Hoofdsponsor

1/72 Science Fiction Mad Max (schaal 1/72 1/76 1/87) [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Het Eerste Wereldoorlog landschap dat ik ooit eens ben begonnen enkele jaren geleden ligt al een hele tijd stil. Het is niet zo mijn ding doordat alles perfect moet zijn om geschiedkundig juist te zijn. Ondertussen weten de meesten onder jullie al dat realiteit niet goed lukt door mijn veel te levendige fantasie.
Daarom zal het thema omgevormd worden tot Science Fiction met een invloed van Mad Max. De reeds gebouwde elementen van de Eerste Wereldoorlog zullen blijven bestaan omdat die perfect kunnen ingepast worden in dit thema.
(Het keverdiorama zal ook verder gebouwd worden maar nu zijn er veel details en ik heb een ruwbouw nodig ook)

Hier al enkele foto's die het bewijs zijn dat een bouwer alles kan gebruiken. De gebruikte dingen zijn kartonnen bescherming van printervullingen. Ze hebben een mooie vorm vind ik en er kan een mooi fort mee gemaakt worden.

attachment.jpg

Hier zijn de randen er afgezaagd (volgende keer draag ik een mondmasker, maakt veel stof) en ze zijn samengelijmd (de wasspelden zijn om ze samen te houden hé). Misschien zal er nog een uitbreiding komen om zo een netwerk van forten te maken.

attachment.jpg

De gebruikte schalen zullen 1/76 1/72 en 1/87 zijn. Beetje combineren moet kunnen.

Hoe het eindresultaat er zal uitzien weet zelfs ik niet en zal voor ons allen een verrassing zijn. Fantasie kent geen grenzen.
 
Het Eerste Wereldoorlog landschap dat ik ooit eens ben begonnen enkele jaren geleden ligt al een hele tijd stil. Het is niet zo mijn ding doordat alles perfect moet zijn om geschiedkundig juist te zijn. Ondertussen weten de meesten onder jullie al dat realiteit niet goed lukt door mijn veel te levendige fantasie.


Wil dit zeggen dat je niet meer verder doet met je inschrijving in de groepsbouw over de Grote oorlog?

Verder veel suk6 met dit nieuwe project, je fort heeft inderdaad iets futuristisch- achtig. Ben benieuwd naar het vervolg hier op.
 
De groepsbouw gaat nog steeds door, dat is een diorama. Dit project hier is een landschap van meerdere vierkante meters. Vooraleer aan de groepsbouw te kunnen beginnen moet ik eerst m'n werkhok in de tuin opruimen om zo m'n materiaal en m'n hout voor de basis te bereiken.
 
Benieuwd hoe je dit werkje gaat aanpakken ivm de fort-bouw ,succes alvast ;)
 
Goed gespot, deze vorm zou best een soort van futuristische versterkte burcht kunnen zijn, compleet met toegangspoorten.
 
Hey Alain ge hebt wel een goede fantasie hoor , ga zo door ik zie daar weeral een fantastisch dio tevoorschijn komen . :wow:
ik zou zeggen " HOP HOP HOP naar de TOP " :laugh::laugh::laugh:
grtz Marc
 
fantasie fantasie fantasie I like it.

Een churchill tank opgeofferd om het fort te verdedigen. Dit hier is een dryfit en er zullen nog aanpassingen komen om er een geheel van te maken. Let ook eens op het manneke (Duitse WO1 soldaat 1/72) dat perfect in de deuropening past.

attachment.jpg

Dit is het ideale materiaal om forten mee te bouwen.
 
En we gaan hier een gat van uit he
zeg goed he makker ik denk dat het iet knap gaat worden ik zal George Lucas bellen dat hij is komt kijken wie weet een nieuw Star-wars film dat zou goed zijn he ,
Marc
 
Alle kanten van fantasieën kunnen we in onze hobby aansnijden,ziet er een super leuk project uit ....
 
Het zou wel passen in een Star-Wars film. Misschien moet ik regisseur worden? Fantasie genoeg in ieder geval.

Het laatste stuk van het fort gelijmd, een stuk met een grotere toegangspoort. Voor de voertuigen hé. Nu kwestie van alles te bewerken zodat het er mooi verweerd uitziet. Ook nog wapens aanbrengen voor de verdediging.

attachment.jpg
 
Alain het is maar iets dat me juist te binnen schiet hoor , is maar en tip kunt ge zo geen kasteel iets verder ook zetten en dat verbinden met zo een dunne flexibele buis ge kent die wel he die ge zo kunt plooien zo met van die ribbels ( gelijk aan een droogkast )en die dan zilver spuiten zo in de aard van de slaapbunker of zo
Marc
 
Ondertussen weten de meesten onder jullie al dat realiteit niet goed lukt door mijn veel te levendige fantasie.
houwe zo Señor Artex :)

wordt nu al leuk met die schitterende forten ! doen me denken aan heel oude Afrikaanse nederzettingen,weet alleen
niet meer welke staat ze staan...hold please...loading_zps888fcf29.gif.... heb wat plaatjes gevonden van de architectuur die ik bedoel...KLIK
Doet me ook denken aan bouwsels van wijze mieren (uit de tijd dat ze zo groot als kleine mensen waren :8)

idee : die deksels van die potjes waar die mini-tomaatjes in zitten zijn mooi bol (met opzij een mooi gat erin).
Kun je misschien gebruiken als observatie dome op 1 of meerdere daken van de forten.
Dat gat kun je een ontsnappings luik in maken of een of andere flexibele transportbuis op aansluiten...

have fun :D
 
Zoveel goede ideeën hier, dat zal goed komen met die forten en het volledige landschap.

Net eens wat rondgesnuffeld op de site van Neverland (Verbrugghe dus) en daar veel figuurtjes gevonden in de juiste schaal. Maar niks SF eigenlijk. Veel soldaten uit allerlei tijdperken en dan de figuurtjes van Preiser voor op een modelspoorbaan. Dat zal wat zoeken en aanpassen worden dus. Ofwel de Eerste en Tweede Wereldoorlog herschrijven naar mijn eigen fantasie. Dat zal nog fun worden.

Later vanavond (of vannacht) eens een foto posten van de forten tot nu toe. Er is nog lijm aan het drogen nu.
 
De beloofde foto, beetje later dan verwacht.

attachment.jpg

Er zal nog zo'n bouwsel gemaakt worden en dan zullen beide verbonden worden met een buis (toilet- of keukenpapierrol).

Ondertussen heb ik ook het geheim achter wel-bouwen/niet-bouwen ontrafeld. Het ligt aan de laptop, als ik die meeneem naar de hobbykamer komt er niks van bouwen door de vele supergoede muziek en filmpjes op youtube.
 
Een goed begin.....ziet er goed uit !
 
Hey Alain goed he ik vind het tof voort doen makker ziet er weer een kanshebber uit man gij hebt toch nog een gezonde fantasie hoor dat stuk met die darm geweldig
grtz Marc
 
Die Dark Castle ziet er al goed uit zo !
en op de foto zie ik zo'n mooi gestroomlijnd plat dingske... rupsbanden eronder zeg ik :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan