Hoofdsponsor

Saving a friend. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Hallo,

Hierbij mijn eerste poging tot het opbouwen van een figuurtje in figurine stijl. Het gaat hier om een figuurtje uit (vermoedelijk) een Dragon kit, Vietnam periode.
Het gaat om een soldaat die een gewonde vriend draagt tot hij in veiligheid is om naar een hospitaal afgevoerd te worden.

Het betreft in feite een re-build, een heropbouw, van een reeds vervaardigd figuurtje. Het kreeg eerst een bad ten einde de verf te verwijderen, werd grondig afgewassen en kreeg daarna een camouflage schema over zich.
Ik had de intentie om een "Lizard" camo pattern te gebruiken doch het gebrek aan docu liet dit niet toe. Gelukkiglijk trof ik op Wings & Wheels 2008 een dergelijke soldaat met dit patroon aan in een Vietnam re-enactors kamp en de man was bereid om een fotoshoot te doorstaan.

Hierbij enkele beelden van de man en de bijpassende camo van het figuurtje.





Ik heb de intentie om van de gezonde man een negroïde versie te maken en van de gewonde man een blanke versie. (United Colours of Vallejo ????)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goe bezig Erwin...

Maak je hem af tegen de volgende IPMS-Gent ledenvergadering?

Heligroeten,

Nick
 
Ziet er goed uit, moeilijke camouflage ! GUnit.
 
Zeer mooi begin, Erwin.
Ziet er inderdaad niet gemakkelijk uit...
Maar blijven gaan, man, ben benieuwd naar het vervolg...

Grtz,
Beyond
 
Hier enkele foto's van de koppen van de figuurtjes. Ik heb de gewonde man voorzien van een verband zodat het wat realistischer zal lijken. Moet natuurlijk nog beetje bijgeverfd worden.







 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erwin,
dat is een knappe start, zeker op deze schaal.
Kun je misschien eens beschrijven hoe je tewerk bent gegaan en met welke verf?
 
Leuk onderwerp ^^ Doet me aan mijn legerdienst denken, daar moesten wij ook op die manier een "gewonde" dragen, geen lachertje, zeker omdat we ons gasmasker moesten aandoen. Deze oefening werd door ons kader "Me and my pal" genoemd.

Zeer mooi schilderwerk, ben benieuwd naar het vervolg ;)

Groeten, Pascal
 
Dat is idd een mooi stukje schilderwerk dat je hier laat zien. Ga je de bandage ook nog met bloed enzo beschilderen. Een subtiele stip rood dat door het verband heen komt of zo.
 
Bedankt jongens.
Gebruikte verf voor de blanke soldaat: Vallejo Brown Sand en Basic Skin Tone
Het schilderen gebeurd in stappen:
1: een grondlaag, in dit geval Humbrol 1 mat grijs.
2: laagje Brown Sand (BS)

Hierna volgt het oplichten
3: 1/3 Basic Skin Tone (BST) en 2/3 BS
4: 1/2 BST en 1/2 BS
5: 2/3 BST en 1/3 BS

Pas nu het schaduwen
6: German Camouflage Black Brown in alle gelaatstrekken.
7: Haar in Light Rubber maar moet nog opgelicht worden.

De zwarte soldaat werd gewoon geschilderd in German Camouflage Black Brown. Oplichten door toevoeging van een beetje wit. Haar in zwart.

De figuurtjes zijn verre van af, er zullen nog enkele uurtjes werk in kruipen.
Ik heb inderdaad de intentie om de hoofdwond een beetje te laten bloeden, kwestie van "echt" over te komen. Het verband is gemaakt uit een stukje van een papieren servet en geschilderd in zilvergrijs, kwestie van beetje bevuild over te komen.
 
Bedankt voor de mooie uitleg, Erwin. Je hebt er mij een stuk mee op weg geholpen en ongetwijfeld een aantal anderen ook.
 
Steeds welkom, we zijn er om elkaar te helpen nietwaar ?
 
Kleine update.

De hoofden staan op de lichamen en het geheel werd op een kleine basis geplaatst.
Het is verre van af, de uitrusting moet er nog bij en de basis moet ook nog bijgewerkt worden.





wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waaw, camo ziet er zeer overtuigend uit...
Like it.

Grtz,
Beyond
 
Hey Erwin, :)

Ja jong, ge zijt weeral goed bezig zie ik. ;)
Inderdaad, het lijkt me een zeer geslaagd iets aan het worden, mooi met die ondergrond erbij enzo....^^
Ik kijk met veel lof uit naar het vervolg....;)
 
Nou, nou, dat gaat goed zeg. Nu nog een beetje vervuilen. Van oorlog maken word je vies. Dan nog een beetje bloed op de mouwen, subtiel een drupje. En je hebt echt een staaltje kunst gemaakt.

Ik blijf je natuurlijk volgen.
 
Na een, naar mijn maatstaven, relatief lange afwezigheid ingevolge geen tijd gevolgd door een modelbouwdipje (ja, ja, ik kan dat ook soms eens hebben) ben ik er weer opgevlogen in de hoop van al die onafgewerkte projecten weer op gang te krijgen en af te werken.

Heb dus maar besloten om mijn figurine eens af te werken en dit is het resultaat:








Er moet hier en daar nog een tikkeltje verf, wat stof of een beetje matte vernis aangepast worden maar voor de rest denk ik deze zo goed als finished te beschouwen.
Graag jullie reacties, vergeet niet dat het hier om mijn eerste echte figurine gaat in een figurine houding, niet deel uitmakend van een diorama.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gedaan.... ik doe het je (nog) niet na.
Enkel de sokkel stoort me een beetje. Op foto 2 en 4 zie je nog teveel de structuur van het hout. Maar dat is mijn idee hoor.

Voor de rest: Toppie!
 
Ik vind het in ieder geval zéér mooi gedaan.

Nu nog een messing plaatje met daarop de titel van dit stukje op het voetje bevestigen en het plaatje is helemaal compleet. ;)




Droop
 
Knap hoor, ééntje voor in de vitrine, en niet achteraan hé, het mag best gezien worden ;)

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan