Hoofdsponsor

Andere schaal Sorteren van bommen op schaal en type

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
Niet elk model wat ik bouw heeft volledige bewapening aan boord. Zijn ook modellen welke geen of te weinig bommen en andere uitrusting hebben. Daarom ben ik tijden geleden al begonnen met uitzoeken bewerken en schilderen van bommen en andere bewapening.

Begin ik met een model welke bijuna niks heeft kan ik uit voorraad pakken en gebruiken. En heb nu enkele grote series gedaan. En alles is met de hand geschilderd.

DSC00133.jpg

DSC00130.jpg

DSC00131.jpg

DSC00366.jpg

DSC00365.jpg

DSC00364.jpg

DSC00363.jpg

DSC00362.jpg

Franse Bommen

DSC00360.jpg

DSC00359.jpg

DSC00351.jpg

DSC00350.jpg

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
een beetje stock kan eigenlijk nooit geen kwaad

tom

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
die heb je mooi bij elkaar verzamelt

Ratticus

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 jul 2009
zoals ze bij ons zeggen : 'amai, nen zotte meins awa' :-)

vree handig

Droop

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 apr 2008
Om het met de woorden van kapt. Archibald Haddock te zeggen:

Algoud01.jpg

:laugh::laugh:

Droop

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
als je nog van die bommetjes kunt gebruiken , ik heb er eerdaags wat over uit een b-29 1/48 ,,, daar komt een X-1 plane onder en die bommen heb ik dus niet meer nodig ,,, er zit zelfs twee fatboy,s atomic bom bij ...

B-29_3514.jpg

Burglar

V.I.P. Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Jamaar, die zijn toch allemaal onschadelijk gemaakt he!?

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
Dank voor jullie commentaren:-)

Voor deze heb ik zeker een vergunning! Heb bijna weer een serie klaar voor verschillende modellen die in aanbouw zijn. Heb set gedaan voor A-10 1/72. en een set voor een 1/32 F-15E van Revell. Verder nog aantal GBU welke in opslag gaan. Ik denk totaal paar honderd bommen, maar gesorteerd en weet perfect te vinden als ik nodig heb.

Beyond

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
27 jun 2008
Wel makkelijk hé, als je alles mooi kan sorteren...
Heb hier enorm veel potjes met onderdelen die gesorteerd zijn (wel hoofdzakelijk voor militaire voertuigen en figuren 1/35 )
Er kruipt veel tijd in om te sorteren in het begin, maar maakt het zoeken naar dat ene onderdeel nadien wel gemakkelijker :)

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
Ik heb alles op 1 buldt geschoven wat ik had aan bewapening. Dat heeft echt dagen en dagen geduurd. Maar eenmaal echt ALLES op 1 plek ben ik begonnen met sorteren. Dus bommen bij Bommen enz enz. Verdeling gemaakt heel grof is amerikaans type Frans Engels of Russisch. Toen gezien is het nog heel? Niet dan kijken kan ik herstellen? zo ja herstellen zo niet dan weggooien.

Alles uitgezocht op type en ook goed gezocht naar de kleuren en dan per land schilderen. Eerst gewoon tot op plastic schoon, dan zien of ik nog iets kan doen het netter te maken. Schuren en dan als het geschuurd is. weer in opslag. tot aan volgende fase het schilderen. Dus dan alles Amerikaans uit de doos, klein gaatje in het onderwerp boren en dan op cocktail prikker zetten. Ontvetten doe ik met spiritus. laten drogen en dan eerste kleur groen opzetten. Ik gebruik voor amerikaans nu Humbrol 155, dat dekt niet gelijk, ook omdat ik het verdun en nooit schilder uit het potje. Altijd verdunnen met paar druppels verdunner. Wel gelijk hele bom gedaan in de kleur, en 2de keer alleen de toppen van een bom, laten drogen en dan met geel de gele lijn zetten. ik doe het uit vrije hand en goed en rustig de tijd nemen het te schilderen. Als ik het laat drogen zet ik het op een piepschuim blok neer, en dan blijft het bij elkaar en staat niet in de weg. Als ik het geel 2de keer en dekkend heb gedaan, laat ik weer goed drogen en ga dan verder met het groen. En is het hele onderwrp gedaan weer laten drogen en dan met tamiya vernis erover. Vernis voorkomt vingerafdrukken als je er mee werkt om het te plaatsen op het bomrek.

Binnenkort zal ik een kleine lijst maken welke kleuren er nu goed zijn voor welk land. Altijd makkelijk om bij de hand te hebben.

DSC00112.jpg

DSC00126.jpg

DSC07244.jpg

DSC07278.jpg

Laatst bewerkt:

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Eric
Ik wil wel eens de vliegtuigen zien waar vandaan al deze bommen komen, kan dat :)

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
De grootste series bommen komen van F-16 1/32 van Revell welke ik in het verleden al had gebouwd. Maar de bommen niet gebruikt. Andere grote serie is van F-15E welke ik nu bouw schaal 1/32. Hiervan komen er 2

Verder werk ik nu meer met sets van een model. Dus bijvoorbeeld voor een A-10 1/72 doe ik alles in 1x en dan terug bij het model. Dan heb ik het minste kleine werk al klaar.

DSC00433.jpg

DSC00427.jpg

DSC00425.jpg

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Hey, :)

Als het weer oorlog moest zijn bevorder ik je tot leverancier van duizend bommen en granaten...:D;)

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Erik maatje dit is echt goed doordacht werk en mooi gesorteerd he,we spreken nu oo af entoe met elkaar op msn,makkelijker ook.
Dit is echt goed gevonden,wat een indrukwekkende verzameling al zeg.
patje.

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
Thanks doomwad!! Hier nog een aantal wat andere kleuren krijgt. Ik heb geel als eerste kleur 2 maal gedaan, en daarna doe ik het wit. Omdat het afplakken dan makkelijker is:-)

DSC00436.jpg

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
Hier de volgende die klaar zijn

DSC00445.jpg

Deze zijn MK 82 snakeeye en komen onder een AV-8B

DSC00446.jpg

Deze zijn schaal 1/32 en gaan naar een Revell F-15E

DSC00449.jpg

Eric2020

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 dec 2010
En hier de nieuwe serie, deze is kleiner en bestaat uit types die ik herken uit andere oude modellen. Allen schoongemaakt met ovenreiniger, dan bewerkt tot helemaal clean, met miliput de markeringen voor plaatsing bewerrken zodat ik een goede bom heb en ook gelijk kan gebruiken.

DSC00447.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan