Hoofdsponsor

Rosemary and Co penselen: Betaalbare hoog kwaliteits Kolinsky Marter penselen

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Nu beschikbaar in de shop; Rosemary and Co penselen. Ik kreeg de tip van figurenschilders dat deze penselen vergelijkbaar zijn met de series 7 van Winsor & Newton maar een stuk goedkoper zijn. Hierop heb ik beslist om deze in de shop te nemen. Op het eerste zicht blijken deze penselen inderdaad van goede kwaliteit, geen enkel penseel toont problemen met de vorm en hebben allemaal een mooie scherpe punt. De haren lijken ook iets langer te zijn dan die van Winsor & Newton. Het zal ook niet lang duren voor ik deze penselen zelf zal testen.

Ik heb twee series binnen, de series 22 welke een typische "Designer" reeks zijn. Deze hebben iets langere haren dan de standaard series 33 penselen, daardoor is het makkelijker om fijne lijnen te trekken. De Series 33 zijn ook beschikbaar in hele fijne maten van 10/0, 3/0 en 2/0.

Ik heb ook de tijd genomen om enkele synthetische penselen van AK Interactive, die ik al een tijdje heb liggen, aan de shop toe te voegen. Deze worden vaak gebruikt om te verweren met olie of enamel verven.

445256117.gif
445254314.gif
442995822.gif442995519.gif
442995243.gif442992369.gif
442991688.gif442989867.gif
442989510.gif442989081.gif
 
Waarschijnlijk heel goede penselen maar als ik het goed begrijp is het met marter haren. Die wil ik uit principe niet gebruiken omdat die dieren erg mishandeld worden bij de kwekers. Eigenlijk zouden ze zoiets moeten verbieden, maar dat is uiteraard mijn mening. Misschien ben ik op dat gebied te soft?

Is er een synthetische versie voor zo'n super fijn werk? Die AK Interactive lijkt me wat dikker te zijn.
 
Geen nood Alain, de synthetische penselen hebben ook een scherpe punt. Het verschil ligt hem vooral in de eigenschap van de marterharen om meer water vast te houden. Daarom zijn ze beter om acryl mee te schilderen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan