Hoofdsponsor

1/8 Rosso Ferrari 643 [wip]

tourpretendent

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2011
Berichten
351
Dag mede forumliden,

Zoals enkele weten ben ik in 2013 aangereden en sindsdien staan de diverse bouwactiviteiten stil. Toch kan ik het bouwen niet laten en ben enige tijd geleden alweer, begonnen met een nieuw project. Doordat dit project zich steeds verder ontwikkeld en de voortgang goed gaat, heb ik besloten een nieuw bouwbericht aan te maken.

Het model betreft de Ferrari 643, een model uit 1991 en de opvolger van de illustere 642 die de bocht niet om wilde sturen.
Omdat men dat erg onhandig vond werd voor de zesde race in Mexico de 643 geïntroduceerd.
Een betere auto en waarschijnlijk een van de betere van het veld maar kon niet op tegen de beroemde FW14 en MP4/6.
Markant detail is dat Alain Prost over deze race auto meldde "dat een vrachtwagen waarschijnlijk nog beter te besturen was".
Dit resulteerde in een scheiding tussen de Scuderia en Prost en voor de laatste race Gianni Morbidelli mocht instappen.

De bouwdoos is van Rosso, een fabrikant, opgericht door de schoonzoon van de toenmalige Tamiya eigenaar. Helaas is de fabriek afgebrand (naar verluid heeft de jonge man zijn Ferrari het magazijn ingereden en de boel in de brand gestoken). Dit verhaal heeft er toe geleidt dat de modellen schaars zijn, helaas zijn daardoor de prijzen ook onfatsoenlijk. Gelukkig heb ik een aardige persoon getroffen die voor een, relatief gezien, redelijke prijs deze kit en grade up set van de hand deed.

Al voor de bouw had ik besloten dat ik dit model niet standaard uit de doos wilde bouwen. Dus heb ik erg veel foto's verzameld, samen met twee voorbeeld modellen die ik op het "web" gevonden had, war er mer dan voldoende informatie om te starten.

De foto's heb ik gedeeltelijk in twee boeken uitgeprint, samen goed voor 106 foto's.
eD3u5e.jpg

Dit is een grote bouwdoos, letterlijk en figuurlijk, de liniaal is 50cm lang:

HDwDa6.jpg

lFUjZx.jpg

Voor de vleugels en de monocoque maak ik gebruik van Scale Motor Sport decals die, opmerkelijk genoeg, goed overeenkomen met de carbon soorten op de echte wagen.
De voorvleugel is inmiddels klaar, de liggende delen zijn mat gespoten en de staande delen zijde mat net als de echte voorvleugel. De sponsor logo's zal ik pas op het laatst toevoegen om beschadiging tijdens de bouw te voorkomen.

VTUv6f.jpg

AMdSJu.jpg

UmDpI5.jpg

Dit kleine schildje is het onderscheid tussen een auto en een vervoermiddel (strikt persoonlijk genomen uiteraard LOL)
rB7KkF.jpg

Dit is een vergelijk tussen de 1/8 voorvleugel en een 1/18 body!
GZwtQ4.jpg

De binnenkant van de monocoque moest op een zeer experimentele wijze worden gemonteerd.
Dit heb ik gewijzigd door evergreen plaatjes aan de basis te monteren samen met MR surfacer garandeert dit een naadloze cockpit!

u8Xu5z.jpg

oqlvFU.jpg

AqLGas.jpg

De monocoque heeft zeer diverse vormen en dat maakt het aanbrengen van decals tot een uitdagende klus maar ik ben er voor gegaan.

OzfKCl.jpg

g2wjmQ.jpg

0XMqc0.jpg

ASIUCV.jpg

jwiTT0.jpg

0oY6H7.jpg

5bdFHS.jpg

Dit is de "stand van zake" tot nu toe bedankt voor je interesse, Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1/8 F1 :D
ik vond mijn 1/12 F1 wagens (die trouwens te koop staan) al gigantisch :p

veel succes ermee
 
Imposante bouw, niet echt mijn ding maar ik volg met interesse.
 
Goed te zien dat je terug aan het bouwen bent.
Veel plezier met deze grote jongen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan