Wie een kit met minder problemen wil, moet dan maar de nieuwe uitgave van Foreart kopen. Daar zit zelfs een resinfiguur bij speciaal voor de HIMARS. En ook de juiste bepantsering.
Het interieur van de cabine is in NAVO groen gespoten, met een khaki drab schaduw erover. Met wat zandkleur is er gehighlight en ik heb de stoelkussens wat verweerd.
Nu is het moment aangebroken dat de Kelik 3D-decals er op kunnen. Ze moeten met water losgeweekt worden, maar net zoals die van Eduard bij de F-14-bouw blijven ze niet stevig op hun plek zitten, zelfs niet op elkaar waar dat gevraagd wordt. Kelik raadt dan ook het gebruik van secondelijm aan. Ik had wat moeite om de dakconsole aan te brengen door de overstap van een plat plafond naar een zadeldak in het resin stuk.
Ik maakte me eerst zorgen dat je van de portieren niets kon zien aan de binnenzijde, maar Kelik neemt een groot deel van het benodigde detail op zich. ik zag nu ook dat er in de portieren van de kit niet meer detail zit dan op het resin. Het heeft dan ook niet zoveel nut om ze open te zetten. Rond het linkerportier komt er een leiding. Het bakje links is wat oversize, waarschijnlijk omdat in het prototype van de kit het plastic onderdeel van een groter bakje nog aanwezig was. Op de foto lijkt dat er niet meer te zitten en is een kleinere installatie wat hoger toegevoegd. Ik ga hier doen of ik het niet gezien heb. Op de achterwand zit ook veel detail dat in de kit volkomen verdwenen is.
Kelik voorziet ook prachtige gordeltjes. Ik vraag me af of ik ze niet metallic moet inkleuren, ze waren nauwelijks te zien op de foto.
Het resin is iets ingekrompen tegenover de plastic cabine, je moet dus alle clearparts duchtig bijslijpen om ze te laten passen. Maar dat is iets wat je bij Trumpeter eigenlijk steeds moet doen, want de clearparts staan altijd zo onder druk in de sponningen, dat er wel eens barsten optreden. Dit raampje had ik eerst in plexiglas nagemaakt, maar dat was te lastig werk met de cirkelzaag om te doen passen.
De cabine is zo klaar om dicht te kleven, met zelfs gordijntjes. Ik vind het groen van Kelik niet zo geslaagd, maar de decals voegen wel veel toe.
Het interieur van de cabine is in NAVO groen gespoten, met een khaki drab schaduw erover. Met wat zandkleur is er gehighlight en ik heb de stoelkussens wat verweerd.
Nu is het moment aangebroken dat de Kelik 3D-decals er op kunnen. Ze moeten met water losgeweekt worden, maar net zoals die van Eduard bij de F-14-bouw blijven ze niet stevig op hun plek zitten, zelfs niet op elkaar waar dat gevraagd wordt. Kelik raadt dan ook het gebruik van secondelijm aan. Ik had wat moeite om de dakconsole aan te brengen door de overstap van een plat plafond naar een zadeldak in het resin stuk.
Ik maakte me eerst zorgen dat je van de portieren niets kon zien aan de binnenzijde, maar Kelik neemt een groot deel van het benodigde detail op zich. ik zag nu ook dat er in de portieren van de kit niet meer detail zit dan op het resin. Het heeft dan ook niet zoveel nut om ze open te zetten. Rond het linkerportier komt er een leiding. Het bakje links is wat oversize, waarschijnlijk omdat in het prototype van de kit het plastic onderdeel van een groter bakje nog aanwezig was. Op de foto lijkt dat er niet meer te zitten en is een kleinere installatie wat hoger toegevoegd. Ik ga hier doen of ik het niet gezien heb. Op de achterwand zit ook veel detail dat in de kit volkomen verdwenen is.
Kelik voorziet ook prachtige gordeltjes. Ik vraag me af of ik ze niet metallic moet inkleuren, ze waren nauwelijks te zien op de foto.
Het resin is iets ingekrompen tegenover de plastic cabine, je moet dus alle clearparts duchtig bijslijpen om ze te laten passen. Maar dat is iets wat je bij Trumpeter eigenlijk steeds moet doen, want de clearparts staan altijd zo onder druk in de sponningen, dat er wel eens barsten optreden. Dit raampje had ik eerst in plexiglas nagemaakt, maar dat was te lastig werk met de cirkelzaag om te doen passen.
De cabine is zo klaar om dicht te kleven, met zelfs gordijntjes. Ik vind het groen van Kelik niet zo geslaagd, maar de decals voegen wel veel toe.