Hoofdsponsor

1/35 Stryker MGS AFV club model [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Tussen de andere dingen nog eens een model, de M1128 Stryker Mobile Gun System van AFV Club 1/35

Aangezien de doos reeds uit 625 onderdelen bestaat, een aluminium loop bevat en verschillende geëtste onderdelen, bouw ik hem direct uit de doos.
Ik ben ervan overtuigd dat men ondanks mijn beperkte modelbouw kennis een vrij accuraat model kan neerzetten.

Het onderstel en een deel van de romp heb ik reeds in elkaar gekleefd, en daarbij bewust enkele stukken overgeslagen omdat dit waarschijnlijk eenvoudiger zal zijn tijdens het spuiten of schilderen van details later. Ik markeer deze delen in het geel in mijn bouwplan de gebruikte delen worden blauw aangevinkt dit vereenvoudig later het terug vinden of het opvolgen van het bouwen.

DSC8380.jpgDSC8381.jpgDSC8382.jpgDSC8383.jpg DSC8384.jpg

Grtx Jan
 
Ziet er al goed uit, veel succes verder Jan.
 
Mooi begin alvast en volg.
 
Deze ga ik toch ook even volgen. Mooi modelletje.
 
bouwplan nummer 22, het onderstel zit volledig in elkaar. Het tapijtmonster is al een paar keer langs geweest en sommige dingen worden voor mijn oude ogen en dikke vingers toch verdomt klein. Morgen begin ik aan het kanon en de toren.

Stryker-MGS-006.jpgStryker-MGS-007.jpgStryker-MGS-008.jpgStryker-MGS-009.jpgStryker-MGS-010.jpg
 
Ziet er erg netjes uit.

Hoe krijg jij je foto's zo mooi met zwarte achtergrond?
Als ik foto's neem op zwart papier dan is dat meer grijs dan zwart.
 
ik gebruik zwarte vilt als achtergrond in een halve cirkel geplaatst rond een draaitafel, en gebruik indirect licht. fotografeer een beetje onderbelicht werk goed voor mij. zal een foto maken van de opstelling.
 
Ok merci. Ga ik ook eens proberen maar dan met zwart papier. Ik zet het licht op m'n model en misschien is dat m'n fout.
 
Ben blij dat je dit bouwt Michel.
Ik volg dit zeker.
Z'n vriendje "wacht op goedkeuring van de overheid", met andere woorden, wordt misschien afgewerkt. :

zie m'n foto's hieronder.
attachment.jpg (Niet van Michel)
attachment.jpg (Niet van Michel)
attachment.jpg (Niet van Michel)

Mijn plastic is groen van kleur, ander merk ?? Heb doos nog niet teruggevonden, jou "titel, Stryker" zal me dus helpen.

Foto's nemen, daar ga je me weeral ook mee helpen, dus Thanks Michel !
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk zover Jan.
Het hondje daarboven is die ook ooit gepost hier want is zeer humoristisch:D
 
het hoofd wapen een automatisch 105 mm kanon, ongeveer 160 stukjes zoveel als een doorsnee model auto en ik ben ongeveer in de helft van het gedeelte toren.
Ik weet dat er mensen zijn die nog liever nog meer onderdelen hebben, maar als de helft onder de bepantsering of achter luiken verdwijnt ?
Het geeft je natuurlijk de mogelijkheid sommige dingen aan te passen of iets te tonen met luiken open, tijdens het onderhoud of een reparatie b.v.
Maar meestal wordt zo een voertuig in een dio geplaatst (Batlle ready) dus met de luiken (toch zeker diegene die dienen voor onderhoud) dicht normaal gezien.
Heb reeds meerdere diorama's gezien, waar de dichterlijke uitdrukking van de bouwer een loopje neemt met de realiteit.

Stryker-MGS-011.jpg Stryker-MGS-012.jpgStryker-MGS-013.jpgStryker-MGS-014.jpgStryker-MGS-014.jpgStryker-MGS-017.jpg

de thermische kijker opgeklapt
Stryker-MGS-018.jpg
 
Hij steek voor 95% in erlkaar, er zijn bewust een deel stukjes nog niet aangebracht om het schilderen te vergemakkelijken. Hij is twee keer gespoten in Bronze Green zoals aangegeven in het bouwplan, dit leek me uit ervaring en in vergelijking met referentie foto's veel te donker. De tweede doorgang heb ik dan redelijk wat Sand Yellow toegevoegd om het volgende resultaat te verkrijgen.
De volgende dagen zal ik wel bezig zijn met het weatheren en details schilderen.

Stryker-MGS-026.jpgStryker-MGS-027.jpgStryker-MGS-028.jpgStryker-MGS-029.jpgStryker-MGS-031.jpgStryker-MGS-032.jpg
 
een dagje details en weathering, nog een eindje te gaan

Stryker-MGS-033.jpg

Stryker-MGS-034.jpg

Stryker-MGS-035.jpg

Stryker-MGS-036.jpg

Stryker-MGS-037.jpg
 
Laatst bewerkt:
De verwering zier er over het algemeen goed uit. Hier en daar zit het wel een beetje "omgekeerd", ik weet niet of dit nog te bewerken is? Ik bedoel dan waar de donkere wash uit de hoekjes weggestroomd lijkt naar het midden, wat van die kringen geeft.
 
Heb dit eens moeten herbekijken.
Denk dat Steven zijn opmerking vooral zichtbaar is op foto 2 en , toegegeven, hij heeft wel een punt.
Tip wat foto's betreft: laat een spatie tussen elke foto, dan is dit zo geen aansluitend geheel.
 
Steven, is zeker nog te bewerken en bedankt voor de tip.
Erwin zal er rekening mee houden.
 
Ik vind het in ieder geval erg mooi, en wat de verwering betreft, dat is iets waar ik weinig of geen ervaring mee heb, dat laat ik me dan ook niet over uit.
 
Een beetje aan sommige details gewerkt. Gezien ik nog steeds het werken met PE niet onder de knie heb, heb ik de straps op de toren vervangen door lood straps.

Stryker-MGS-038.jpg

Stryker-MGS-039.jpg

Stryker-MGS-040.jpg

En ondertussen probeer ik verder sommige dingen uit, ik weet ervaren bouwers trekken nu waarschijnlijk een deel van hun haar uit omdat er geen lijn in de volgorde van werken zit. Maar het is het resultaat op het einde wat telt.

Stryker-MGS-041.jpg

Stryker-MGS-042.jpg

Stryker-MGS-043.jpg
 
Jan, moest je weten hoe ik soms werk aan mijn modellen dan zou jij waarschijnlijk je haar uittrekken.
Het is zoals je zelf schrijft: enkel het eindresultaat telt en je eigen tevredenheid.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan