Hoofdsponsor

1/35 S.A.S. Land Rover Pink Panther

Het valt bijna niet te geloven dat we in deze moderne tijd nog altijd zonder internet kunnen vallen als alles in orde (en betaald) is maar het gebeurde vorige week na het laten installeren van een huisbatterij. Plotseling was er geen TV meer, dan wel maar geen internet. Bellen naar Telenet bleek volgens hen dat alles prima in orde was maar ik had toen én geen internet én geen TV meer.
Uiteindelijk werd de TV eerst opgelost en wat internet betreft werd mij aangeraden om een nieuwe modem te gaan halen. Heb uiteindelijk zelf iets uitgeprobeerd en voorlopig heb ik nu werkende TV en werkend internet op alle toestellen. Begrijpe wie het kan....

Genoeg gezeverd.
Niettegenstaande het warme modelbouw onvriendelijk weder toch beetje verder gewerkt aan de Pink Panther en ik kan jullie voorlopig volgende vier foto's aanbieden:

Bekijk bijlage 422173

Bekijk bijlage 422174

Bekijk bijlage 422175

Bekijk bijlage 422176

De lenzen zijn van Resicast, kettingen uit de spares box. De nummerplaat vooraan was een onderdeel van de kit, achteraan is er geen voorzien.

Nu nog de bewapening afwerken alsook de laatste stukken van de uitrusting aanbrengen en hij zou dan afgewerkt moeten zijn.
Hallo Erwin. Welke kleur en welke verf heb je nu gebruikt ? Willy.
 
Ziet er toch niet slecht uit.
Mis wel een beetje de roze overspray op de banden..
Oh, ik moet je telleurstellen ivm de decals. Heb alle decals doorlopen maar heb er geen meer van dit voertuig.
 
Hallo Erwin. Welke kleur en welke verf heb je nu gebruikt ? Willy.
Willy, het was een spuitbus merk Marabu kleur Pastellrosa van bij AVA papierwaren. Noodgedwongen aankoop vermits de modelbouwwinkel in Aalst gesloten was en ik geen online bestelling wou plaatsen voor 1 spuitbus.
Na het spuiten heb ik de verf wel een witte wash gegeven met verdunde Vallejo White in meerdere lagen.
 
Vandaag de eindfoto's genomen in buitenlucht en in een geïmproviseerde zandbak.

Fin1.jpg

Fin2.jpg

Fin3.jpg

Fin4.jpg

Fin5.jpg

Fin6.jpg

Al met al een redelijk aangename bouw en redelijk vlug klaar. Het model geniet van een extra beetje aandacht onder de vorm van kettingen aan de rookpotten en het dichtmaken van openingen aan de jerrycans en de canvas cover. Waarschijnlijk diende de achterzijde van de zetels ook bekleed te worden maar ze waren al geplaatst toen ik mij dat realiseerde.
Kan het beter? Natuurlijk want er bestaan after market sets voor en over de kleur van de verf kunnen we avonden praten. Ik heb mij in hoofdzaak gebaseerd op een gerestaureerd voertuig zichtbaar in een filmpje op YT en op een foto van een originele in het IWM.

Het was eens iets anders dan de gebruikelijk "green machines"...
 
Een verdienstelijk model, Erwin.
Als ik zo vrij mag zijn om even een "opmerking" te maken, dan is het het volgende:
Die "zandbruggen" (of hoe het ook noemt?), aan de zijkant van de wagen, lijken precies zo uit de doos te komen.
Ik weet dat deze een laag verf hebben, maar het lijkt mij iets te netjes.. Deze werden vaak gebruikt in de woestijn, zeker in een situatie als op je laatste foto :LOL: :winking:, en deze waren gevoelig voor verwering...
Ik mis hier enige (roest-/metaal-)verwering, zelfs bij een gerestaureerd voertuig.
Maar zoals gezegd, ik neem hier gewoon de vrijheid van opmerken zonder vragen.

Niettegenstaande dat het een mooi miniatuurmodel is geworden en alweer één uit de stash weg :-p
 
Volg Beyond in zijn redenering wat niet weg neemt dat ik hem heel knap gemaakt vind.
Goed gezien om hem in het zand te fotograferen.
 
Zouden die platen niet van aluminium zijn? Staal lijkt me wat te zwaar om te tillen.

Het stuurwiel zou ik nog zwart schilderen Erwin.
 
Vandaag de eindfoto's genomen in buitenlucht en in een geïmproviseerde zandbak.

Bekijk bijlage 422240

Bekijk bijlage 422241

Bekijk bijlage 422242

Bekijk bijlage 422243

Bekijk bijlage 422244

Bekijk bijlage 422245

Al met al een redelijk aangename bouw en redelijk vlug klaar. Het model geniet van een extra beetje aandacht onder de vorm van kettingen aan de rookpotten en het dichtmaken van openingen aan de jerrycans en de canvas cover. Waarschijnlijk diende de achterzijde van de zetels ook bekleed te worden maar ze waren al geplaatst toen ik mij dat realiseerde.
Kan het beter? Natuurlijk want er bestaan after market sets voor en over de kleur van de verf kunnen we avonden praten. Ik heb mij in hoofdzaak gebaseerd op een gerestaureerd voertuig zichtbaar in een filmpje op YT en op een foto van een originele in het IWM.

Het was eens iets anders dan de gebruikelijk "green machines"...
Hallo Erwin. Is inderdaad een speciaal kleur en moeilijk om op te lichten en te schaduwen , goed idee om voor te stellen als een gerestaureerd voertuig. Willy.
 
ok dan gaan we hier verder he , plots alles weg en verzonden hoe en waarom weet ik niet
die zandplaten zou ik met een grafietpotlood juist aan de gaten kleuren omdat die daar het meeste slijten nu denk ik ook dat ze uit alu zijn
Knap gedaan Erwin
 
Hey,

Dat lijkt me een 'pussywagon' voor niet 'pussy's'....., maar heeft echt rondgereden..., knap model E.
Kan me wel aansluiten bij de gedachte om iets meer 'verwering' te hebben, maar da's eigenlijk een persoonlijk toets...
 
Bedankt om te volgen en de commentaren.
Heb ondertussen de banden nog iets bijgewerkt om de zijkanten en loopvlakken wat te verbleken.
Wat de PSP platen betreft: zij zijn "Pierced Steel Plating", dus van staal en origineel ontworpen om vliegtuigen toe te laten te landen op geïmproviseerde vliegvelden waardoor zij over de hele wereld zijn gebruikt. Aluminium zou het gewicht van een vliegtuig nooit kunnen dragen hebben. Nu nog kan je deze platen terugvinden als afsluitingen of basis van oude na-oorlogse opritten in o.a. Normandië.

Ik heb ze nog wat extra verwering bijgegeven maar vergeet niet dat ik mijn voertuigen niet plaats in een dio maar ze eerder beschouw als gerestaureerde voertuigen deel uitmakend van een private collectie.

Wat het stuur betreft was ik ook verwonderd om op foto's te zien dat dit ook meegeschilderd was i.p.v. het gewoon zwart te laten. Dit is de reden waarom dit ook hier in "pink" geschilderd werd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan