Hoofdsponsor

1/35 Scout Car Daimler "Dingo". [wip]

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Ik vind hem toch ook zeker geslaagd hoor.

Grtz Bart.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Bedankt voor de reacties.

@ Dancooper: Dit model werd gebouwd als voorstelling van het type voertuig zelf, niet als specifiek voertuig met een geschiedenis.
Wat ik wel weet is dat de 50th (Northumbrian) Infantry Division na Market Garden nog verder gevochten heeft in Nederland en meer bepaald in de grensstreek met Duitsland. Die gevechten zijn allemaal minder gekend maar ze waren zeker niet te onderschatten. Heb ergens gelezen dat ze na Market Garden zeker nog 900 man verloren hebben.

Eind deze week gaan de Dingo, de Bren Carrier en de Cromwell IV naar de tentoonstelling te Merelbeke voor een periode van 2 maand.
Wie interesse zou hebben deze te bezoeken:

attachment.jpg

en hier zijn ze nog eens alle 3 samen:

attachment.jpg

Rudi3290

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 jul 2018
Ondanks de probleemjes die je had met de bouw is het mooie Dingo geworden. Hopelijk kan de tenstoonstelling doorgaan.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Rudi, de tentoonstelling gaat door en er was zelfs een reportage van op AVS.

Pascal, de tank klopt niet wat formaat betreft.
In feite was deze Cromwell deel van een experiment dat ik vele jaren geleden deed met betrekking tot de basiskleur van de primer. Ik had toen deze Revell Cromwell en een Matchbox Comet tank gebouwd maar bij de Comet gebruikte ik een zeer donkere primer en bij de Cromwell een lichte. Na de primer werden beide tanks terzelfdertijd gespoten in hetzelfde groen en daarna op identieke wijze verweerd.
De Comet bleef de donkerste van de twee, de Cromwell zoals je nu ziet.
De kleur van de primer en dus ook pre-shading heeft dus wel degelijk een invloed op het eindresultaat.

Bovenaan