Hoofdsponsor

Anders / onbekend Speed painting Napoleon 120mm

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.441
Op een paar internationale beurzen wel is gezien, nooit aan mee gedaan.

De doelstelling, 4 uur voor een object, figuur, flat, comic figuur enz.
iedere deelnemer schildert de zelfde figuur en gebruikt zijn eigen middelen, verf penselen enz, het object wordt meestal door de inrichter gesteld.

Nadat ik tijdens het opruimen een Napoleon heb gevonden ergens onderaan in een doos, wou ik het wel eens uitproberen.
De figuur is niet volledig en ik weet zelfs niet hoe ze ooit in mijn bezit is gekomen, ik denk dat het een oude Verlinden figuur is maar ben me niet zeker.
Napoleon is zeker mijn gebied niet, dus ook hier een sprong in het koude water.

Het resultaat na 4 uur.

_DSC8623.jpg _DSC8624.jpg

_DSC8625.jpg

Mijn persoonlijke bevindingen;
De figuur is voor mijn kunnen te groot om in 4 uur te schilderen, en ook al blijkt het niet er zijn te veel details die ophouden.
Zelfs met een haardroger gaat het drogen bij de grote oppervlaktes niet snel genoeg.
De figuur was reeds van een grondverf voorzien die ik niet ken, hierdoor de glimmende schijn voor het groen?
Persoonlijk denk ik is ze voor 60% af, ver van mijn streefdoel maar goed een ervaring rijker.

Verder, ook al is het niet mijn gebied, ik heb er plezier aan beleefd en zal ze ook verder afwerken.
Het ontbrekende hand zal ik er wel aan boetseren.

wordt vervolgt.
 
Chapeau Jan als je dat kan realiseren in 4 uur tijd, amai.
 
Ziet er toch prachtig uit.
Wat jouw in 4u lukt krijg ik in 4dagen nog niet voor elkaar.
 
Zeer knap voor 4 uur.
 
Op die korte tijd is dit knap resultaat.
Hoop wel dat het een broer is waar we niet van weten (uit Schotland aan zijn haar te zien):giggle:.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan