Hoofdsponsor

The matrix - Bullet time

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
hey menschkens....

eindelijk na veel tobben een uitdaging gevonden voor deze wedstrijd... ik heb gekozen voor een scene die de meeste mensen wel kennen uit de Film The Matrix uit 1999.... deze scene vond ik toen al zeer spectaculair... en heb hem nu gekozen als inspiratie voor mijn dio'tje... idd een dio'tje... omdat er veel zal moeten aangepast worden en geprobeerd heb ik een kleine dio in gedachten... deze pose. niet meer en niet minder...hoe ik de bullets ga doen is nog een groot vraagteken dus input is meer dan welkom......

attachment.jpg

welke schaal heb ik nog geen idee van omdat ik eerst nog op zoek moet naar een donorfiguur om te zagen en hakken en plakken..... alle hulp is welkom.... zeker van de meester sculpters omdat ik hier een en ander zal moeten zelf sculpteren..... ik ga nu de zoektocht naar gepaste figuren aanvangen en hou jullie op de hoogte.....

voor de liefhebbers:

The Matrix is a 1999 science fiction-action film written and directed by Larry and Andy Wachowski. The film stars Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano, and Hugo Weaving, and was first released in the United States on March 31, 1999. The success of the film led to the release of two feature film sequels, and the Matrix franchise was further expanded through the production of comic books, video games, and animated short films.
The film depicts a future in which reality as perceived by most humans is actually a simulated reality created by sentient machines to pacify and subdue the human population, while their bodies' heat and electrical activity are used as an energy source. Upon learning this, computer programmer "Neo" is drawn into a rebellion against the machines, involving other people who have been freed from the "dream world" and into reality.
The film contains many references to the cyberpunk and hacker subcultures; philosophical and religious ideas such as René Descartes' evil genius, the Allegory of the Cave, the brain in a vat thought experiment; and homages to Alice's Adventures in Wonderland, Hong Kong action cinema, spaghetti westerns, dystopian fiction, and Japanese animation.

groeten Jonas...
 
veel suc6 jonas het is een hele uitdaging
 
Hele mooie uitdaging zie ik hier!

Succes met de "bouw" en succes met de wedstrijd.

Fred
 
hola, dat is een moeilijke die je gekozen hebt,
zeker de moeite om te volgen.
vgr
Marc
 
Ja Jonas je bent hard voor jezelf :D

Ivm de bullets, misschien kan je een malletje maken en dat opvullen met liquid water ofzo, dan moet je nog enkel vinden hoe ze in de lucht te houden.
 
Das een specialeke.
Veel succes met de wedstrijd.
 
Da's een orgineel idee Jonas :8

hardop denken over 't kogelspoor :
Er bestaat doorschijnende FIMO klei.
Misschien segmentjes maken op een gitaarsnaar??
Harold's heeft deze "klei" :http://www.harolds.nl/p/modelleren/klei-en-was/fimo-klei/pag/1/p/fimo-effect/kleurkaart

Of een soort slinger knippen uit een "clear sheet" en die dan "opwinden" (of wikkelen)
zodat je een soort lange schroef krijgt ???

Of rubber mal maken van één of andere schroef met de juiste "spoed" ,
en dat afgieten met heldere resin ??

plezier met je project !

bulletproof vrolijke groet:)
Peter
 
hmmm al interessante ideeën gehoord... ik ga op zoek naar wat materialen en dan probeer ik eens het een en ander uit.... over de bevestiging heb ik al zelf nagedacht en denk hem in een display te maken zodanig de bullets kunnen aan de wand van de display worden bevestigd....
 
Een heel interessant dio Jonas, dat inderdaad voor wat uitdaging gaat zorgen en dat maakt het nu juist zo leuk.
Veel succes er mee.
 
Je zou ook plexiglas staf kunnen nemen en dit bewerken op een draaibank of in een boormachine.
 
Oeps jonas,
Kon u niets moeilijkers vinden? ;) mai o mai
Dit word een geweldig project die ik zeker ga volgen ik ga hier een hoop van leren.

Succes
 
bedankt jongens voor de creatieve input....ik weet dat ik mij een ganse zooi op mijn nek gehaald heb maar voorlopig zijn we positief...

heb heel lang zitten twijfelen hoe ik dit ging aanpakken maar ben er ongeveer uit denk ik.... heb deze avond al een ondergrondje gevonden die dienst moet gaan doen als de betontegels die op de foto te zien zijn..... meer daarover in een later stadium.... verder heb ik besloten (lees "goesting") om deze kerel zelf te sculpten... daar dit eigenlijk een vrij kale uitvoering is en detail verdwijnt denk ik dat dit een uitgelezen moment kan zijn om dit even aan te halen... zeker nu er zo'n fantastische Tut loopt door onze masters van sculpting op het forum... uiteraard heb ik een plan B en heb ik een figuur om te choppen mocht het sculpten niet lukken maar voorlopig proberen we het eerst zo...

Eerst en vooral wat info opgezocht over de menselijke anatomie.... en de juiste verhoudingen opgezocht.... ik ga ervan uit dat keanu reeves het model van de perfecte man voorstelt dus heb ik weinig rekenwerk gehad... deze heb ik vervolgens gebouwd uit stevige koperdraad, dit gedrocht zal dienen als een skelet voor de modeleer fase.... ik zal gebruik maken van Polymeer klei omdat deze het langst bewerkbaar blijft van alle kleisoorten... eenmaal gebakken krijgt het zijn permanente vorm....

van de schaal heb ik geen idee... ik werk voorlopig op gevoel en het lukt aardig... uiteraard heb ik al de ruwe vorm er ingebracht om hier op verder te werken...

vrijdag avond staat ondertussen al gereserveerd om de film opnieuw te bekijken en de scene zelf even onder de loep te nemen omdat de foto's op het net nogal durven varieëren ten opzichte van elkaar...

en hier ons manneke van koperdraad....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


opmerkingen en tips zijn altijd welkom en mochten Jiver of Rene hier toevallig een oog op laten vallen.... tips van de grootmeesters zijn steeds welkom :)
 
Knap project Jonas. Ik gok dat je ongeveer op schaal 1/10 aan het werken bent.
 
Het begin is gemaakt.
Nu de rest nog.
 
zeer intressant deze start en mooi item om te maken !!
 
Veel suk6 met dit project Trobwal, dat zal zeker een uitdaging zijn ;)
 
ok eerst en vooral een dikke chapeau aan de sculpters hier (jiver en reneduret ik kijk naar jullie) want het is zeker geen pies of ceek..... heb al zo'n 5 tal uurtjes zitten sculpten aan het hoofd en het trekt in de verste verte nog niet op keanu reeves.... maar het gaat hier meer om de scene dan om het character dat ik uiteindelijk toch al vrij tevreden ben over het hoofdje en dat het mij meer moed schenkt om verder te gaan...

Fimo is trouwens heerlijk om mee te werken en dankzij de tutorials van Jiver heb ik toch al iets kunnen toveren uit deze klei.... ik wil er wel bij zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met sculpten maar er wel van overtuigd ben dat mits training ik dit wel onder de knie kan krijgen... ik heb voor het hoofd vooral op het gevoel gewerkt en vind het resultaat tot dus ver geslaagd...

foto's zijn beetje onduidelijk en in het echt ziet het er nog beter uit....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

cheers Jonas....
 
Het is ook een gewaagd project, maar je brengt het er goed van af.
Ga zo door en het wordt een prachtig werkstuk :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan