Hoofdsponsor

Sd.Kfz 232 Armoured Radio Car (DONE)

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Dan is het eens goed weer, dan geniet je eens van je terras en kan je buiten wat modelbouw doen, dan kom je na een half uur tot de vaststelling dat de stukken waar je aan gewerkt heb moeten drogen vooraleer je verder kan doen.
Opties? Beetje lezen of iets nieuws beginnen of beide.

Dus op zoek in de wall of shame of we iets kunnen vinden dat niet te ingewikkeld is en kan passen in de groepsbouw en dan kom je volgende oude draak tegen:

Boxart.jpg

en dat het een oudje is zal menig bouwer ongetwijfeld herkennen maar ook belangrijk is de naam van de winkel waar de kit aangekocht werd namelijk Maes te Gent; een winkel die een dertig jaar geleden verdween uit het Gentse stadszicht.

Boxart2.jpg

Bij deze Matchbox kit (PK-85 op schaal 1/76) is zoals gewoonlijk ook een kleine vignette bijgeleverd en deze staat vermeld op de achterzijde.

Instructions.jpg

De instructies zijn typisch voor deze kits uit die periode,

Decals.jpg

de decals zijn geschikt voor 2 types radiowagen, één welke dienst deed in Polen en één die in 1940 in onze contreien rondgereden heeft onder bevel van Kampfgruppe Guderian. Een dergelijk voertuig (zonder antenne) werd trouwens stuk geschoten bij de inname van Aalst.
In feite kon deze kit ook deel uitmaken van het thema "France '40".

Parts.jpg

Er zijn 2 sprues welke zowel het voertuig als de onderdelen van het vignet bevatten.

Docu.jpg

Als documentatie heb ik dit vuil boeksken gevonden van Waffen-Arsenal.

First build.jpg

Na een paar uur heb je dan dit: een body, de bovenplaat met toren en de ophanging.

Stay tuned.
 
ik wist zelfs niet dat Matchbox bouwdozen had.
Ja Rudi, in onze tijd had Matchbox een ruim assortiment van bouwdozen, en geloof het of niet maar een aantal van die bouwdozen wordt nog steeds verkocht door bijvoorbeeld Revell. Als je een Revell bouwdoosje hebt in schaal 1/76 (pantsers) dan zit er geheid ook zo'n dioramaatje bij, wel dat is een reboxed Matchbox. Maar de naar mijn weten grootste Matchbox-kit in de Revell catalogus is ongetwijfeld de 1/72 Flowerclass Corvette.

Ik kijk al uit naar dit bouwverslag, Erwin, want ik heb deze type wagens altijd bijzonder interessant gevonden wat vormgeving betreft.
 
Bedankt Dany.
Die Flower Class Corvette op 1/72 heb ik indertijd ook gebouwd, nog voordat er al die after market voor op de markt was gekomen. De HMS Bluebell staat nog steeds te pronken in mijn vitrinekast.
 
Als het weer op zijn Erwins gaat zal het weer een lust voor het oog zijn
Ik kijk er al naar uit
Marc
 
Dan is het eens goed weer, dan geniet je eens van je terras en kan je buiten wat modelbouw doen, dan kom je na een half uur tot de vaststelling dat de stukken waar je aan gewerkt heb moeten drogen vooraleer je verder kan doen.
Opties? Beetje lezen of iets nieuws beginnen of beide.

Dus op zoek in de wall of shame of we iets kunnen vinden dat niet te ingewikkeld is en kan passen in de groepsbouw en dan kom je volgende oude draak tegen:

Bekijk bijlage 421574

en dat het een oudje is zal menig bouwer ongetwijfeld herkennen maar ook belangrijk is de naam van de winkel waar de kit aangekocht werd namelijk Maes te Gent; een winkel die een dertig jaar geleden verdween uit het Gentse stadszicht.

Bekijk bijlage 421575

Bij deze Matchbox kit (PK-85 op schaal 1/76) is zoals gewoonlijk ook een kleine vignette bijgeleverd en deze staat vermeld op de achterzijde.

Bekijk bijlage 421576

De instructies zijn typisch voor deze kits uit die periode,

Bekijk bijlage 421577

de decals zijn geschikt voor 2 types radiowagen, één welke dienst deed in Polen en één die in 1940 in onze contreien rondgereden heeft onder bevel van Kampfgruppe Guderian. Een dergelijk voertuig (zonder antenne) werd trouwens stuk geschoten bij de inname van Aalst.
In feite kon deze kit ook deel uitmaken van het thema "France '40".

Bekijk bijlage 421578

Er zijn 2 sprues welke zowel het voertuig als de onderdelen van het vignet bevatten.

Bekijk bijlage 421579

Als documentatie heb ik dit vuil boeksken gevonden van Waffen-Arsenal.

Bekijk bijlage 421580

Na een paar uur heb je dan dit: een body, de bovenplaat met toren en de ophanging.

Stay tuned.
Ja Erwin, dat is vast al 50 jaar oud. Ik denk dat ik die ook nog ineen geflanst heb Pure nostalgie!! Willy.
 
Is van 1978 Willy, oud genoeg dus....
 
Hey,

Hehe, een matchboxke openen,.... je hebt mijn aandacht he...
Ik heb toevallig dat ook nog ergens liggen, ooit wordt deze ook in de collectie van de matchboxen gebracht....
 
Swaken, gij en Matchbox kitjes? Allez gij :-):-)

Het bovendeel van de romp werd bevestigd maar de fit was niet perfect en dus kwam er wat putty aan te pas.

Hull.jpg

en dan ook maar de assen geplaatst:

Chassis.jpg

Is wel een leuk kitje om te bouwen zolang je maar niets overhaast.
 
Jaah, Matchbox kitjes, toen was modelbouw nog betaalbaar voor een scholier, ik herinner me nog levendig dat ik langs straat zomaar een opgevouwen biljet van 20 frank (da's ongeveer 50 eurocent voor de jongere lezertjes) vond, en daar kocht ik dan in het krantenwinkeltje een Matchbox 1/72 vliegtuigje van, ik weet zelfs nog dat het een Zero was (ja, een edeitisch geheugen zit soms raar in elkaar), ik kan zelfs nog exact de plaats aanduiden waar ik dat biljetje vond.
 
Ook hier hebben we wat verder gewerkt, de 232 staat op zijn wielen en heeft alle onderdelen gekregen met uitzondering van de bijkomende uitrusting als schoppen en dergelijke:

Wheels1.jpg

Wheels2.jpg

Wheels3.jpg

Hij werd gespoten met Tamiya German Grey en kreeg reeds een eerste wash.
 
Ook hier hebben we wat verder gewerkt, de 232 staat op zijn wielen en heeft alle onderdelen gekregen met uitzondering van de bijkomende uitrusting als schoppen en dergelijke:

Bekijk bijlage 421878

Bekijk bijlage 421879

Bekijk bijlage 421880

Hij werd gespoten met Tamiya German Grey en kreeg reeds een eerste wash.
Hallo Erwin. Is bijna klaar. Blijkbaar niet teveel moeilijkheden tegen gekomen, ik heb die lang geleden ook nog gebouwd. Willy.
 
Mooi voertuig en netjes gewerkt op die kleine schaal.
 
Deze jongen is ook afgewerkt.

Decals1.jpg

Decals2.jpg

Decals3.jpg

Eerst een paar om de grootte te benadrukken en dan een aantal eindfoto's in het buitenlicht.

Dag1.jpg

Dag2.jpg

Dag3.jpg

Dag4.jpg

Weeral eentje minder in de stash. :winking:
 
Zoals eerder geschreven zeer mooi resultaat.
 
E,

Ga je de ondergrond niet gebruiken???
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan