Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Sd. Kfz. 9 (1/72) [DONE]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
En we gaan voor nummer 2 in deze groepsbouw ;)
attachment.jpg

The Sd.Kfz. 9 (also known as "Famo" ) was a German half-track that saw widespread use in World War II, and the heaviest half-track vehicle of any type built in quantity in Nazi Germany during the war years. Its main roles were as a prime mover for very heavy towed guns such as the 24 cm Kanone 3 and as a tank recovery vehicle. Approximately 2,500 were produced between 1938 and 1945.
(bron: wikipedia)

Enkele voorbeeldfoto's (photo's for reference only, they will be deleted when asked)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nog een Kfz. 7
attachment.jpg

grtz Jordi
 
Laatst bewerkt:
Aha een Famo hier zo,ja hoor ik zit klaar om te volgen ;) veel genot ervan en succes met dit model Jordic.
 
Ik kan je keuze alleen maar aanmoedigen, Jordi. Wel hoort die laatste foto niet thuis in het rijtje, da's een Sd.Kfz.7.
 
Suk6 met dit monster onder de kleintjes :8

Weet je al welk kleurtje je zal geven?
 
bedankt ;)

@stevenVD: dan kan ik die foto gebruiken bij mijn andere bouwdoos :D je bedoelt toch het schaalmodel dat op de handpalm staat?

@beyond: ik denk ongeveer de kleur als de boxart ;)
 
Welke ik de leukste vind...die roestige bak.
 
Je kan hem onderscheiden door de vorm van de mudholes in de loopwielen.
 
Heel veel succes met deze beaty
 
Veel succes met deze interessante kit met veel mogelijkheden..!!!

Grtz yves,
 
Hey Jordi da zijn we nu echt niet van u gewend he militair ? Ok moet kunnen en het ziet nog goed uit
Marc
 
en we zijn begonnen...

attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Kleur valt een beetje donker uit op de foto, maar het is deze kleur die ik gebruikt heb. Het is zo blauwgrijs, ongeveer als op de box-art :)
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg

motorblok zijn een paar verschillende metaalkleuren
 
Jordy ik denk dat je voor deze kleine schaal de kleur iets lichter moet houden want hij is nu wel heel erg donker ;)
 
Ron heeft hier een goed punt.
Er is wel degelijk een kleurverschil tussen 1/72 en 1/35 en, natuurlijk, de werkelijkheid.
Best de volgende kleur wat lichter maken door toevoeging van licht grijs of zelfs wat blauwgrijs. Op die manier kan je ook wat werken met de zenithale verkleuring waarbij de vlakke bovenste delen zoals de motorkap lichter zijn dan de onderste donkere zoals het chassis.
Tevens meer in het midden van de panelen spuiten dan op de randen, deze kan je altijd nog bijwerken met washes.
 
ik ga dit graag volgen grt.
 
Nog wat verder gedaan, maar krijg de kleur niet goed vastgelegd op de foto. Ga proberen dinsdag een foto buiten te maken

tracks liggen erop, enkel nog wat bijwerken aan de kantjes
attachment.jpg
attachment.jpg

en ook hier al wat onderdelen geplaatst
attachment.jpg
 
Iemand ziet het hier goed zitten om te bouwen tegenwoordig 8)
 
Hèhè , netjes bezig ..... je hebt de 1/72 microbe goed te pakken :)
 
Ziet er netjes uit. Is ook een hele mooie kit tout court...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan