Hoofdsponsor

1/35 T28 Super Heavy Tank [wip]

Dankuwel.

De fenders werden dan geschuurd en geplamuurd tot ze opnieuw uit een stuk plaat leken te bestaan.

411256933336e6c6d822563633ec68fa.jpg


Ook enkele naden die tijdens de bewerkingen gebarsten waren, zijn opnieuw dichtgewerkt en bijgepolijst. Door de groene overspray was goed te zien waar er dieper liggende zones waren.

73dbff7bba0d673fa1f723b0bf660d87.jpg


De groef tussen de twee trackhelften is met rescribing tools bijgewerkt, die had ik nog niet toen ik aan dit project begon. Het was dus nuttig om even een onderbreking te hebben met het P-61 diorama. De brede van Tamiya is hier de beste optie.

3c7f61120aad212c557f91aac37aab3e.jpg


Het hoekje dat ontstaan was bij het rechttrekken van de voorkant van de fenders, wordt hier opgevuld met een spie. Klopt waarschijnlijk niet helemaal met de werkelijkheid, maar dit is de meest esthetische oplossing.

427bd10c5e0e63c9c6f744ce945624a6.jpg


Het plaatsen van alle koppelstukken voor de zijtracks moet nauwgezet gecontroleerd worden met de foto's uit het boek, want hier kloppen de aanzichten op mijn blueprint niet. De locator holes van de stukjes waren door het weghalen van 2mm binnenkant en een paar partjes hull in de lengte ook grotendeels onbruikbaar geworden. Niet alle pins moesten er helemaal af, maar overal moest wel een stukje weggezaagd worden. Dan moesten ze met het lasvlak op het pantser liggen.

8e63d007ec08db078dd56ffb08dedba0.jpg


De stukjes zitten allemaal op hun plek, je krijgt er een stuk teveel omdat ze op de dubbel meegeleverde sprue zitten. Daar zit nog wel wat teveel op, zo krijg je zelfs twee mondingsremmen voor de loop.

d60c188ef63272d460d5f93dbd415e47.jpg


7992bcffe742d227041776b11454f372.jpg


Deze slotjes zouden moeten geplaatst worden waar de takels voor de tracks moeten staan. Ik merkte op het laatste nippertje dat hier door Voyager PE voor geleverd was en ging eens kijken waarvoor dit goed kon zijn. Het blijkt dat de dikte van de plastic blokjes wel goed is, maar de uitsparing wordt onderaan plots een stukje breder zoals in het zwarte schema dat ik overgetekend heb van de referentiefoto's. De grijze blokjes zijn dus te ondiep. Ik kan ze ook niet zomaar uithalen want ze zouden breken waar ik ze breder begin uit te boren onderaan. Het PE aan de andere kant is toch te smal en is alleen voorzien om in de locator holes van de hull te plaatsen. Maar het moet ook op de stoel voor de takel achteraan de tank en daar is geen hole. Dan is het dus ook te smal onderaan. Ik moet nu een manier verzinnen om uit de twee het beste resultaat te halen.

709935c2f68174ad52579a56cf1c6326.jpg


Bij de Voyager set zitten stukjes resin om een extra trekhaak te voorzien, die je dan plaatst op een constructie van drielagig PE voor de juiste dikte. Die extra trekhaak vond ik op een van de foto's terug, maar niet op alle. Voyager meldt ook dat de onderste trekhaak voorzien is in de sprue van Dragon maar niet in de handleiding voorkomt, omdat dit toevallig in de meegeleverde generische toolsprue van de M26-tank zit, die ze bij Dragon zelf over het hoofd gezien hebben.

2c52d24c8cc605ea82c30ca8a211cfba.jpg


Dit driedubbele oogstuk is door Dragon voor het gemak gekopieerd van zo'n stukje achteraan de tank, maar er zou een chamfer op moeten zitten aan de buitenkant.

ec8737244a0ffe6367eed912d32f3f05.jpg


Dan maar zelf een correcte maken van een stuk hull dat ik eerder had afgezaagd.

fc917303c45cf0d65cbac1e8d6c46efa.jpg


De remhaspels voor het slepen van de tracks zijn meegeleverd alsof ze op de trailer bevestig zijn. Er had een aparte flens bij moeten zitten waar alleen de noodzakelijke bouten op hadden moeten zitten om deze haspels op de hull vast te hangen, daar worden niet alle bouten voor gebruikt. Helaas betekende dit dat de bouten moesten weggesneden worden en dat er dan op die plek keurig een gaatje geboord moet worden. Dit had ik door toen de haspel er al op kleefde, dus moest ik dat gaatje langs onder boren.

766e9578ccf1bc8dd2827694671a5745.jpg


Hier de trommels op hun plek. Je ziet ook de achterste ogenplaat, die moest een stuk verder naar voren gekleefd worden op de hull omdat ik daar een centimeter achterkant had weggezaagd.

f3a0709587132d03b0e8cbf990f0256b.jpg
 
efkes bij gelezen , ben weer deftig onder de indruk wa is dat allemaal
als ge er maar blijft aan uit kunnen , ik zal wel volgen vanop de zijlijn
Suc6 verder
Marc
 
Wederom serieus detailwerk aan deze tank. Hoe je het blijft zien is mij soms een raadsel.
 
Jawadde,

Hier kan ik veel uit leren want mijn volgende project wordt ook een Tankje.

Grtz.

Luc :cool:
 
Iedereen blijft welkom om ideeën op te doen, hier komen er weer een paar.

259635e1e9b8072ce3d7c33e19abfb9b.jpg


Nu gaan we de mg-ring op het dak eens bouwen, ook hier is wat werk aan om het enigszins zoals op de echte tank te krijgen. Het is even zoeken naar de nodige onderdelen, want in de handleiding wordt de stap overgeslagen waar deksel 73 op voorkwam. Het geheel word ineens gemonteerd onder de noemer B47, maar dit is een lege ring.

3c213e947ec2c9aaf404282aba2de90a.jpg


In grote lijnen klopt de maat hier nogal, maar de ring is vereenvoudigd alsof er niet teveel naar foto's gekeken is. De ring is achteraan open om het luik van de schutter op te kunnen klappen. Deze uiteinden zijn in het model in een stuk op de standaard gehangen met een enkele klinknagel er op. In werkelijkheid horen er twee plaatjes tussen van verschillende vorm, die met drie klinknagels elk bevestigd zijn op de ring en zo aan de standaard gelast zijn. De doorsnede van de ring is vereenvoudigd en de flens is dikker gemaakt.

f32df35ddc92d5a04094500327f44744.jpg


Ik dacht eerst dat ik de flens gedeeltelijk dunner moest maken, dus hier had ik de ring met wat secondelijm op de mat gekleefd en had ik een lijn ingegraveerd die keurig het midden hield.

d097200ca36eb069f02e7d73934f2d5e.jpg


acc7f2308c30e79525bde49fcf27d05a.jpg


Door de diameter met een Microwaves-zaagje te bewerken, kan je het materiaal tussen deze etslijn en de buitenkant wegzagen. Je legt het zaagje en de ring samen op de metalen lineaal en zo kan de zaag niet dieper gaan dan de dikte van het blad. Als je bij de lijn komt, klapt het laatste velletje om en kan je dit wegsnijden. Zo blijft er een keurige ring over. Bij nader inzien kon ik echter tot tegen de naaf wegzagen. Ik heb ook met een scribing tool over de verticale rand van de ring gekrast en dit breder gemaakt met de rand van de lineaal, zo kreeg ik het spoor dat je in mijn schema hierboven opmerkt.

870934a528d29049dff2bf86f3a2e22a.jpg


De twaalf glazen blokjes in de ringen rond de luiken passen perfect en blijven zonder lijm op hun plek zitten. Toch vond ik het glaswerk niet overal optimaal er zijn wat sinkmarks en deellijnen in te zien. Gelukkig zijn er later geen grote doorschijnende delen zichtbaar.

Om even op deze foto's terug te komen, ik ben nu een ABS profiel gaan kopen met een H-doorsnede waarvan de helft overeen komt met de blokjes die meegeleverd waren.

ba54472eab68f4c53ddf100e2a11c848.jpg


Er waren wel C-profielen, maar die weken naar binnen af zodat je geen mooi recht blokje zou overhouden.

9e58a7b4fc0cd9ad400637892b336ffa.jpg


Hier zijn aan een kant van het profiel twee latjes ingekleefd met Tamiya Extra Thin. Daarna is de bovenste rand ingestreken met secondelijm en geschuurd. De lijmen lassen de latjes zo vast dat ze grotendeels blijven zitten als je het profiel doorsnijdt. Zo kan je er blokjes van 3mm van snijden, war je dan wel de andere kant van de H nog van moet wegsnijden.

b7aa732a8ee8b1f1681d2b4c4ed1d2c7.jpg


Deze blokjes zijn even hoog als die van de kit en ik durfde ze niet lager afsnijden om ze heel te houden. Daardoor moest er nog steeds gebruik gemaakt worden van rechthoekige locator holes. Door de wijzigingen in de fenders en door de achteloosheid van Dragon wat betreft de hoek en de afmetingen van de takels waren al deze holes nu op de verkeerde plaats. Hier zie je de oude nog naast aanduidingen met fineliner vergeleken met de foto's uit het boek, dat hiervoor echt onmisbaar gebleken is.

5cf75543dfbf95df2e33704eb5f93fc4.jpg


Met een boor wordt de bovenste millimeter uit deze vakjes gehaald.

7f0a6750b1811630d674c1f373979acb.jpg


De ronde scalpel wordt dan gebruikt om het materiaal uit de hoeken te schaven.

19dc41c43ccc119de5e2266864a9c46c.jpg


De nieuwe blokjes kunnen nu geplaatst en uitgelijnd worden. Hier is goed te zien wat nog dichtgeplamuurd zal moeten worden.

d264db3dab6e9d1a53427c9fc2f718ce.jpg


Een kant van de blokjes is nu geplaatst, alleen de lasrups moet nog toegevoegd worden. Ik kan me ook al voorstellen dat de takels zelf hierdoor verbouwd gaan moeten worden.
 
b759b6931b764531bc76e22a3cef9816.jpg


Bij deze worden de twee takels op de T28 omgebouwd volgens de Voyager handleiding en wat er op de foto's van Allied-Axis te zien is. Hier zie je de basis, die meteen twee nieuwe aanhechtingspunten gekregen heeft. Ze is ook gedeeltelijk dunner geschuurd, want dit plastic is duidelijk overscale. Deze dikte is op de hele takel overdreven.

45657e777b95a464b595d0950e971b4c.jpg


Daarom moet dit stuk van binnen uit ongeveer de helft zo dun geschuurd worden, want je kijkt er op verschillende plaatsen zo doorheen.

ac7975d1da5890a37ef0abc9a263bf0d.jpg


Een vergelijking tussen het al geschuurde stuk links en eentje recht uit de sprue. Let ook op de rare scheefstand die Dragon aan deze twee stukken gegeven heeft, dit klopt volgens mij niet aangezien de platen op de foto's zelf evenwijdig lijken te staan.

c17fb5a4b44787bdbe827a4b15560893.jpg


De afmetingen in de lengte kloppen prima, da's de enige richting waarin we dit stuk niet hoeven te veranderen.

98547077a747980fd1ee07a3666634ae.jpg


De achterkant wordt wat bijgeschuurd, want er is zeker teveel materiaal genomen in de breedte. Zo past de takel mooier op de blokjes die overal geplaatst zijn.

a5c2862bab94a46b01430ce22e5be0e4.jpg


De uitsparingen tussen de bouten worden weggesneden en afgerond.

20b968f0db790a7ec3b08c1aadbde008.jpg


Dit zal op deze manier zeker passen op de tank. De twee horizontale posities vooraan op de fenders verdienen de voorkeur, zo wordt de tank achteraan niet hoger.

ee290699989ba89fb389c195f8c34a4e.jpg


Het bovenvlak van de takel wordt helemaal vervangen in 0,2mm styreen. Het was ook te dik en er zitten foute vormen in. Zo heeft het niet de getrapte opening in het midden, terwijl onderaan een versteviging toegevoegd moet worden. Ik heb dit later nog wat vergroot. De scheefstand is rechtgetrokken door de kraan dicht te drukken en deze plaat er onder druk op te lijmen.

c50596bb10906b4cb3d9976512d46482.jpg


Nog een zicht op de blokjes achteraan op de tank, waarbij de steunplaat vervangen werd omdat die ook te dik uitgevoerd is.

517875035eb5084844230d7ac9fc5536.jpg


De katrol vooraan wordt met PE wieltjes gedetailleerd. Het takelsysteem in het midden van de kraantjes is bij Dragon vrij mooi gedetailleerd, al haalt het pallenwiel het niet bij de vervangstukken die Voyager meelevert. Enkele assen zijn ook al door de stukken gedreven.

e430f99f1b1cc5142495d735ceb4dea3.jpg


Het nadeel aan die Voyager wielen is dat ze veel te dun zijn, je krijgt er om een of andere reden wel drie maar in feite zou je er zes of acht nodig hebben om de juiste dikte voor de twee wielen te kunnen bereiken, iets dat ze toch zelf voorgedaan hebben bij de samenstelling van hun trekhaaksteun enkele stappen geleden? De oplossing was om het plastic wiel van Dragon wat dunner te schuren en het PE daar tegenaan te kleven. De tanden van het plastic wiel worden dan met het PE als template bijgezaagd.

805e5a766420ff556432dda4b79527c0.jpg


Toen ik met dit takelsysteem klaar was, functioneerde het echt. Door met de hendel heen en weer te bewegen, grijpt een PE palletje in het wiel dat rondgedraaid wordt. Doordat het nog draait, zal het later makkelijk zijn om hier kabel op te winden. In de giek zit nog ergens een spansysteem dat ik niet helemaal kon analyseren, dat is maar gedeeltelijk nagebouwd.

fccb7f013cb0b5cde063cdfccfba4b69.jpg


7d62e313b3e648f812bd12c6c5db49a4.jpg


De kraantjes staan op hun plek, stevig op de blokjes gelijmd. Door de put in het midden van de fenders zie je nu wel dat ze niet helemaal op elkaar afgestemd zijn. Dit zal wel minder zichtbaar worden als de mantlet met de loop in het midden zit. Die blijft voorlopig zo lang mogelijk ongebouwd.

a161c488dcb805a4e4462bf4a80fd027.jpg


Deze gereedschapskisten komen op de rechter demonteerbare track. Ik heb de versie van Voyager gekozen, die klopt beter qua details. De afmetingen zijn dezelfde als die van Dragon, die ook al van PE waren.

d1ddaa7fe8e9c9e7b8a7ce51e8487d07.jpg


Helaas zijn deze afmetingen gebaseerd op een hull waar geen centimeter materiaal uit weggehaald is. De referentiepunten op de hull kloppen dus niet meer met de topfoto.

5bd884a08807c0ffb32a51c33640ab38.jpg


Dit moet met de slijpschijf opgelost worden, dus de bakjes zijn er terug afgehaald en de helft van de steuntjes ook. Alleen de breedte wordt gecorrigeerd, want het zou te ver leiden om beide kanten los te maken aangezien de handvatten op de korte zijde in het midden moeten blijven.

f1a09861abb622ab960e4741d5b6b307.jpg


Een van de twee bakken is al ingekort.

42712d7c88b0e508c1fc7d2accdb42a1.jpg


Ze staan terug op de tank en de deksels zijn ook op maat gesneden. Eentje is wel niet recht genoeg, die wil ik nog wat bijwerken.
 
Blijft mooi om je werk te volgen Steven. Waarvoor dienen die takels eigenlijk?
 
Dit was allemaal goed en wel als het gevaarte op het slagveld stond, maar de afmetingen van het ontwerp bedroegen 11,10 op 4,39 meter en dat was teveel om over het gewone transportnet te vervoeren. Men vond er niets anders op dan de buitenste tracks demonteerbaar te maken, met bepantsering en al. Daardoor ging het gewicht van het middenstuk meteen zo'n 25 ton naar beneden, maar er moesten ook twee takels op de hull toegevoegd worden. De tank moest in staat zijn om zichzelf te demonteren en de losgemaakte trackhelften zouden als een soort trailer achter de rest van de tank samengeklonken worden. De drijfwielen van de demonteerbare tracks zouden met een enorme inbusverbinding a
Bedankt! In de inleiding kan je alle interessante weetjes over de tank terugvinden.
 
het is toch weeral van dat he , onze Steven de verbouwer bij uitstek
Geweldig kerel wat je ons weeral laat zien , volhouden , nog efkes en je kan je eigen beurs showplaats beginnen want we hebben nog veel in te halen om te bezien
Mol misschien dit jaar maar daar zal wel veel volk naar toe komen he
Marc
 
Bedankt Marc voor het supporteren, laten we hopen dat er geen stokken in de wielen komen, want tot hiertoe heb ik alleen maar alles weten afgelasten op de agenda's.

Ik heb verder gewerkt aan deze zijde van de tank nadat ik het deksel wat rechter gezet had. Het zit nu zelfs keuriger dan op de echte tank.

79cad686a2d2ec5377221cf89b4adbea.jpg


Daarna zijn er een paar dissels en nog wat aanhangsels in PE op de tank gelijmd. Ik heb voor de linkerkant nu de reservetracks gebouwd.

4a41846a6f1f03e19d86a5b1b7d2a492.jpg


Deze tracklinks missen de verbindingsstukjes, dus zie je de trackpins. Ik heb nog maar eens 12 stukjes loopvlak doorgezaagd om ze op de correcte breedte te brengen. Dat is in het midden gebeurd om de uitlijning op de trackpins niet te verknoeien. Nu nog plamuren en schuren. Ik wilde vergelijken met een van mijn eerder versmalde tracks maar ik merkte iets verontrustends, die track is plots doorgebroken op een zwak punt. Ik vrees dat het kwistige gebruik van Tamiya Extra Thin het Dragon DS broos gemaakt heeft. Dat wordt dus extra oppassen met de trackbevestiging, vooral waar ze over de sprockets moeten buigen.

fac44bc707bb7e85af420495dbad09ab.jpg
 
6b775d3913cf03265d37aa2e82947559.jpg


Er zijn 4 stangen aan de hull om de tracks tijdens het loskoppelen te ondersteunen, en de scharnieren daarvoor kunnen met Voyager PE verbeterd worden zodat de as opzij uitsteekt. Ik heb wel de lange stukjes PE dikker gemaakt door ze vast te lijmen op 0.2mm metaalplaat en dat los te snijden en bij te vijlen.

21fd7ff39b098d6819c3d9a3a2cfa4b7.jpg


8210a6852a13b0229c5ae52b809010ef.jpg


Heel wat tools kwamen aan de linkerkant en allemaal moesten ze ontdaan worden van de kitaanhechtingspunten. Er werden PE steunen voorzien, vaak met PE riempjes aan een oogje vastgemaakt aan de tool. De spare tracklinks moesten elk weer ingekort worden en ze moesten daarbij mooi identiek aan elkaar blijven, want ze zitten alle zes strak naast elkaar gemonteerd.

e7ffd621160b6efc0f02440e7b301405.jpg


Het garendraadje dat rond de smeerkaas zat, had exact de juiste afmetingen om in twee stukken de kabel op de katrol te vormen. Ik zocht dus niet verder en wond het op het nog draaibare wieltje.

8cf522be3065c0794562298e2bea9e9e.jpg


Beide katrollen zijn nu opgewonden zoals op de foto.

a0b30f923420d7e4ecc44e57be5f2e2b.jpg


Hier zijn er nog steunen voor de sleepkabel op het binnenste deel van de hull gelijmd. Het is wel opletten want Voyager is hier niet helemaal juist met de positie van de klem voor de kabel. Die moet meer naar achter op de hull, ik had gelukkig de foto eerst gecheckt.
 
Sprakelooso_O

Dit is van de bovenste plank, ik voel mij nu maar een amateurke:ROFLMAO::ROFLMAO:

Grtz.

Luc:cool:
 
Sprakelooso_O

Dit is van de bovenste plank, ik voel mij nu maar een amateurke:ROFLMAO::ROFLMAO:

Grtz.

Luc:cool:
Heb soms ook dat gevoel Luc, als ik Steven zijn werken bekijk. Zijn oog voor detail is ongelooflijk.
 
De drang naar perfectie is om bang van te worden maar het gaat je goed af.
Volg verder met aandacht.
 
Geen paniek, mensen, het gaat goed vooruit en het schilderen kan spoedig beginnen maar we zijn er nog niet. Ik hoop dat ik de figuren straks ook tot een goed einde breng.

a8e6c381c2c00e19b030f106594db01b.jpg


Een detail dat Dragon weggelaten heeft, wordt op meesterlijke wijze teruggeplaatst door Voyager. Een stel spanschroeven wordt gebruikt om de tracks aan elkaar te koppelen, maar hier zijn acht haken voor nodig die aan de fenders gelast zijn. Met acht identieke stukken PE worden die haken vormgegeven alsof het gegoten stukjes zijn.

687e4bbdfabd0f71b74b1418d3146183.jpg


De vier buitenste haken krijgen zo'n spanvijs mee, die ik toch maar vervangen heb door een stuk draad in plaats van een PE stangetje. Het lijkt zo'n spansysteem als op een tuindraad.

14441eb345d4d9a977537bb34aa3b73a.jpg


Nu worden de koplampbeschermers geplooid. Ik heb ook de bedrading van de lampen toegevoegd met stukjes messingbuis en draad.

e4362d721d16ebd6ff2bcb65f4b0c955.jpg


Niet vergeten de koplampen af te plakken, want het is allemaal clearpart. Daarom heb ik de achterkant al met Molotov zilver ingekleurd.

9340f2b53f7bf722416fbb5b0890708f.jpg


De .50 van Voyager vergeleken met Dragon. Beide zijn topstukken maar ik ga toch maar die van Voyager gebruiken, die moet ik niet meer uit de sprue knippen en schuren. De kromgetrokken geweersteun moet niet gecorrigeerd worden, dit zorgt alleen voor wat klemming.

af1cb8fc7eff3f4c4d73394c1d55e1ed.jpg


De ammo-houder heb ik al eens ergens eerder gezien, vast op de Chaffee...

3f3cc2560f532a562b4762b6fad276f8.jpg


c8c22fa42004134d486078cf7f820e69.jpg


8707ad1a12e876c9c4abaa1c6147f50b.jpg


a3f293aa70169c29bc649d76b616a5c6.jpg


Dit gaan we nog even opbergen, bovendien past de draaiende as niet op het stuk van Dragon dat op de MG-ring gaat. Daarom moet ik het voor de foto ondersteunen. Ik ga er een stukje buis over schuiven.
 
Laatst bewerkt:
Nu de bouw van de tank op zijn eind loopt, kan ik de gedraaide loop die bij de kit was, installeren. Dit gaat ook weer niet zoals door Dragon gepland.

db6ff723cbaf5882264fd98becd6ef68.jpg


De stukken sprue die je hier ziet zitten en het springveertje daaraan bevestigd moeten er voor zorgen dat de loop in een opstaande positie blijft. Die wordt door Dragon beweeglijk opgehangen maar er is niets dat het gewicht van de loop tegenhoudt en er was in de reviews sprake van dat die moest vastgelijmd worden. Door mijn systeem blijf je nog enige beweeglijkheid houden, ook al gaat het over maar een tiental graden.

bf6afc080454b28fccd090375218dac4.jpg


De mondingsrem is niet zo makkelijk uit te lijnen op de loop met ronde mantlet zonder rechte lijnen, er is niets dat de rotatie rond de as bevestigt. Er is ook wel wat schuurwerk aan om dit stuk aan alle kanten en vanbinnen te ontdoen van gietnaden. Ik besloot om ook uit te boren tot achter de baffles, want daar zie je plots een kleinere diameter.

9b87391c75b708412355ad763f9b9697.jpg


De resin mantlet moet nog voor het bevestigen van de mondingsrem over de loop geschoven worden, want het laatste stukje loop heeft een grotere diameter dan het doorgangsgat. Het geheel van de mantlet is nog steeds dry-fit, want het centrale kogelgewricht wordt in de grote ronde opening geschoven.

fd1ba90b63dbbdc44e499aa5b6a73303.jpg


Op deze foto ontbreken alleen de tracks en de .50 nog aan het plaatje. En de figuurtjes natuurlijk.

7ff2aae2b90219c941972d34399b6f4e.jpg


Die zijn vandaag opgebouwd uit de Tamiya set. Vijf van de zes kunnen ongewijzigd op de tank, maar een van de twee bustes heeft helaas zijn armen naar beneden door het luik van een Shermantank zitten. Vreemd genoeg is dat groter dan dat van een Superheavy Tank en de figuur past niet. Ik zou de armen moeten losmaken en vervangen door andere. Misschien vind ik die nog wel. Er zitten twee statiefjes bij de set om de halve figuren in een Sherman te bevestigen, dat kan wel gebruikt worden om ze in deze tank te lijmen. De figuurtjes hebben ook nog een clearpart stofbril maar die kan ik pas bevestigen nadat het hoofd geschilderd is. De houdingen zijn realistisch maar de lijmnaad gaat wel wat werk opleveren om te camoufleren, zelfs al zijn de gietnaden zeer fijn. De textuur van de kleding is ook wat vlak, al is de passing van de onderdelen wat we van Tamiya gewend zijn. Er komen ook nog wat attributen uit de set op de tank.

81d6e04a97ece69c0c904fbdd41eac6b.jpg


a50dd2fb6e2cfd6dc83b566ca3a720f1.jpg


55472de3b7accbba873c8f25253115e2.jpg


73219d38332d8a35defc4a5fb6af4a58.jpg
 
Goede setting zo.
Is eigenlijk nogal een beest van een tank he.
 
duimen omhoog.jpg

Ik ben altijd onder de indruk van je werk en detail verliefdheid, ook wel eens gewoonweg jaloers op je kunnen.
Ben benieuwd naar de schilderwerken.
 
zoals steeds aan de grond genageld met open mond , naar je foto's starend en dan toch maar even de tekst lezen.
prachtig wat je weer aan het bouwen bent !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan