Hoofdsponsor

Sd.Kfz.251/9 Ausf.C - Stummel (Revell 1/72) [DONE]

proper werk! die pot zand van vallejo ziet er inderdaad ook goed materiaal uit.
 
Zeer mooi resultaat..knap gedaan Xavier..!!!

Grtz yves,
 
bewijs dat het zeer geslaagd is top grt.

attachment.php
 
Dank u, dank u :)

Nog even,
de originele foto:
attachment.jpg

De tip van Pascal (simpel) uitgewerkt:

attachment.jpg
 
Knap resultaat van een prachtig voertuig maatje.
 
Nu alle foto's die voorbij komen, zijn de linkerzijde, de bestuurder kant, en uitgerekend, maak je een ZW foto van de rechterzijde, de passagierskant.

Niet dat hij minder mooi is, maar geen vergelijk te vinden
 
Wel vriend .... plaats er dan zelf 1 in zwart-wit !
 
Xavier, het is hier al ettelijke keren gezegd, en ik ga het nog eens dunnetjes herhalen. Dit was geen gemakkelijke opdracht, om te beginnen was er die doldwaze camouflage, weinigen zouden zich hieraan durven wagen. Wat ik zie, is een vrijwel exacte weergave van de referentie, geen sinecure ! Daarbij komt dat bij het uitvoeren van dit soort dot-camouflage het risico bestaat dat het geheel uitmondt in een saai soort puntjesgedoe zonder diepte in de vlekken zelf. Jouw weergave toont naast de goede patronen ook nog 'ns rake weergave van de verwering ! Zoveel tussentonen zijn er te zien, en dat maakt het nog echter. En dan is er nog de schaal waarin je dit meesterwerkje hebt gemaakt, hoedje af. De zwartwit foto's bewijzen het ten volle, missie meer dan geslaagd.
 
Beyond even iets rechtzetten, hele mooi voertuig en heel mooie afwerking. naar aanleiding van deze heb ik veel gelezen en een aantal zei het ingekleurde foto's, waar uw voertuig opgaat in de omgeving, zo als bij schepen over "dazzle" gesproken wordt.

Eerlijk bekennen, de foto, van Peiper, heb ik naar gekeken en vergelijk gezocht, en eerlijk zeggen, ik dacht dat Peiper die met zo'n ouderwetse analoge zwart-wit toestel gemaakt heeft, zon oude met en negatief van 8x8 en 8 op de rol.

Beyond nogmaals complimenten, en Peiper, het mooie de rechter zjjde laat je precies zien wat Beyond heeft gemaakt
 
Buzzy en Frankenbreather, bedankt voor de complimenten :)
GUnit, bedankt. Dit zijn zeer mooie woorden en worden zeer gewaardeerd :$
Aris5, geen enkel probleem, een misverstand is vlug gebeurd ;)

Bedankt allemaal voor de mooie en leuke comments, geeft toch steeds een goed gevoel als ik dit allemaal lees :)
 
Ach Beyond, één puntje, de antenne is wsl wat lang. De korte antenne was 1.40m en de lange was ongeveer 2m.
Misschien kan je met een fijn tangetje nog een knipje geven?
Voor de rest, chapeau!
 
Ach Beyond, één puntje, de antenne is wsl wat lang. De korte antenne was 1.40m en de lange was ongeveer 2m.
Misschien kan je met een fijn tangetje nog een knipje geven?
Voor de rest, chapeau!

Grappig dat je dit aanhaalt.

Tijdens het opzoekwerk was ik tegengekomen dat deze 251 uitvoering de 2m antenne gebruikten.
Omgerekend naar schaal 1/72 is dit 2,7777777778cm.
De antenne welke ik gebruikt heb , heb ik afgeknipt op 2,7cm...
Het zal dus gezichtsbedrog zijn dat deze te lang lijkt ;)
Toch bedankt voor het attent bekijken.
 
Ik had hem dan toch op 2,8cm afgeknipt. :laugh::P
Voor de rest knap geworden en live gezien.
 
Dat is grappig! Ik maakte ze totvoor kort zelf te lang, vandaar dat ik me daar op richt!
Goed bezigdan, Beyond! ☺
 
foto's bewerken heet gimp xavier je moet maar eens kijken grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan