Hoofdsponsor

Service ASA

  • Onderwerp starter Hilbert Zuijdendorp
  • Startdatum
H

Hilbert Zuijdendorp

Guest
Heren,

Graag wil ik even een zeer goede en uitstekend verlenende winkel de hemel in prijzen. Jawel, ik zal het even uitleggen!
Ik heb onlangs problemen gehad met mijn H&S Infinity. Bubbels in cup omdat het chroom aangetast was, en ik de boel te strak aangedraaid had waardoor de kop ingesleten was. Resultaat: slecht werkende airbrush. De kop heb ik steeds uit natuurlijk reactie vast gedraaid (subtiel) met een tangetje, omdat dit het probleem oploste.
Ik daarheen geweest met de "klacht". Zij hebben de Infinity nagekeken en geconstateerd dat het bovenstaande het probleem was. Nieuwe body, naald, kop, nozzle mocht niet meer baten omdat ik dan een nieuwe airbrush kon kopen. Zo gezegd, zo gedaan. Verder verklaarden ze me voor gek dat ik een tangetje gebruikte om de kop vast te zetten. Wat overigens niet meer dan logisch is...

Dus ik heb gekozen voor de IWATA HP-B Plus. Ik helemaal blij natuurlijk. Ik thuisgekomen en ik wilde dat ding even uit elkaar halen om te zien hoe het in elkaar moest. Het resultaat: krijg het luchtventiel niet los. Ik gemaild naar ASA en daar gevraagd wat ik moest doen. Tang erop zetten met theedoek ertussen en losdraaien. Ik kreeg het niet voorelkaar. Daarbij zijn er krassen ontstaan op de body. Ik stond werkelijk waar in lichterlaaie, omdat ik in eerste instantie voor gek werd verklaard, en nu een tang moest gebruiken. Daarbij ben ik van mening dat het niet mag dat een airbrush eerst behandeld moet worden met een tang om te mogen functioneren.

Dus ik verhaal uitgelegd, en mijn bovenstaande mening geuit. Verder vond ik het zwaar vervelend dat de body door die reden al beschadigd is, en ik onder de garantie vind vallen. Na wat heen en weer gemail kreeg ik niet het gewenste resultaat. Ik had daarna besloten, omdat het toch ook wel deels mijn handelen is geweest, om een coulance voor te stellen. Waarop mijn vriendin gebeld had met de vraag hoe en wat. Erik van ASA zei dat ik mijn airbrush moest opsturen. Wederom, zo gezegd, zo gedaan. Na een paar dagen begon ik me toch wel af te vragen wat er aan gedaan is en of de airbrush uberhaupt aangekomen is. Ik gebeld en en het bovenstaande gevraagd. Het was goed aangekomen. Erik had gekeken naar wat de mogelijkheden zijn. Hij heeft besloten om de body te vervangen, wat overigens bijna net zo duur is als de airbrush zelf en alles na te kijken. Hij zei dat als ik de verzendkosten betaalde wij quitte staan. Doordat het zo'n dure grap is, en ik niet vind dat hij de kosten volledig op zich moet nemen heb ik €50 voorgesteld. Vond hij teveel dus maakte hij er €40 van. Daarnaast zou hij er ook nog pipetjes en 2 vaseline doosjes erbij doen.

Kortom, of ik heb heel erg mazzel gehad, of de service van Erik is uitermate uitstekend. En ik kies toch voor het laatste! Niet dat ik het aan zou raden om dit elke keer bij hem te doen. Maar ik kan wel zeggen dat ik dit niet verwacht had en me toch wel zorgen maakte. Want het gaat immers toch wel om een paar behoorlijke centen! Hij is misschien wat aan de dure kant, maar de service die hij verleent maakt echt alles goed! Het heeft mij meer gekost uiteindelijk, maar we waren er allebei de dupe van, dus in dit geval is het geven en nemen.

Dus, gewoon TOPSERVICE!!!!
Hij mag mij in ieder geval als vaste klant noteren.

Met vriendelijke groet,

Hilbert
 
Omdat mij toentertijd is verteld dat die dingen niet in de ultrasoon mogen belanden. En dus moest zal en dat ding eraf gaan. Je kan de zin ook omdraaien, is het wel goed dat je het ventiel niet los krijgt bij een nieuwe airbrush? Terwijl je in eerste instantie voor gek verklaard wordt om een tang te gebruiken (zijn precisie-instrumenten), en daarna zelfs op aanraden van een tang moet pakken om het ventiel los te krijgen nadat ik gemaild had met het probleem...

Al met al is het goed gekomen. En deze post is niets meer om de goede service van ASA te tonen.
Wel wil ik er nog voor de duidelijkheid erbij zeggen dat ik in eerste instantie alleen de verzendkosten hoefde te betalen, maar dat ik dat onredelijk vond en meer betaald heb (het tegemoetkomen).

Groet,

Hil
 
Laatst bewerkt:
Ik kom al jaren bij ASA en de service is inderdaad super ook bij problemen met hun verf (autoair)
Als ik je verhaal zo lees mag je zeker van geluk spreken dat Eric zo coulant is want bij een anderen dealer had je waarschijnlijk helemaal niets terug gehad omdat de krassen op de body je eigen schuld was ;)
Dat je iets voor de eerste keer voorzichtig met een tangetje moet losmaken kan dus ook voorkomen dat had ik ook met mijn EVO.
Dus in het vervolg alles goed handvast vast zetten.

Marc als je je Airbrush schoonmaak in een ultrasoon dan moet je dus wel je ventiel verwijderen omdat daar geen vocht in mag komen.

Ron
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan