Hoofdsponsor

Static grass applicator.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Ik zie regelmatig een static grass applicator terugkeren in filmpjes over modelbouw en dat staat op m'n verlanglijstje. Het geeft mooiere resultaten dan gewoon strooien maar ik kan die niet vinden bij de sites en winkels waar ik m'n aankopen doe (en die ik dus vertrouw) en ik vroeg me af als je dat kan opnemen in je assortiment? Of heb je dat onder een andere naam waardoor ik het niet kon vinden op je site?

Ik heb al filmpjes gezien om die zelf te maken maar ik ken te weinig van elektriciteit en elektronica dus waag ik me liever niet aan zelfbouw.
 
Heb ik ook nodig. Tijdje geleden begonnen om er zelf eentje te maken. Vandaag tijd gevonden om hem af te werken. Net 10 minuten geleden eerste test... werkt prima. Ben van plan hier een handleiding van te maken.

Maar eentje kopen zal/kan waarschijnlijk iets beter en goedkoper zijn. Ik wou dit gewoon zelf in elkaar knutselen omdat ik ook meer rond electriciteit/electronica wil bijleren. En ik wou hem ook modulair maken zodat ik met de voedingsspanning kan spelen enerzijds en met zeefgroottes anderzijds.

Hier een snelle foto van hoe het zelfgemaakt ding er uitziet...

46170001874_739c573c2e_c.jpg

Links gras aangebracht zonder de tool. Rechts met de tool. Toch wel een duidelijk verschil.

46169999414_1e9cbe4d0c_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb static grass applicator ooit gemaakt met behulp van een zeef zoals hierboven en vliegenmepper .
Zoals in dit filmpje en het werkt goed.
Hieronder een voorbeeldje van zo'n statisch gras zoals ik het gelijkwaardig heb gedaan.

Op batterijen. Ene goede raad is, raak het metalen zeef niet aan of je schrikt ;)

 
En ik doe het nog steeds met stofzuiger en vod over de buis om rest op te vangen.
 
Je zou eens bij Verschooten in Antwerpen kunnen informeren Dat is een grote zaak voor modelspoor Ook misschien interessant is je inschrijven bij een forum voor modelspoor hobbyisten Daar krijg je vele tips en af en toe is er wel eens een in de aanbieding.

Weet dat NOCH ze heeft in de collectie Maar zijn vrij prijzig

Wim
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan