Hoofdsponsor

scheeps figuren 60 mm fimo [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi bezig Dirk, zien er best goed uit en het hoeft toch ook allemaal niet direct perfect te zijn.
Juist dat vrije vind ik wel wat hebben, dat maakt het een beetje levendig.
 
Serieuze zeebonk die ja daar hebt gemaakt Dirk :)
Met zo'n bemanning komt het helemaal goed op je schip :D
 
thx voor de link wim. gelukkig heb ik waterverf en had ook geen enkel probleem met het schilderen.
deze man is ook al 30 jaar bezig met klei en consoorten en hij maakt erg mooie dingen . als beginneling is dit veel te hoog gegrepen en ben ik al blij dat het op een figuur lijkt ook al zien ze er mischien een beetje raar uit.

de macro stand op de camera doed me nu ook geen goed want ik vind ze in het echt er beter uit zien dan op de foto. macro is het zelvde als er met een vergrootglas heen kijken en voor een beginneling is dat niet echt bevordelijk.

ik probeer met elk figuur dat ik maak het beter te doen als het vorige maar het lukt niet altijt. het zal met vallen en opstaan gaan maar je leert er wel veel van en het is reuze leuk om te doen.

en het is zoals wim zegt uit het hooft met de losse pols zonder prentjes er bij , ik weet dus nooit wat er uit gaat komen voor ik het laatste stukje klei vast maak.

thx voor de leuke reacties :-)
 
ff wat foto s hoe ik te werk ga. of dit nu de juiste manier is weet ik niet maar vind dit wel makelijk werken

vorm in ijzerdraad maken en in posietie zetten

131_001.JPG



dunne windels rond de ledematen draaien ( een beetje als een mumie inpakken

119_002.JPG


119_002.JPG


dit gaat dan en 10 min in de oven zodat het figuur niet meer kan bewegen en in zijn posietie blijft staan.

daarna doe ik de benen en armen

112_004.JPG


91_005.JPG


83_006.JPG


58_007.JPG


nu gaat het terug in de oven en kan ik straks aan de buik en rug beginnen
 
Hoi amazone,

Een knap stukje kunstwerk, mag er zeker wezen.
 
thx bart

de buik en rug en het gezicht waren nu aan de beurt

en dan nog eens helemaal 20 min in de oven 110 *

36_010.JPG


28_012.JPG


20_013.JPG


17_014.JPG


31_011.JPG


als het afgebakken is laat ik het nog een 10 min afkoelen en kan ik beginnen met schilderen .
 
Hoi Dirk,

amai je hebt de smaak te pakken zeg !!:8:8
Bij te zien dat je er een hele verslag van A tot Z van maakt.8)8)8)8)
Vooral door doen hier zit een grote fan te wachten op wat komen gaat !!!!!^^;);)
 
np john

en hier is hij dan hij lijkt wel een beetje op de kerstman :D

8_017.JPG


8_018.JPG


5_020.JPG
 
Hé Dirk,

je bent helemaal al in de stemming voor de feestdagen!!:laugh::laugh:
 
:D:D, zelfs goede stoere zeevaarders hadden een diepe godsdienstige achtergrond.......en dat de kerst werd gevierd aan boord of aan land, zal mij niet verbazen.
groetjes
ward
 
Hey Dirk, zeer leuke figuurtjes, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik ze bij uw bouwstijl vind passen, en het tempo past ook. Gewoon verder doen en aldoende leert men, komt helemaal goed.
 
lol mannen tog ga ik het mutsje een andere kleur geven want dit is er net iets over :D zijn baard ga ik niet knippen want jan pietjoris en corneel .... :laugh::laugh:
 
die hebben baarden, die hebben baarden, en die varen mee. Gewoon plezant dit forum :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
 
had nog een beetje fimo over van heteerste pakje

92_005.JPG


132_001.JPG
 
He, he, he, valt niet mee he.. figuren boetseren.... Heb ik mij eens aan gewaagd...

Maar ehh.... aldoende leert men.. Gewoon blijven oefenen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan