Hoofdsponsor

1/72 Rode Duivels tijd

strop96

Well-known member
Registered
Lid geworden
4 feb 2020
Berichten
272
Het schijnt dat ze ons de volgende weken zullen volproppen met berichten over de Rode Duivels die achter een bal lopen om hem dan weer weg te schoppen.

Maar er weren ook nog andere Rode Duivels die met hun kuren in de lucht onze aandacht trokken, de stuntteams van de Belgische Luchtmacht. En ik heb nog wat kits liggen waarmee ik hun vliegtuigen kan maken : De Revell kit van de Hawker Hunter, (en decals van Daco) de Heller kit van de Fouga Magister, en de Special Hobby kit van de SIAI Marchetti. Van de twee laatste heb ik al een aanzet gegeven op een andere plaats , hier zal ik eerder de Hawker Hunter latn zien, die ik al begonnen ben.
Ik ga de drie in parallel bouwen, dat spaart werk bij het verven van al dat rood



48C34CCC-70B4-1F8B-774B-6102A3866C1D.jpg
IMG_20210530_112056.jpg
 
Ik zie er al naar uit, zo'n Hunter zie ik toch wel regelmatig wanneer we naar Pairi Daiza gaan, op een rond punt staat er zo eentje op een statief, maar dan uiteraard niet in de kleuren van de Rode Duivels.
 
Nu het wat minder warm is, toch een beetje vooruitgang : de hunter, een fouga en een Marchetti in het rood

IMG_20210621_152607.jpg

IMG_20210621_152515.jpg
IMG_20210621_152632.jpg
er zijn toch nog enkele matchen te spelen
 
Dat ziet er al goed uit, zo te zien is er bij de Fouga het meeste plamuur nodig ?
En vanavond is er idd ook nog een match.
 
De Hunter had geen plamuur nodig, bij de Fouga (Heller) een beetje aan de naden, maar er waren enkele die mij ontsnapt waren, mijn ogen zijn ook al een beetje versleten, en bij de Marchetti moesten er ook naden bijgewerkt worden, niets abnormaal
 
Een beetje vooruitgang : de driekleur onderaanIMG_20210705_195853.jpgIMG_20210705_195930.jpg
 
Geen spuitbus, Erwin, ik begin beetje bij beetje weg te kunnen met het gebruik van de airbrush.
BTW, Ik had de verkeerde spuitbus bij Action gekocht, nl. een met primer en eindlaag in een keer, vandaar dat ik bij het uitproberen een zeer korrelige dekking kreeg. De "echte" primer werkt inderdaad prima, ik ben benieuwd wat het gaat geven als ik er een laag verf op leg.
Omdat ik nog altijd redelijk veel met penseel werk, en dat de acrylverf op waterbasis daarvoor eigenlijk niet geschikt is, heb ik enkele pottekes van een ander type verf gekocht, nl. AK Interactive Real Colors acryl lacquer basis. Een eerste test valt goed mee, zowel bij onverdund gebruik met penseel, als verdund met hun eigen "high compatibility thinner" . Dat is blijkbaar straf spul, want ik kon er ook oude decals mee verwijderen.

Enfin, de drie duivels hebben enkele decals bij gekregen : IMG_20210711_201928.jpg
 
Ga het vooruit ? , Nee niet echt, straks ben ik nog bezig tijdens het WK van 2022. Enkele beelden:IMG_20210727_173027.jpg
Dit valt behoorlijk mee
IMG_20210727_173131.jpg
en dit ook
IMG_20210727_173224.jpg
geen echte rode duivel, maar mijn decals doen het goed:
FOUGARDKLEUR.jpg

IMG_20210727_105954.jpg
maar hier is verdorie de decal met de muil verschoven tijdens het drogen; gelukkig heb ik van die kit meer dan een exemplaar gekocht, zodat ik de decal kan recupereren.

Mijn eigen decals voor de Marchetti zijn ook goed gelukt (vind ik).
decalvel6.jpg

ik doe verder...
 
Uw Magister decals was ik heel blij verleden jaar in Moorsele (denk ik?) te ontdekken. Nogmaal bedankt!
Zouden eigenlijk ze nog beschikbaar zijn?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan