Hoofdsponsor

1/48 Spad VIII = Fout ( SPAD XIII in de kleuren van VII )

ERVARING
*
BOUWWIJZE
zoals voorgeschreven met wat aanpassingen indien nodig
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
begin
COMMENTAREN
Steeds welkom
Mooi vliegveldje heb je daar,

Met volgens mij 3 geslaagde modellen.
Omdat ik 1/24 bouw moet ik naar mijn zeldzame 1/48 modellen kijken om de afmetingen in te schatten.
En daarom petje af voor jouw werk.

Grtz.

Luc :cool:
 
Ik vind je komeetstaart veel beter nu Pascal, mooi resultaat.

Ik heb hem in het echt kunnen zien en chapeau dat je met zulke kleine toestelletjes er toch een knap werkje van maakt.

Op naar de volgende zou ik zeggen!
 
Excuseer, Pascal, het is een mooi model maar het is niet juist, en dat is wel jammer gezien al het werk dat je er in gestoken hebt. Er bestaat geen Spad VIII (acht) het is een VII (7) of een XIII (13). De 7 was de eerste versie en had 1 machinegeweer centraal op de romp. De 13 had 2 machinegeweren en ook een zwaardere motor, en iets grotere spanwijdte. De kit van Eduard is de 13 , vandaar dat er in de doos tsjechoslovaakse decals zitten van na 1918. De beschildering die je gekozen hebt is die van de Spad 7 van Edmond Thieffry. De meeste Spad 7 kan je herkennen aan de beschildering, die was meestal effen linnenkleur. De meeste Spad 13 hadden een meerkleuren camouflage. Er is een spad 13 bewaard in het luchtvaartmuseum in Brussel met camouflage en komeet.
 
Bedankt strop96.
Ben eens gaan kijken en inderdaad zit ik hier compleet fout.
Mijn enthousiasme voor het bouwen heeft het volledig overgenomen van het zoekwerk.
Zelfs opmerkingen erover heb ik in onschuld genegeerd want de bouw was beslist en dan lees ik niets meer na schijnbaar.
Vraag van Roy : (Is het geen XIII of een VII? Ik heb geen verstand van deze toestellen, maar zie geen info over een VIII.)
In mijn mapje staat die van het museum XIII en was onder de indruk van de kleuren VII.
Dus in mijn weinige kennis in deze heb ik inderdaad de kleuren gebruikt van een fout toestel.

tre.PNG

Ben blij dat je dit hebt opgemerkt en mij erop heeft gewezen want dat wil zeggen dat ik in de toekomst meer wakker moet blijven.
Dat ik die tekst SPAD VII heb genegeerd is wel straf .:34::wtf::zx11pissed:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan