Hoofdsponsor

Anders / onbekend The Boy

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Zelf gemaakt, geschilderd als training
80 mm groot

DSCN2485.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja wat kun je nog schrijven als je dit ziet.(y)
 
Jan, je schilderwerk is prachtig, in het bijzonder vind ik de appel heel geslaagd.
Op FB heb ik gelezen dat er een opmerking was over de kleur van de nagels en die zijn inderdaad heel bleek, maar ik doe het je zeker niet na, dat heb ik al veel gezegd.

Er was echter iets dat mijn aandacht trok aan de figuur zelf doch ík kon het niet direct thuis brengen. Heb daarom het figuurtje eens lang bekeken en heb 4 zaken ontdekt die je de volgende maal in het oog kan houden:
1: het rechter oog staat volgens mij te veel naar buiten, het puilt uit.
2: de kin staat niet recht onder de mond hetgeen door het verfwerk geaccentueerd wordt.
3: de vingers boven aan de appel hebben iets klauw achtigs, er is weinig detail tussen beiden en de wijsvinger is te kort.
4: aan de linker hand is de verhouding van de vingers ook niet goed,de middenvinger moet de grootste zijn. Nu heb je één grote en drie gelijke vingers en de pink is te dik.

Ik hoop dat je mij deze opmerkingen niet kwalijk neemt, ze zijn opbouwend bedoeld en ook hier doe ik het je zeker niet na.
 
Op het maken van figuur kan ik Erwin volgen al kijk ik vooral naar het schilderen.
Het schilderwerk daarentegen is verbluffend in zijn geheel en ik meen dit.
 
Erwin ,geen probleem mee. Elke terechte opmerking is een werkpunt naar de volgende figuur.
Het correct omzetten is een ander paar mouwen, en veel kleine dingen komen maar te voorschijn bij het schilderen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan