Hoofdsponsor

1/10 The Pirate

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.435
Ben nog maar eens aan iets nieuws begonnen, recht uit de doos.
Kan me het niet verknijpen dat Young de ideeën stilletjes aan uit gaan, op de eigen Site hebben ze een regeltje toegevoegd sinds kort. "- Modified a design of ‘BLACK BEARD 1718’ links de oude versie.

YH1823-2.jpg YH1859-10.jpg

Heb de oude figuur jammer genoeg niet, maar hoofd, schouders, borst en pistool zijn identiek.

Swat, ook de nieuwe figuur bevalt me wel .
Het niveau van Kirill Kanaev zal ik wel niet halen, maar is ook niet de bedoeling om een 1 op 1 kopie te maken.

Het hoofd en hoed heb ik deze week geschilderd en hem vandaag volledig in elkaar gestoken (dry fit), past bijna perfect.
We zullen zien waar de reis naartoe gaat.

The_Pirate_04.jpg The_Pirate_05.jpg The_Pirate_06.jpg

The_Pirate_07.jpg The_Pirate_08.jpg The_Pirate_09.jpg

The_Pirate_10.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarjuist op FB tegengekomen.
Vind eerlijk gezegd de nieuwe figuur met het stuurwiel beter dan de eerste, zit meer leven in als ik het zo mag uitdrukken.
Opnieuw vind ik die hoed heel knap gedaan.
 
Knap die hoed.
Moest ge beweren dat dit gedaan was met olieverf ik zou het 100% geloven.
 
Ben nog maar eens aan iets nieuws begonnen, recht uit de doos.
Kan me het niet verknijpen dat Young de ideeën stilletjes aan uit gaan, op de eigen Site hebben ze een regeltje toegevoegd sinds kort. "- Modified a design of ‘BLACK BEARD 1718’ links de oude versie.

Bekijk bijlage 424001 Bekijk bijlage 424002

Heb de oude figuur jammer genoeg niet, maar hoofd, schouders, borst en pistool zijn identiek.

Swat, ook de nieuwe figuur bevalt me wel .
Het niveau van Kirill Kanaev zal ik wel niet halen, maar is ook niet de bedoeling om een 1 op 1 kopie te maken.

Het hoofd en hoed heb ik deze week geschilderd en hem vandaag volledig in elkaar gestoken (dry fit), past bijna perfect.
We zullen zien waar de reis naartoe gaat.

Bekijk bijlage 424004 Bekijk bijlage 424005 Bekijk bijlage 424006

Bekijk bijlage 424007 Bekijk bijlage 424008 Bekijk bijlage 424009

Bekijk bijlage 424010
Hallo Grijze Wolf. De kleuren overgang op die hoed is zeer subtiel. Magnifiek. Willy.
 
Niet elke stap is een succes of kleuren keuze de juiste, maar het is telkens een goede oefening.
Ik ga in ieder geval proberen het patroon te beëindigen, daarna zien we wel of we opnieuw beginnen of iets anders proberen.

The_Pirate_11.jpg

The_Pirate_12.jpg

The_Pirate_13.jpg The_Pirate_14.jpg

The_Pirate_15.jpg
 
Ziet er toch niet slecht uit en ik doe het je zeker niet na.
 
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit maar was een goudkleur niet beter geweest voor het patroon? Maar het is wel een geduldswerkje waar je mee bezig ben (y)
 
Ja de bedoeling is inderdaad iets goudkleurig, maar ik probeer eerst het patroon er op te krijgen voor ik aan het goud begin. Goud is niet mijn ding, daar kruipt altijd veel tijd en gepruts in om het echt mooi te krijgen.
 
Aangezien ik een beetje eigenzinnig ben en het object meestal bij mij in de vitrinekast eindigt :winking:

De kleur van de jas aangepast en veel uren doorgebracht om het patroon te schilderen, niet perfect maar voor mijn kunnen ben ik best tevreden.

The_Pirate_16.jpg

The_Pirate_16-1.jpg

The_Pirate_17.jpg

The_Pirate_18.jpg

The_Pirate_19.jpg

The_Pirate_20.jpg

The_Pirate_21.jpg
 
voor jou kunnen tevreden, voor mijn kunnen een fabelachtig figuur dat magisch geschilderd is.
 
Misschien voor jou nog niet perfect maar het patroon mag best wel gezien worden en ik doe het je je niet na. Maar had je nu nog ook met goud gewerkt want komt er van de foto`s niet helemaal uit, sommigen foto`s geven een illusie van goud en andere weer niet ?
 
bedankt,
@ Ron, er is met goud gewerkt maar heb het verdund met ocker en wit. Er is dus een zeer lichte goudenschijn voorhanden.
Goud schilderen is voor mij altijd een beetje een knoeiboel, omdat het soms goed dekt en soms gewoon korrelig overkomt zeker als het om fijne lijnen gaat. Ik ben nu al drie soms vier keer over het zelfde patroon moeten gaan om een mooi egale kleur te verkrijgen. Daarna nog een paar keer om highlights en schaduwen aan te brengen. Het is jammer dat de foto's het niet echt goed weergeven, maar beter lukt niet (fotograferen & schilderen)
 
Zucht.
De patronen alleen al zijn een kunst stukje en in zijn geheel is het toch weer dik op orde.
Vind hem zeer geslaagd.
 
Kan alleen maar Pascal bijtreden. Al die details en dan nog allemaal even groot en identiek geschilderd, wow....
 
Verlaat mijn werkbank vandaag in afwachting van een betere sockel

The_Pirate_22.jpg The_Pirate_23.jpg

The_Pirate_24.jpg The_Pirate_25.jpg

The_Pirate_26.jpg The_Pirate_27.jpg
 
Weer een knappe buste Jan.
 
Fraaie buste geworden Jan.
 
wat moet ne mens nu nog schrijven he als alles al geschreven dus ik houd het op geweldig knap gedaan
 
Houtkleur van stuur kan mij zeer bekoren.
Masterclass over heel de lijn.👍
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan