Hoofdsponsor

1/33 SLS Artemis Schaal 1:33

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
zelfs nadat je verteld dat het niet het juiste pak is zou ik niet weten wat er mee mis is :) ik zal dus bij die 99.9% horen :)
Maar ik zie wel weer prachtig modelbouw werkstukken
 
Het pak dat ik meestal naast de raketten plaats(als referentie) is altijd het pak(geprint) van SaturnV.
maar ondertussen is er heel wat aangepast aan die ruimtepakken hoor.

Dit is apollo
1691177925577.png


en dit is het compleet nieuwe ruimtepak van Artemis
1691178015818.png

Niet te verwarren met het survival suit van Artemis
1691178078392.png
 
Ik vind het toch wel ergens grappig dat ze meer dan 50 jaar na de eerste maanlanding nog steeds geen "shrinkwrap" maanpakken ontworpen hebben. Ik meen he te herinneren foto's gezien te hebben van de pakken die eventueel op Mars zouden gebruikt kunnen worden en die zagen er toch echt wel wat beweeglijker uit. Ik begrijp natuurlijk wel dat de Maan Mars niet is, maar het is nu toch niet om te zeggen dat de luchtdruk op Mars zoveel hoger is dan op de Maan toch ?
 
Er zijn nog meer dingen die mij ook verwonderen. 50jaar geleden was er een raket (SaturnV) die naar de Maan ging.

Met de nieuwste leuze dezer dagen : 'we're going back' moet plots alles weer terug uitgevonden worden. SLS is herzien en aangepast. De reden waarom is volgens NASA : we hebben de bleuprints nog wel maar de personen die instonden voor de constructie van SaturnV zijn er niet meer. Om maar een ding te noemen, de speciale lastechnieken en de mensen die tot in de perfectie konden lassen, dat is helemaal verloren gegaan. En das nog maar één aspect.
Een rondje rond de aarde(Shuttle) dat zijn ze blijven doen, niet zo heel moeilijk, maar naar de Maan en daar landen das andere koek. Niet voor niks dat er ten tijde van Apollo(met onderaanneming erbij) 400.000(!) mensen aan het Apollo programma meewerkten.
 
Heb het ook nooit begrepen waarom ze gestopt zijn met verder onderzoek van de maan.
Ja, ze hebben wat steentjes meegebracht maar je gaat mij niet wijsmaken dat ze nu al weten wat daar nog te rapen valt.
Waarom op de maan geen tussenstation uitbouwen alvorens naar Mars te vertrekken? Enfin, ze worden verondersteld slimmer te zijn dan ik met mijn 2 cent verstand ...
 
Mannen ze zijn nog niet op de maan geweest. Allemaal in scene gezet.
 
Geen idee Chris. Zou zomaar kunnen.

:)
 
En er zijn ook mensen die denken dat de aarde een platte schijf is....:winking:
 
En er zijn ook mensen die denken dat de aarde een platte schijf is....:winking:
Haha, is het toch ook... een schijf, gedragen door vier olifanten die samen op de rug van de grote ruimteschildpad A'Thuïn staan :D (Terrry Pratchett's "Diskworld")
 
Deze kan ik niet laten liggen, geef nu zelf toe....:-)
Ik weet off-topic, maar zeer goed gebracht door Michael...

 
Gisteren een eerste vergadering gehad en de bouw besproken van SLS op schaal 1:10...:winking:
 
SLS 1:10 gaat niet door...dit jaar.
Reden : de echte SLS is door wat problemenbij NASA even on hold gezet. Nieuwe deadline voor de volgende lancering van SLS naar de Maan : 2025.
Als het zover is dan gaan we op Urania SLS 1:10 maken voor de open deur sept 2025.
Was al begonnen met een nieuwe printer te bouwen : 500x500x1000mm. Maar das niet verloren hé...:winking:
 
De 'oranje survival suits' zijn ook quasi dezelfde dan deze gebruikt bij de u-2 en sr-71 piloten. Die rakkers vliegen/vlogen op 25 km hoogte.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan