Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Sd. Kfz. 9 (1/72) [DONE]

weer wat vorderingen, de cabine en de laadbak eens op het onderstel geplaatst. En het geheel op het vers geprinte ondergrondje :ph34r:
Zoals je ziet, is de Famo nog niet klaar en zijn er nog wat schilderwerken nodig ;)


attachment.jpg

2e foto gemaakt met flits en daar vind ik de kleur beter weergeven zoals het op mn model is :)
attachment.jpg

Revell geeft voor de kleuren soms wel rare suggesties. Zo moest ik voor de zitbanken wit gebruiken :| beige zou ik nog begrijpen, maar wit??? Dus heb ik ze maar in een legergroen kleurtje geverfd ;)

grtz
 
jordi, dat ziet er een knap werkje uit,ik blijf verder volgen e ..............................
 
ik gebruik voor de zitbanken bij een duits voertuig een khaki kleur ( tam XF 49)
 
Allez Jordi, nu de binnenzijde van de panelen een iets lichtere grijskleur en je kan beginnen spelen met kleurnuances.
 
bedoel je de binnenzijde van de laadbak?
 
toch al mooie vordering en blijf volgen grt.
 
bedoel je de binnenzijde van de laadbak?

Neen, de binnenzijde van de platen aan de buitenkant.
Beetje verwarrend, weet ik.
Gewoon de platen die je aan de buitenzijde geverfd hebt (4 laadbak, 2 aan de zittingen, 1 brandschot en de grote motorkap) nu in het midden elk een lichtere tint geven, niet veel maar toch verschillend van de kleur die je tot nu gebruikt hebt. Het moet ook niet juist in het midden zijn en meer een verneveling dan echt verven.
Eens dat gedaan is kan je de randen van de platen verder accentueren met een donkere wash. De ribbels en uitstekende dingen kan je dan verbleken met een lichtere grijstint door dry-brushen.
 
Ziet er al goed uit Jordi.
Hoeveel ga je er in totaal maken voor de groepsbouw?;)
 
ik denk dat ik na deze ga stoppen ;) heb nog een 1/72 van Revell liggen, maar die gaat stilletjes op de stapel terechtkomen ;)
 
Komaan zeg, dat ene doosje kan je nu toch ook niet eenzaam op die stapel achterlaten... Denk eens aan dat doosje z'n gevoelens, helemaal alleen terwijl z'n andere vriendjes netjes gebouwd en geverfd werden en nu staan te pronken op de schouw, complimentjes krijgen... Vind ik wel een beetje wreed naar dat 3de doosje toe... ;) ;) ;) ;) ;)

Groetjes,
Kurt
 
Deze is klaar 8)

Bouw was een beetje moeilijker dan de Cromwell tank, vond ik zelf :huh:
Maar toch een leuk 1/72 kitje.
Ik heb een aantal foto's met de flits getrokken, zodat de 'echte' kleur wat duidelijker was (in de voorgaande reacties stond dat het model nogal een donkere kleur had). De famo zal meegebracht worden naar Ledendag ;)
Leuke tussendoortjes, maar mijn hart ligt toch vooral bij civiele voertuigen :ph34r:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


En nog eventjes poseren samen met de Cromwell. Hier zie je pas hoe groot zo'n half-track is :wacko:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

grtz Jordi
 
Ziet er goed uit een beetje braafjes maar wel leuk
Marc
 
Als je er ooit nog één zou bouwen Jordi, dan mag je die witte decals gewoon op de hoek van de spatborden hangen en niet een beetje er af zoals nu.
Die witte strepen waren niet alleen bestemd als omtreklijnen maar ook als een soort reflector in het donker.
Je zou hem natuurlijk nog kunnen voorzien van wat verschillende grijstinten maar over het algemeen ziet de Famo er toch goed afgewerkt uit hoor.
 
ahh, dus toch volledig op de hoek, dat was me niet helemaal duidelijk. Bedankt ;)
Je had me ook aangeraden om de binnenkant van de laadbak enzo met een lichtere tint te doen, ik heb dit geprobeerd, maar het is niet helemaal duidelijk. Ik denk nog niet genoeg verschil tussen de originele kleur en de lichtere versie :)

Voor een 2e 1/72 niet slecht, al zeg ik het zelf :D zeker wat verbeterpunten. En geen verwering aangebracht, ik weet het :( :D
 
Heel mooi resultaat proficiat
 
Hey,

En hij valt in de smaak. Ik heb er hier ook een tweetal van liggen, van die gasten, dus ik weet nog wat gedaan... :)
Mooie afwerking ook zonder verwering...;)
 
Knap model geworden hoor.

Ging je ook wijzen op de witte randen, deze lopen normaal door op de zijkanten, maar deze decals lenen zich niet om dit tot een goed einde te brengen -nono-
Heb het onlangs zelf voor gehad op hetzelfde model*, maar ik heb de zijkant dan met witte verf bedekt...
(*geen bouwverslag van dit project, daar het om een restauratie werkje ging van een reeds gebouwd en beschilderd model, verkregen op de vorige ledendag van Cargomaster...)

[EDIT] Nog vergeten te zeggen dat de witte strepen achteraan eigenlijk ook op het spatbord horen, niet op de laadbak :ph34r: [/EDIT]
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan