Hoofdsponsor

1/35 Sherman M4A3 (Tamiya) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
aangezien ik bijna op vakantie vertrek begonnen aan mijn sherman,
heb voor deze een pe set gekocht van Eduard, heb het nog nooit gebruikt en totaal geen ervaring mee, maar al zoveel mooi resultaat gezien dat ik me er ook eens aan wou wagen, heb ik me dit al beklaagd, dit gaat enorm veel tijd in beslag nemen heb ik al door :p maar dan kan ik nu uit men fouten leren voor volgende keer nietwaar :D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


dit is verdorie moeilijker dan verwacht, hopelijk komt dit op het eindresultaat er een beetje deftig uit :s
 
Met PE moet je rustig te werk gaan, niet overhaasten, dan komt het zeker in orde. Ik had krak dezelfde reactie toen ik mijn eerste PE-set gebruikte: "Waar ben ik nu mee begonnen ? ". Met een Eduard set kan je niet missen, alles staat/zit mooi overzichtelijk in zijn rasters. 1 nadeel is dat Eduard zeer fijn is en éénmaal plooien, weer rechten en weer plooien moet je opletten of je hebt 2 stukken....
Ik weet niet welke secondelijm je gebruikt, maar in ieder geval je lijm doseren ! de overtollige lijm verwijderen nadat de lijm gedroogd is. Ik doe dat meestal met een scalpelmes. zeer voorzichtig te werk gaan dat ge geen krassen in je pvc trekt want deze zul je zien als je de verf gespoten hebt op je model.
Is dat een nieuw model van Tamiya of her-uitgebracht en in een nieuwe doos gestoken ?
 
Famo, idd, overhaasten zeker niet, het is idd zeer fijn maar knap gedetalieerd.
idd en dat doseren heb ik ondertussen nog al gelezen. als ik verderdoe ga ik dit ook doen, op je vraag van deze versie kan ik niet antwoorden vrees ik :s
ik weet eigenlijk niet hoe men dit kan zien? ik dacht dat deze rond 2002 is uitgebracht. zo uitgebreid is mijn kennis niet :)
 
Hoi,

Al doende leert men zegge ze, dus ga ervoor.
Heb het zelf nog nooit gedaan en ziet er idd niet simpel uit.
Succes :)

mvg

Patrice
 
Deze ga ik zeker mee volgen, het is één van mijn lieveling tanks uit WW2.

Grtz Bart.
 
Hoi Kevin,
Ziet er goed uit die PE. Alleen die ene beugel bij de bovenste koplamp lijkt scheef te staan.
Kan je trouwens de CD-truuk?
1 of 2 druppels secondelijm op de onderkant van een CD'tje en dan doseren met een tandenstoker/cocktailprikker.
Door een reactie met de CD wordt de droogtijd wat langer, waardoor je meer tijd hebt om de PE goed te plaatsen.
(LET OP! de CD kan je daarna uiteraard niet meer afspelen)

Peter
 
shermans zijn ook één van mijn favo tanks!.. ik volg...
 
Hoi Kevin,
Ziet er goed uit die PE. Alleen die ene beugel bij de bovenste koplamp lijkt scheef te staan.
Kan je trouwens de CD-truuk?
1 of 2 druppels secondelijm op de onderkant van een CD'tje en dan doseren met een tandenstoker/cocktailprikker.
Door een reactie met de CD wordt de droogtijd wat langer, waardoor je meer tijd hebt om de PE goed te plaatsen.
(LET OP! de CD kan je daarna uiteraard niet meer afspelen)

Peter

Hoezo... Door een reactie met de CD wordt de droogtijd wat langer,?
Je hebt toch trage en snelle secondelijm?
 
Ik weet ook niet hoe het precies werkt Walesha.
Ik weet wel dat je door een druppeltje op een CD te doen, je er langer mee kan werken dan wanneer je het op een stukje hout doet.

Peter
 
Hoi Kevin,
Ziet er goed uit die PE. Alleen die ene beugel bij de bovenste koplamp lijkt scheef te staan.
Kan je trouwens de CD-truuk?
1 of 2 druppels secondelijm op de onderkant van een CD'tje en dan doseren met een tandenstoker/cocktailprikker.
Door een reactie met de CD wordt de droogtijd wat langer, waardoor je meer tijd hebt om de PE goed te plaatsen.
(LET OP! de CD kan je daarna uiteraard niet meer afspelen)

Peter
ECHT ?
Ben begonnen aan mijn Soya, dus m'n eerste PE komt er aan.
Deze tip zal dan van pas komen !
Andere tips i.v.m. PE? Welkom !
 
Andere tips i.v.m. PE? Welkom !

Niet aan beginnen :laugh:

Gewoon met een beetje geduld komt het wel in orde.

Oja bij gebrek aan een CD kan je ook het papier gebruiken waar een sticker op heeft gezeten, wel de gladde kant gebruiken uiteraard.
 
Ik weet ook niet hoe het precies werkt Walesha.
Ik weet wel dat je door een druppeltje op een CD te doen, je er langer mee kan werken dan wanneer je het op een stukje hout doet.
Peter
Ja, het verschil tussen een CD en een stuk hout is duidelijk, hout zuigt op zoals een spons, maar, als ik secondelijm ga kopen, vragen ze me altijd: "rappe of trage"... dus ja!
 
@ Christophe : ja, deze zou uiteindelijk bij op een dio komen, maar das iets voor veel later :p moet nog twee andere dio'tjes maken, maar moet eerst men voeten er nog voor maken. dit is iets voor in de verlof..

@ Makamba : nee Peter dit kende ik niet? ga dit zeker proberen bij de verdere bouw.. bedankt :D
 
Heel veel succes met de bouw en de verwerking van de PE ;), iets waar ik me nog niet aan gewaagd heb.
 
bedankt wim, ik ga dit rustig aan doen en kijken of ik er niet te vlug aan begonnen ben :p maar ja, ooit moet het er toch van komen he :D
 
Veel succes met deze blikken doos ('t is een sherman... wat wil je ;-))

blaadje alufolie wil ook helpen om je secondenlijm langer te bewaren, gewoon een paar druppeltjes lijm opdoen en je kan al bijna een ganse avond kleven...
 
Leuke kit, Kevin en suc6 met de PE. Alle begin is moeilijk maar op den duur kun je er machtige details mee maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan