Hoofdsponsor

1/55 SaturnusV raket (3D-print)

Heeeeej,

Blijkbaar zitten er op dit forum nog meer printnerds.... NICE..!!!
 
ahh , je had uhm tegen redelijke prijs de betere versie op cults3d kunnen kopen bij France designer theamphioxus , die heeft betere modellen en vele andere zeer mooie .

hier van 4 packs , packs stage one


manual ervan https://the-amphioxus.monsite-orange.fr/file/efe29003d8450074ec48881126eee80a.pdf

en alle anderen modellen :-) https://the-amphioxus.monsite-orange.fr/ sommige zijn gratis


Ben eens gaan kijken naar die files. Heb het eerste US bemand tuig dat ik op die site vond op het printbed gezet en wat blijkt.... dat het niet te printen is.
Dit is wat ik te zien krijg bij een printpreview. Zelfs met een nozzle van 0.2mm is dat ding(bovenste deel van Mercury) niet printbaar.

1628788238580.png
 
Als stl's download, is het altijd een goed idee om vooralleer je er iets anders mee doet, ze eerst eens te repairen, baat het niet dan schaad het niet.
 
Ben eens gaan kijken naar die files. Heb het eerste US bemand tuig dat ik op die site vond op het printbed gezet en wat blijkt.... dat het niet te printen is.
Dit is wat ik te zien krijg bij een printpreview. Zelfs met een nozzle van 0.2mm is dat ding(bovenste deel van Mercury) niet printbaar.
Met een resinprinterke (SLA) geen enkel probleem. Kijk eens naar de Anycubic Photon of aanverwanten. En voor de prijs (vanaf 200€) hoef je het zeker niet te laten. Modelbouwkwaliteit.
Er zijn er al een heleboel die 3d-files maken op verschillende schalen speciaal voor modelbouwers. Resultaat komt overeen met resinkitjes. Ik heb er eentje en je kan enorm in detail gaan wat met een gewone 3D-printer niet kan.
 
Het gaat er niet om of het met een resinprinter wel zou kunnen al dan niet.
Probleem is dat het bovenste compartiment niet een gesloten unit is, je kan er los door kijken(kijk naar naar de preview hierboven) en als je Mercury bekijkt zie je dat die perimeter helemaal niet 'doorkijk' is. Dikwijls is het probleem op te lossen met een kleinere nozzle te kiezen in je slicer en dan de Extrusion Multiplier een flink pak hoger te zetten. Zo simuleer je een 0.2mm nozzle en dan toch met een 0.4mm printen. In dit geval dus niet...
Die file is vermoedelijk zonder controleren op het net gesmeten, net zoals massa's files op bv Thingiverse.
Zelf tekenen blijft nog altijd de de beste optie..!
En zoals Marc al vermelde je moet op de 'tekentafel' reeds rekening houden dat zo'n ding uiteindelijk geprint kan worden.
 
wat voor slide programma gebruik je , bij mij werkt het prima , welk onderdeel is dit van de redstone
 
Kan je eens verwijzen naar het model en het precieze stuk?
Ik heb 2 Mercury's gedownload maar zie dat stuk niet.
 
Het getoonde onderdeel is de capsule van Mercury (Freedom7)
Slicen doe ik in S3D.
Maar geen probleem hoor mannen, na een tiental minuutjes had ik deze zelf bij elkaar getekend.
Enkel nog de perimeters onder handen nemen. Maar ik denk daar een decal van te maken. Mijn tekenpakket heeft namelijk de mogelijkheid om van eender welke perimeter een ontvouwing te maken.

1628927575050.png

1628927603117.png
 
btw : de stl files die ik niet in orde krijg.
 

Bijlagen

  • friendship-7-space-capsule20210203-17270-lxcy7f.zip
    1,4 MB · Weergaven: 2

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan