Hoofdsponsor

1/10 SLS Artemis

ERVARING
toch wel wat.
BOUWWIJZE
Eigen ontwerp(tekeningen)
BOUWBUDGET
Geen idee we zien wel...
BOUWSTATUS
Work in progress - deadline : mid sept.26
COMMENTAREN
tips krijgen... laat maar komen...
Ondertussen nog wat bijkomend teken- en printwerk.

Eens de hoofdraket gelost is dan wordt de stuwing overgenomen door de tweede trap. Eens de taak van die tweede trap stopt is er ook nog de servicemodule die ook voorzien is van thrusters. Als er nog tijd genoeg is gaan we die service module ook openwerken om het 'binnenwerk' zichtbaar te maken.

Waar het meeste tijd in kruipt is het tekenen van al die ruimtetuigen. Er is er maar eentje waar we tekeningen van kregen namelijk Proba3. Van alle projecten die ik op forum al poste bestaan helemaal geen bleuprints vandaar...

Onze manier van tekenen van al die tuigen is redelijk primitief, Ik heb namelijk een tamelijk (extra) groot scherm aan mijn laptoppeke hangen. Elk object wordt zo groot mogelijk op scherm gezet waarna ik begin te meten (letterlijk) met een lintmeter op het scherm. Redelijk belachelijk, I know, maar dat is de enige manier om die dingen te kunnen tekenen. En we weten... hier en daar zit eens een foutje op, maar niks aan te doen dat is voor ons de enige manier.
En ik weet, het komt niet erg professioneel over. Maar we krijgen weinig tot geen klachten over de kwaliteit van onze resultaten...:-):winking:

Booster thruster bijna klaar.
Dat ding weegt zomaar even 6.1 kg. Ons keuken weegschaaltje kon dat ding niet aan...:oops:
Als er een klein (boor)machieneke naast staat zie je maar eerst hoe groot die thruster zijn.
1767968382374.png

Een paar thrusters naast elkaar, van links naar rechts Thruster RL10(second stage) , RS25 (Main rocket -is nog helemaal niet af-) en rechts dus de thruster en skirt van de boosters.

1767968975454.png

ivm die thruster, dit zijn ze niet allemaal hoor. In de service module zitten nog een paar kleinere thruster en een grotere. In de escape unit zitten ook nog eens 2x4 kleinere thrusters.

Terug
Bovenaan