Hoofdsponsor

1/16 Springer Tug ( duw bootje )[DONE]

...
ik heb gebruik gemaakt van messing buis en deze opgevuld met een rood koperen draad op de plekken waar ze diende geplooid te worden. ook de verbindingen zijn op deze manier gemaakt.

Dat is een interessante tip, die ga ik onthouden :)

Schipje ziet er goed uit ;)
 
Dat is weer een truc om te onthouden :-)
 
bedankt alvast voor jullie interesse in dit simpel bouwproject.
Na de relingen het achter dek en de stootblokken afgewerkt.
Eveneens de bolders geplaatst en een start gemaakt met de mast op de cabine.
Misschien nog wel meegeven dat alles nog steeds los op het dek staat om straks het schilderen wat makkelijker te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later maar weer
vgr Marc
 
Oké Marc, ik leer veel van jouw methodes zeker met die reling met opgevulde buisjes, knap!!
Tot later skipper
S Marc
 
Ik heb hier wel heel veel geluk gehad dat het juist uitkwam, had eigenlijk al van alles in het buisje gepropt in een poging het te buigen :) .
ik stond juist op het punt om gewoon koper draad te gaan gebruiken zoals gewoonlijk.
 
solderen is voor u geen probleem zo te zien knap gewoon grt
 
Marc, prachtig hoe u bezig bent, mooi.
 
merci Bart

Het is nog aan de lage kant maar er zit terug een tempootje in :)

Afgelopen dagen is de ruitenmaker an de slag geweest, beschermfolie zit er nog op en voor het schilderen kan het glas er nog uit.
De brug die de schipper had gevraagd om op de kaai te komen is ook gearriveerd
En de elektricien heeft zo te zien de eerste navigatie lichten reeds geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later,
vgr Marc
 
Toch een plezier om te zien hoe je zo een simpel bootje dat beetje extra geeft;)
 
Viola, de laatste constructie werken zijn uitgevoerd, ik kan beginnen met hier en daar nog wat plamuren, schuren,.... en dan even wachten tot na de leden dag want ik wil het eerst nog eens hebben over die roest waar ik niet zo tevreden over was bij de duwbak.

laatste werkzaamheden waren afwerken van de verlichting op het dak en enkele gaten in het dachbord maken ( had ik beter gedaan voor ik het op zijn plaats had gelijmd ) zodat ook hieronder wat verlichting kan geplaatst worden.

verder op het achterdek een houten kist om het zwaar gereedschap van de schipper in op te bergen, wij hebben hier enkele schakelaars in verborgen om in geval van nood snel de batterijen te kunnen uitschakelen. En tot slot enkele sleeptrossen voorzien.

dit alles resulteert natuurlijk weer in enkele fotokes,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , Marc
 
Hmmm Marc een snoepje van een bootje ik herken veel van mezelf in je bouwwijze;)

Een tip voor jou; i.v.m. roest ik laat ijzervijlsel en nagels roesten in een beetje water en laten uitdrogen, of roest afschuren van een verroeste plaat of dergelijk. de roest poeder vermengen met de vloeistof die in humbrol verf zit of met terpentijn( voorzichtig op abs) uitsmeren met borstel op plaatsen waar roest het meest voorkomt ( naden, scheuren, afgeschilferde verf.)

vgr
S marc
 
Prachtig werk Marc, zo een duwbak word natuurlijk minimaal onderhouden, dus hier niet zo weelderig met roest, schipper is fier op zijn gereedschap ;)
 
Voor supersnel echt roestpoeder : een stevige prop staalwol in azijn steken, een paar dagen laten trekken, eruit halen en laten drogen. Nu kan je de staalwolprop verpulveren tot megafijn poeder.

Trouwens een zeer mooi project dat je hier toont, chapeau !
 
Weeral een tijdje gelede dat er hier nog wat gepost is, tijd voor een update van de werken.
Na het maken van het laatste onderdelen kon het schilderen van start gaan.

Enkele foto's van de vorderingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , Marc
 
beste wensen voor 2017

En dan gaat het eensklaps redelijk snel vooruit.
Het dek met alles er op is volledig gemonteerd en de basiskleuren zitten overal op.
Nu nog het moeilijkste, althans in mijn ogen, namelijk verweren. Daarna nog een laagje vernis en dan kunnen ook de ruiten erin.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , Marc
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat ineens heel snel, heel mooi resultaat zover.

Ik verwacht wel als het hard waait, de schipper even langs mijne Wohnung vaart
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan