Hoofdsponsor

1/72 Steyr 1500A Kfz. 31

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.409
In een zwak moment verleden week dit kleinood opengetrokken en opgestart.
Het doosje lag hier al enkele weken te slingeren rond mijn laptop omdat het een kandidaat was om te bouwen onder de rubriek "modellen van minder gekende producenten" en dus moest het er toch eens van komen.

Boxart.jpg

Een Steyr 1500A, full resin kitje van TP Models uit Tsjechje en ooit vele jaren geleden bij Art Toys in Aalst toen die er nog een winkel had voor de luttele prijs van 4€. In die tijd bouwde ik nog geen 1/35 modellen.

Instructions.jpg

De instructies zijn heel sumier van het "zoek-het-maar-uit" type en de weinige uitleg is in het Tsjechisch en het Engels.

Parts layout.jpg

Als we alle losse resin stukken als een puzzel bij elkaar leggen krijgen we dit als lay-out.

Eerste bijkomend werk is het aanbrengen van 2 krukassen waarvoor ik Evergreen rod gebruikt heb.
Verder vastgesteld dat het beter was om de achterplaat met spatborden eerst aan te brengen voordat kon uitgezocht worden waar de rest moest komen.

Pre primer.jpg

die bij dryfit dit resultaat geven.

Dryfit.jpg

Deze onderdelen gaan nu een primer krijgen.
 

Bijlagen

  • Parts.jpg
    Parts.jpg
    154 KB · Weergaven: 0
Leuk modelletje zo te zien. Ik kan het merk ook niet maar kan ook haast niet anders met al die garage kitjes toentertijd.
 
Tof, een 1/72 modelletje dat niet vaak de revue passeert :)
De onderdelen zien er redelijk mooi gegoten uit.
Niet te veel kuiswerk zo te zien? Of had je de onderdelen al onder handen genomen?
Lijkt mij toch potentieel te hebben om er iets moois van te maken...
En voor die luttele €4,- kan je niet gekl**t zijn hé ;)
 
Voor die vier euro heb je toch maar weer een uniek modelletje in uw verzameling.
Aan het plannetje te zien; niet voor de beginneling :oops: .
 
Olapola, voor 4€ ziet dat er best nog iets leuks uit. Benieuwd hoe dit er gaat uitzien als het af is.
 
Wederom een speciaal modelletje.
Wel niet voor beginners heb ik de indruk.
 
Deze eens van onder het stof gehaald, heb momenteel iets te veel begonnen modellen op mijn tafel liggen.

Laatste kleine stukken resin aangebracht:

Small parts 1.jpg

Aan de rechterzijde een jerrycan op zijn houder en een koplamp, aan de cabine 2 te dikke (maar niets aan te veranderen) richtingsaanwijzers.

Small parts 2.jpg

Links een koplamp en een Notek licht, een schop en iets dat vermoedelijk een bijl moet voorstellen.
Aan het chassis achteraan nog een nummerplaat houder aangebracht.
Het interieur van cabine en kofferopbouw werd ook al geschilderd.
 
Volgens mijn bescheiden mening, hebt ge een reuzen tafel met extra versterkte poten bij wat er allemaal op ligt aan onafgewerkte modellen.
veel succes bij deze.
 
Volgens mijn bescheiden mening, hebt ge een reuzen tafel met extra versterkte poten bij wat er allemaal op ligt aan onafgewerkte modellen.
veel succes bij deze.
Dit is maar een 1/72 Jan, neemt niet veel plaats in.
Maar ik heb momenteel 5 projecten in omloop en er moeten er dringend een paar afgewerkt worden.
(PS: mijn werktafel is een authentieke Zweedse eettafel uit de jaren '50 - '60, pré Ikea tijdperk en dus stevig genoeg. :unsuree: :-))
 
In een zwak moment verleden week dit kleinood opengetrokken en opgestart.
Het doosje lag hier al enkele weken te slingeren rond mijn laptop omdat het een kandidaat was om te bouwen onder de rubriek "modellen van minder gekende producenten" en dus moest het er toch eens van komen.

Bekijk bijlage 426867

Een Steyr 1500A, full resin kitje van TP Models uit Tsjechje en ooit vele jaren geleden bij Art Toys in Aalst toen die er nog een winkel had voor de luttele prijs van 4€. In die tijd bouwde ik nog geen 1/35 modellen.

Bekijk bijlage 426868

De instructies zijn heel sumier van het "zoek-het-maar-uit" type en de weinige uitleg is in het Tsjechisch en het Engels.

Bekijk bijlage 426869

Als we alle losse resin stukken als een puzzel bij elkaar leggen krijgen we dit als lay-out.

Eerste bijkomend werk is het aanbrengen van 2 krukassen waarvoor ik Evergreen rod gebruikt heb.
Verder vastgesteld dat het beter was om de achterplaat met spatborden eerst aan te brengen voordat kon uitgezocht worden waar de rest moest komen.

Bekijk bijlage 426871

die bij dryfit dit resultaat geven.

Bekijk bijlage 426872

Deze onderdelen gaan nu een primer krijgen.
Ziet er goed uit en zal nu wel snel afgewerkt worden vermoed ik. Willy.
 
toch redelijk veel detail in zo een kleine schaal he
weer een leuk bouwwerkje
 
Vandaag deze een kleurtje gegeven, ramen gesneden en in elkaar gestoken.

Montage 1.jpg

Raar genoeg valt op de foto op dat hij niet goed gespoten is maar op het model valt dit niet op.

Montage 2.jpg

Hier valt het zelfs nog meer op. Heb ook gezien dat ik de linker voorruit zal moeten herplaatsen.
 
Foto's zijn soms een pest, kleinste foutjes zie je erop. 30 cm regel is altijd een goede referentie, maar tegenwoordig met alle digitale middelen komt het menselijke oog tekort.
Ben zeker dat het goed komt (y) (y) (y)
 
Nu hij al in elkaar staat ziet dat er al goed uit.
 
Ik kan alleen maar voortgaan op de foto's en dan zou ik het opnieuw spuiten Erwin.
 
Ik hou het voor bekeken bij deze Steyr.
Heb de verf met de borstel wat bijgewerkt, vernist, decals en matte vernis om af te sluiten.
Ook gelezen dat deze versie met Kofferaufbau in hoofdzaak gebruikt werd als radio- of ziekenwagen. Heb voorlopig geen kleine decals van het Rode Kruis ter beschikking dus laat ik het voorlopig maar zo.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Hij komt mee naar de ledendag samen met mijn andere 1/72 modellen van de laatste 2 jaar.
 
Hehe, ziet er wijs uit.
Ik vermoed dat ik ergens nog kruizen liggen heb.....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan