8.jpg


ed58464668dbdfd33349848a82063166.jpg


9d04ae9bbf8d3761a9511e26d355e06b.jpg


7197334bda4aedb6704eda92978cd4cb.jpg


e23979e723c12ec516949b5673fba079.jpg


3632d7fb14e0a55e0aaed8a4c3a0ed44.jpg


e1cd5553d66646e565ab0553663de0c2.jpg


42d29dae21acaba2468203159b2b2948.jpg


1b30b5584e813de48d5a50a5cf6038b8.jpg


3909af7d3782142fe53ab45803a1e5c1.jpg


29cf735219ffe065392489b5532db1c0.jpg


5691219261d65859b7a0d554a82e1fc3.jpg


5db5f17974b84be40ab634a0623a5d78.jpg


Ik hoop dat dit topic een waarschuwing zal zijn voor wie de Trumpeter HIMARS wil gebruiken voor actuele toestanden. Daarvoor heb je dus een andere kit nodig. Hoe dan ook is het een aangename kit met een paar mogelijkheden tot verbetering. De figuren van Spalah zijn geschikt om er aan toe te voegen. Dit weekend kocht ik nog een nieuwe moderne kit, de M1114 uparmored Humvee van Bronco, maar daar zijn wel een vijftigtal mogelijke artikelen aan toe te voegen, dus die zal nog niet voor meteen zijn.
 
Heel mooi werk en presentatie.
Een figuur erbij brengt gelijk meer leven in de omgeving..
 
Terug
Bovenaan