Hoofdsponsor

1/48 Saab JAS 39A Gripen [wip]

Kattekrab

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 jun 2018
Berichten
126
Buiten een aantal kits die ik in m'n bezit had uit verzamelwoede voordat ik was gestart met modelbouwen, was dit de eerste kit die ik concreet had gekocht om te starten. Volgens een aantal build reports makkelijk te bouwen, al lees ik verschillende meningen omtrent Italeri. Tot ik weer ergens gelezen had dat je beter toch met een kleine wo2 vechter kon beginnen ... zodoende ben ik bij de Corsair uitgekomen. Nu ja, aangezien de KV-7 toch geregeld moet drogen en uitharden, start ik deze kit als tussendoor project. De Gripen, opvolger van de Zweedse Viggen. Nuja heel veel kan ik er niet over vertellen, aangezien ik nog geen research heb gedaan. :)

IMG_20201104_120236__01.jpg


De instrumenten van het interieur bestaan grotendeels uit decals. Dus ook hier weer zal het nodige "photoetch-gevloek" gebeuren. Hopelijk gaat het me hier makelijker af dan bij de KV-7

IMG_20201104_120333__01.jpg


Ik verwacht niet dat dit topic echt vooruit gaat vliegen, maar we doen ons best in de weinig vrije tijd die ik heb momenteel.

Bedankt voor de interesse alvast! :)
 
Bij voorgeschilderd PE moet je er alleen rekening mee houden dat bij te ver plooien de verf er af komt. Gaat de canopy open staat om alles goed te kunnen zien?
 
Bij voorgeschilderd PE moet je er alleen rekening mee houden dat bij te ver plooien de verf er af komt. Gaat de canopy open staat om alles goed te kunnen zien?

Bedankt voor de tip ... goed om te weten!

Lukt de PE goed? Canopy open.
Bak ik er niets van? Canopy dicht.

Ik heb nog even voor ik moet beslissen ;)
 
Lukt de PE goed? Canopy open.
Bak ik er niets van? Canopy dicht.

En anders als het dan nog te gek is Tamiya smoke aanbrengen op raam :laugh::laugh: Maar even goed kijken hoe er gebogen moet worden dan moet het goed komen.
 
En anders als het dan nog te gek is Tamiya smoke aanbrengen op raam :laugh::laugh: Maar even goed kijken hoe er gebogen moet worden dan moet het goed komen.

:laugh:

De KV-7 heeft zijn laatste koers vernis gehad, zodoende een paar uurtjes aan deze kunnen besteden. De veiligheidsgordels zijn van de stoel geschuurd en hier en daar een paar stukken afgesneden van de cockpitonderdelen. Maar alles heeft een koers van de primer gekregen en de uiteindelijke kleur. De stoel in olive drab, de rest in light grey.

Nuja niet veel te zien hier ...

IMG_20201104_165111.jpg


Als volgt ben ik begonnen het instrumentenpaneel van PE. Daar moest toch al redelijk wat plooiwerk aan te pas komen. Nu, mij vangen ze niet meer voor de 2e keer en ik heb me een bending tool aangekocht. Dat gaat zo al stukken beter! Maar toch zo'n geprul, ik moet toch concluderen dat mensen die graag met PE werken, sadisten of martelaars zijn. ;)

IMG_20201104_153010.jpg


Is dat echt een contactsleutel? Er zitten er zo'n 3 in de sprue ... waarschijnlijk wanneer de 2 andere wegspringen. Chance dat het hier van de eerste keer ging. :)

IMG_20201104_152652.jpg
 
Het PE is misschien delicaat materiaal om mee te werken maar je kan er wel een mooi resultaat mee behalen zo te zien.
Succes met het vervolg.
 
Zet me erbij en succes met bouw.
Ps: Heb eens gekeken naar uw foto album met verbluffende mooie foto's wat verraad dat u een bereisd man bent om die te nemen.
Knap en begrijp nu uw kunnen wat foto's trekken betreft.
 
Zet me erbij en succes met bouw.
Ps: Heb eens gekeken naar uw foto album met verbluffende mooie foto's wat verraad dat u een bereisd man bent om die te nemen.
Knap en begrijp nu uw kunnen wat foto's trekken betreft.

Dank u wel :)

Ondertussen de cockpit van de Gripen afgewerkt. Het werken met PE onderdelen was cava. Maar ik ben niet helemaal tevreden eigenlijk. Om de één of andere reden vind ik de voorgeschilderde PE onderdelen toch een beetje stijlbreuk. Het zou kunnen dat ik toch een dichte canopy ga zetten. 'k ga nog zien.

IMG_20201106_090813.jpg


IMG_20201106_090757.jpg
 
Je hebt het toch maar mooi geflikt met die PE , cockpit ziet er top uit hoor. Goe bezig !

Greetzzzz Modest.
 
Knap gedaan al en beloofd voor vervolg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan